Warhammer Online - Age Of Recogning első kör

ELSŐ OLDAL

Mindenek előtt szeretnénk megköszönni az Electronic Atrs Magyarországnak, hogy rendelkezésünkre bocsájtottak egy példányt a Warhammer Online – Age of Reckoning-ből.

Az egész akkor kezdődött, amikor serdülő korom végén meguntam, hogy az AD&D szerepjátékok már csak a +11es kardokra és a még erősebb tápolásra ment rá. Ekkor jött az áldás a games workshop felől, mivel újra kiadták a Warhammer Fantasy szabálykönyveket. Előtte is szerettem a Warhammer számítógépes játékokat, és amint végigfutottam a könyveken, rájöttem, hogy ez az én világom lesz. Itt nincs helye a tápolásnak, nincsenek megaűberbrutál fegyverek, csak háború és egy megtört világ, ahol a túléléshez szerep játszani is kell. Mielőtt nagyon belemerülnénk az eredeti szerepjátékba, lássuk mit is ajánl a játék.

Sokszor sok helyen feljött már a kérdés, hogy van-e létjogosultsága a WoW mellett bármi más MMORPG-nek a piacon. A válasz természetesen igen. Mindössze azt kell figyelembe venni, hogy mik azok a fájó pontok a WoW-ban, amik miatt sokan bele se kezdenek, vagy éppenséggel már elpártoltak tőle(mint jómagam). A Mythic stúdiója már régóta hegesztgette eme játékot az istállójukban, egy céllal, ami természetesen nem az, hogy kilökje a már meglévő etalont, egyszerűen csak alternatívát nyújtson azoknak, akik a méltatlanul elhanyagol részeket élvezték volna, amire akár azt is mondhatjuk, hogy az MMORPG-ket egy következő szintre szerették volna emelni a saját ötleteikkel, melynek nem a PvE vagy a PvP áll a középpontjában, hanem egy új eddig páratlan világot hoztak létre, melyet RvR-nek(Realm Vs. Realm) hívnak. A játék mozgatórugója nem más, mint a háború, ami a teljes térképen és játékterületen jelen van és más kihívókkal ellentétben itt kihatással is van a világra, mint olyanra, és a legfőbb végcél is az, hogy leigázzuk az ellenfelet, és bevegyük a legutolsó mentsvárukat, a fővárost, de ennyire még ne ugorjunk előre.

Mindez persze nem lenne elég, hogy egy játék helyt álljon a piacon, főleg ilyen hatalmas riválissal szemben. A kiemelkedő része a játéknak, hogy a megszokott fajok mellett(Ember, Törpe, Elf, Ork, Goblin) megjelenik a Warhammer legegyedibb védjegye: a Káosz hordája, ami nélkül el sem képzelhetnénk a játékot. A Káoszlények ebben a világban a romlás szülöttei, így tulajdonképpen minden karakter aki a káoszba beletartozik, romlott valamilyen formában és a káosz romlásának jegyeit viseli magán. A Káosz mozgatórugója az eredeti történet szerint a torzkő. Ez eredményezi a bizonyos elfajzásokat és a természetfeletti képességek megjelenését azoknál a Humanoidoknál, akik a romlás könnyebb útját választják a Warhammer világában. Ebből ki is derült , hogy nem mindenki születik gonosznak és káoszszülöttnek, hanem eleinte egy normális társadalomban élnek és csak titkon követik a káosz isteneit, majd amikor az elfajzás jelei kiütköznek már testükön, akkor rákényszerülnek arra hogy száműzetésbe vonuljanak az emberi városokból az erdőkbe és a hegyekbe. Persze nem mindenki méltó arra, hogy a káosz seregeit szolgálja, csak a kiválasztottak, akiket nem csak eltorzítottak a mutációk, hanem valami mássá, valami többé alakította. Ők a játékban a Kiválasztottak, a martalócok, a fanatikusok, és a mágusok.

