Until Dawn teszt

Kényszerű döntések, jó irányíthatóság

A játék egész filozófiája a döntéskényszerben keresendő, vagyis hogy mindig a saját belátásunk szerint kell továbbvinni a játékot. Nagyon sok az átvezető rész, amikor a szereplők egymás között beszélgetnek az elmúlt év történéseiről, párkapcsolatairól, hiszen a házi nyúlra nem lövünk az itt egyáltalán nem ismert kifejezés. Fontos kiemelni, hogy aki nem tud angolul (esetleg valamilyen más külföldi nyelvet), annak nem lesz szerethető ez az exkluzív tartalom, mert minden egyes mondatnak és szónak jelentősége van. Valamennyi karakter kapcsolatba hozható a másikkal, amit egyébként a menüben tanulmányozhatunk is. Ki kivel ápol barátságot, ki a bátor, a gyáva, az érdeklődő. Ezeket meg kell figyelni, mert ha egyszer valakit cserben hagyunk, akkor az egy későbbi szituációban nagyon visszaüthet.

Vajon mi a helyes döntés?
Vajon mi a helyes döntés? [+]

Néha mondjuk érezhetjük, hogy sok már a dumából, de jobban csak akkor zavar, ha nem élünk együtt a játékkal, vagy már nem először esünk neki a sztorinak. Mindig van legalább két lehetőségünk, amelyik kiválasztásához a jobb joystickot kell a megfelelő irányba húznunk. Vár azért egy kicsit a gép, hátha meggondoljunk magunkat, de ha már döntöttünk, nincs visszaút, vállaljuk a következményeket. Az irányíthatósággal egyáltalán nincs probléma, könnyű megtanulni a gombokat, sőt, a fejlesztők kihasználták az érintőpad adta lehetőségeket is, és olyan elemeket építettek be, hogy ujjcsúsztatással lehet az okostelefon képernyőjét feloldani (csak 2015-ben vagyunk), a gyufát meggyújtani, vagy éppen a könyvben a következő oldalra ugrani. Van még egy kedvencem, amikor a játék az irányító érzékelőit használja. Ilyen pillanatokban mozdulni sem szabad, mert ahogy egy kicsit is megbillentjük a kontrollert, bekövetkezik a tragédia.

Nem nehéz irányítani
Nem nehéz irányítani [+]

Az eleje egyébként nem túl izgalmas a játéknak, bár ez teljesen érthető, mivel meg kell értetni, hogy miért is van mindenki egy helyen, és amit már írtam, hogy ki milyen tulajdonságokkal rendelkezik. Minden epizód elején, amiből egyébként tizenegy van (ebből az első a bevezető/prológus), kapunk egy kis áttekintést, amiben összefoglalásra kerülnek a legfontosabb lépések (amit ugye mi alakítottunk). Nyilván itt már lehet újrázni, vagyis egy-egy fejezetet újra lehet indítani, ám ilyenkor a későbbi választások sem maradnak meg. A jóslatokra érdemes figyelni, többször megnézni a felbukkanó videókat, hátha elcsípünk olyan információkat, amik segítenek a jó végkifejletben (persze van, amikor nincs pozitív vagy negatív eset).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

  • Bejelentették az Until Dawn: Rush of Blood című játékot

    Az eredeti programtól látványosan eltérő alkotás egy rail shooter szerű program lesz.

  • NBA 2K16 teszt

    A népszerű kosárlabdás sorozat immár a tizenhetedik részét éli meg, még jobb lett a grafika és az irányíthatóság, több lett a show elem és a csapatkínálat is jóval bővebb lett. Az eddigi legjobb NBA játék?

  • Hardware: Rivals teszt

    Adott egy PlayStation 4-re elérhető, kizárólag az online tartalomra koncentráló, versenyzős játék. Egyszerű a grafika, jók a küzdelmek, pörgős a játék, de vajon elég ez hosszútávon?

Előzmények