Trials Rising teszt

Életem egyik első számítógépes játéka, ezáltal igen meghatározó élménye volt az akkor friss, magyar fejlesztésű Elasto Mania, fájdalmas belegondolni, hogy azóta már 19 év telt el. Nem mellesleg pontosan ugyanennyire rég indult a RedLynx-féle Trials sorozat is, akkor még csak egyszerű flash-játékként. A 2.5D motoros ügyességi játék lényege sem tér el a ma már klasszikusként számon tartott ElMától, és ahogy az lenni szokott, egyszerűségéből eredően addiktív. Legutóbb a távoli jövőképet elővetítő Trials Fusiont volt szerencsém tesztelni a sorozatból, és bár az új rész lényege sem változott meg, valamivel földhözragadtabb megoldást tisztelhetünk a Risingban, persze kizárólag átvitt értelemben – motorral nagyokat repülni, illetve lehetetlen egyensúlyozgatásokkal előrejutni ezúttal is lehet.

Kezelés szempontjából senkinek nem lesz gondja, aki a régebbiekkel már játszott, motorosunkat egyensúlyozni kell, továbbá a féket és a gázt kezelni, illetve a trükköket kivitelezni, mindezt minél gyorsabban, lehetőleg nulla hibával. Nyilván nincsenek többségben azok a játékosok, akiknek a valóságban is van ekkora motoros ugrásokkal tapasztalatuk, de a fizika-élmény abszolút profi, a mértékek persze túlzóak, de ezért is szeretünk ilyesmikkel játszani.


[+]

Nagyon jó érzés megtapasztalni azt, amikor a legegyszerűbb játékkoncepció mögött van releváns büdzsé, így a kidolgozás minősége elképesztő tud lenni. Normál Xbox One-on tesztelve is teljesen folyamatos, pörgős volt a játék, az animációk, a fények és a tájak részletesek, a grafika pedig a legjobb, amit ebben a műfajban el tudok képzelni. A legújabb gépeken 4K-támogatás is elérhető, ami még lenyűgözőbbé teszi az egészet, persze aki csak az apróságokra figyel, biztosan nem fog jól teljesíteni a pályán.

A Rising kezdők számára is jó lehetőséget ad, sokkal nagyobb mennyiségben vannak jelen a könnyen teljesíthető, élvezetmotorozásról szóló pályák, ahogy van egy igen alapos tutorial is, de persze a nehéz fokozaton ezek ellenére sem ennyire egyszerű a dolgunk. Rengeteg pálya és lehetőség van a játékban, világtérképet böngészhetünk, hogy az eredményeinkkel új szponzorokat, külsőt és jobb motorokat szerezhessünk. Összesen 125 pálya áll rendelkezésünkre, a helyszínek pedig elhagyatott lépcsőházaktól fényes stúdiókig, tűzforró sivatagtól havas hegycsúcsokig rendkívül változatosak.


[+]

A játékmódok között van online multiplayer, de a szellemjátékosokkal nem igazán élvezetes efféle pályákon, ennél jóval izgalmasabb a Tandem Bike mód, amiben két egymás mellett ülő játékos, két kontrollerrel irányít egy motort, ami sokkal nehezebb, mint elsőre tűnik. A pályaszerkesztő kimondottan aprólékos, de ezzel párhuzamosan körülményes is. Nyilván a világ összes idejét rá lehet szánni, de ügyes megoldások tudnak kijönni belőle, vállalkozó kedvűeknek érdemes kipróbálni.

A Rising számomra toronymagasan a legjobb az eddigi Trials játékok közül, és ha bármikor eszembe jut, hogy Xbox One-on elütném az időt egy kis motorozással, jelenleg csak ez jön szóba, rossz kimondani, de ha csak az élmény számít, ezt sokkal hamarabb előveszem, mint bármelyik Milestone-játékot. Szimpatikus, hogy a mikrozranzakciókkal csak a külsőnket dobhatjuk fel, ilyesmiért én soha nem adnék pénzt, és nem is lennék boldog, ha a ranglistán vagy multiplayerben rosszabb helyről indulnék pusztán emiatt, szerencsére itt ilyenről szó nincs, de ha valaki erre szeretne áldozni, a lehetőség adott. Maga a játék viszont szerintem minden fillérét megéri.

Pro:

  • Szórakoztató játékmenet;
  • a játékos szintjétől függetlenül hatalmas élmény;
  • még tovább csiszolt látványvilág, érdekes új ötletek.

Kontra:

  • Kevés, kizárólag játék által megszerezhető virtuális pénz;
  • a továbbjutáshoz sokszor fölöslegesnek és lehetetlennek tűnő kihívások.

88

A Trials Rising megjelent PC-re, PlayStation 4-re, Nintendo Switch-re és Xbox One-ra.

szentkuti11

Azóta történt

Előzmények