MÁSODIK OLDAL

A fejlődési rendszer is mutat némi változtatást a meglévő címekhez képest. A maximálisan megléphető szint a 40es, de emellett van egy másodlagos mérő, ami a háborús fáradozásainkat méltóztat megjutalmazni. Az itt maximálisan elérhető szintek száma pedig 75, és külön bónusz szereléseket kaphatunk, ha aktívan részt veszünk a háborúban. Aki viszont nem érzi otthon magát annyira a PVP alapú fejlődésmenetben, a 40. szintig elmerülhet a játék csak PVE részében is és csinálgathatja a questeket és fejlesztheti a maga kis szakmáit, amiket a játék elején kiválasztott magának. Tulajdonképpen ezt is mondhatnám a játék egyik fő vonzerejének. Úgy lett beleszőve a PVP alapú játékmenet, hogy a fejlődés közben kedvet csináljon az addig még azt hanyagoló játékosoknak is. A készítők nagyon igyekeztek azon hogy a PVE részt se hanyagolják el, így természetesen a Roleplaying gamerek is megszerezhetnek jobb cuccokat, ha bizonyos területeken összekapálják az Elite szintű tárgyak elnyeréséhez szükséges Influence pontokat. Mivel a játékot többen is teszteljük, így elmondható, hogy van akinek a PVP jön be és azt csinálja, viszont az aki a PVE részt kedveli inkább, a Questelésekkel sem esik hátrányos helyzetbe a karakterfejlesztés közben. A WoW-ban fő PVE vonásként szerepeltek az Instance-ek, amikbe különböző számú játékos lemehetett kalandozni. A WH-ban is megvan ez a lehetőség, de csak magasabb szinten. Az alacsonyabb szintű játékosok számára ezt egy új és szórakoztatóbb lehetőséggel váltották fel, ez pedig a PQ, vagyis a Public Questek. Ez azt jelenti, hogy a játékban minden területnek amin járunk van egy többszintű küldetése, amiket ha teljesít az ember egyedül, vagy többedmagával, akkor az utolsó szint után egy kincsesládából kap egy Loot-ot, ami általában egy jobb tárgy szokott lenni mint ami alapból eshet a területi questelések során. Ez azért nagyon jó, mert nem kell külön létrehozni Instance-t, hanem a meglévő játéktérben alakítják ki azt, ami eddig tulajdonképpen külön helyen működött. Ráadásul, ha szörnyeket győzünk le a PQ-k alkalmával, ezt Influence pontokkal is jutalmazza a rendszer, ami elég pont elérése után, bizony újabb tárgyakat jelenthet számunkra! A PQ-hoz hozzátartozik még az is, hogy nem muszáj annak a csapatnak kimondottan a tagjai közé tartozni akik épp csinálják a PQ-t, hanem elég ha csak a területen állunk segíteni, akkor is részesülhetünk némileg a jutalomból. Természetesen, amennyiben nem segítjük a játékosokat a Questek megoldásában, úgy csak csekély mértékű jutalomban részesülünk.

Ahogy már korábban is említettem, vannak előre megírt scenariók, amik ugyanúgy működnek, mint az arénák bárhol máshol, és van a játék igazi hangulatát és egyediségét adó képlet, az RvR , ami pedig nem más, mint egy kiterjesztett PvP küzdelem a teljes régióra. A játék összesen 4 részre - vagyis régióra osztható, amiket Tier-eknek hívnak. Minden Tier 10 szintet ölel fel, hogy kiegyensúlyozottabb küzdelmeket nyújtson a játék. Itt különböző Battlefield objektívek helyezkednek el, ezek elfoglalásával biztosíthatjuk a rend vagy a pusztítás előrehaladtát. Az egyszerűbb pontokat csak el kell foglalni, három percig meg kell tartani, hogy utána további 15 percre a mi színeinkben lobogjanak zászlajai, a mi őreink vigyázása alatt. A komolyabb pontok, a Fortressek és Strongholdok pedig teljes bevételéhez már olyan ostromeszközöket kell használni, mint ágyúk vagy faltörő kosok. Persze mindahhoz, hogy az ellenféltől elhódítsuk a létező területeket, a két főváros között fekvő 3 nagy területet is a saját uralmunk alá kell vonnunk, ami megint csak nem 5 perces és nem 2 emberes meló. És pont ez az, ami miatt a a WAR egy szinttel tovább viszi az MMO vonalat, ugyanis itt nem 25 fős csapatokat kell létrehoznunk, és nem „kis stílű” célokat tartunk magunk előtt, hanem egy sokkal nagyszabásúbb célért küzdünk, egy sokkal masszívabb online élményért.


Azóta történt