Various Daylife teszt

Miként sül az el, ha a Square Enix három évvel az eredeti mobilos megjelenést követően átírja konzolra furcsa fantasy életszimulátorát? Most ez is kiderült.

S katana

Az eleve mobileszközökre készült játékok jelentős része persze nem a történetről szól, elvégre amikor az ember a buszon előkapja a telefont, hogy játsszon 15 percet, akkor általában játszani akar, és nem olvasni vagy mozizni. Lássuk, mit kínál a Various Daylife a játékmenet terén! A program két teljesen eltérő szakaszra van osztva: vannak a városon kívüli küldetések, illetve ezek közt a lényeg, vagyis nagyvárosi életünk modellezése. Mivel az expedíciók egyre táposabb csapatot kívánnak meg (és mivel érthetetlen módon pont a harcok és felderítések során alig fejlődünk), ezeknél sokkal több időt fogunk tölteni a fővárosban, alkalmi munkáinkkal akár a végtelenségig grindelve a szinteket és a pénzt.


[+]

A cím arra utal, hogy a Various Daylife-ban karakterünk rengeteg szakmát tanulhat ki, mégpedig azok mesterségét sajátítja el, akikkel összebarátkozik a mindennapok során. Utóbbiba, vagyis hősünk szociális életébe semmi beleszólásunk sincs, egyszerűen a küldetések elvégzésének ütemében kapjuk meg a haverokat, és velük együtt az új munkaköröket. Ezt követően néhány átvezető jelenetben kicsit mélyebben is megismerjük ezeket az alakokat, de rendesen, klasszikus RPG-s módon kidolgozott karakterekre nem kell számítani – a legfontosabb véges-végig e karakterek foglalkozása, vagyis kasztja marad. Bármi is legyen barátaink szakmája, ahhoz illő megbízások közül sorsol minden hétre egy seregnyit a játék, és mi napról napra választhatjuk ki, hogy melyiket hajtjuk végre.


[+]

Az ember azt hihetné, hogy a tigrisvadászat és a kódexmásolás közt jelentős eltérések vannak, de nem, ebben a játékban mindkettő ugyanazt az egy gombnyomást igényli, az eltérés mindössze az, hogy az adott szakma (összesen 21) éppen kiválasztott konkrét feladata (száznál kicsit több) a kilenc alaptulajdonság közül melyiket és mennyivel csökkenti, illetve növeli. Minden nap kétszer „dolgozhatunk” házunkból, ami tényleg csak abból áll, hogy az épp aktuális bónuszoknak megfelelően kiválasztjuk azt a melót, amely összesítve a legnagyobb bónuszt adja a kör végén, és arra rányomunk.


[+]

Munka közben a stamina és a hangulat csökken, saját karakterünk XP-je, illetve pénze pedig növekszik. Bár hősünk szintlépése is fontos, a pénz még hasznosabb talán: a csapattársak fejlesztése, a velük való barátsági szintünk emelése, a legfeljebb négyfős parti felszerelése is aranypénzeinkért cserébe menedzselhető. Bár emiatt eleinte igen sokat kell grindelni, később a pincér szakma egyik képességével gyakorlatilag végtelen pénzt lehet harácsolni. Az első órákban ugyan nem számít sokat, később nagyon felgyorsítja szintlépésünket az, hogy amíg teherbírásunkat feltöltendő nem alszunk, XP-szorzónk folyamatosan emelkedik, egy idő után már ötszörös fejlődést biztosítva – ha megkeressük azokat a lehetőségeket a városban, amelyek visszatöltik staminánkat és hangulatunkat, hősünket mesterségesen ébren maradva a végtelenségig is melózhatunk. Micsoda kilátások!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Persona 5 Royal teszt

    Élveztük először, élveztük másodjára, és most harmadszorra is megérkezett a Persona 5 – most már minden releváns platformra. De hát tudjuk jól: ismétlés a fantomtolvaj anyja!

  • Star Ocean: The Divine Force teszt

    Új hét virradt, ami ismét a Square Enix egy régi szériájának feltámasztásával járt. A Star Ocean-széria utóbbi részei borzasztó rosszak voltak, a cél ezek felülmúlása és a régi sikerek visszahozása volt.

  • Shadows Over Loathing teszt

    Pálcikafigurákkal és hússal a kozmikus horror ellen, avagy a West of Loathing teljesen váratlanul kapott egy igen hasonló szellemiségű folytatást.

  • One Piece Odyssey teszt

    A világ egyik legnépszerűbb mangája lassan, de megállíthatatlanul halad a végkifejlet felé – a legújabb játékban viszont Luffyék a múltba utazva kalandoznak.

Előzmények

  • Valkyrie Elysium teszt

    13 éve jelent meg a legutolsó nem-mobilos Valkyrie-játék, és még régebben az utolsó epizód, ami nem volt mellékszál. A Square most váratlanul felélesztette a régi kedvencet.

  • The DioField Chronicle teszt

    Szinte hónapról hónapra érkeznek a Square Enix legfeljebb közepes méretű játékai – a DioField Chronicle például az RTS-ek és az RPG-k házasságából született furcsaság.

  • Potion Permit teszt

    Klinika a város szélén – radikálisan kevesebb dráma, viszont sokkal több gyönyörű pixel kíséretében, mint amit anno a tévében lehetett látni.

  • Onsen Master teszt

    Ha hihetünk az Onsen Masternek, a japán hévizes fürdőket nem csak idősödő urak és nindzsák látogatják, de a helyi folklór különféle szellemei is.