Trackmania Turbo teszt (PC)

Átlagos megvalósítás, átlagon felüli élmény

A Sony konzolján 1080p-ben, a Microsoftnál pedig 900p-ben fut a program, viszont az összes verzióról elmondható, hogy 60 fps-sel futnak, a PC-s gépigény pedig nagyon alacsonynak számít, egy kétmagos, minimum 2GHz-es szinte bármilyen proci elég, ha van hozzá minimum DirectX 10-es, 512 megabájt VRAM-mal szerelt videokártyánk, 2 gigabájt RAM-unk és 5 gigabájt szabad helyünk a telepítési meghajtónkon. Ennek megfelelően ne számítsunk végletekig kidolgozott környezeti elemekre vagy bármilyen lélegzetelállító részletre, viszont nagyon jó a látótávolság, élénkek a színek, és összességében nagyon jó az egész közeg hangulata.

A látványvilág a gépigényhez képest nagyon jó.
A látványvilág a gépigényhez képest nagyon jó. [+]

Ha végigzongoráztuk vagy meguntuk a hagyományos versenyeket, akkor online játszhatunk, természetesen szigorúan csak szellemautók ellen, lökdösődés és fölösleges szívatás nincs. Szerkeszthetünk pályákat is, akár a legtrükkösebb kombinációt is összehozhatjuk, de a többi játékos elé csak akkor tárhatjuk, ha mi legalább egyszer teljesíteni tudjuk. A rafináltsághoz egyébként nagyon jó táptalajt ad a játék az alap pályákkal, sokszor olyan ugratásokat kell végrehajtanunk, amikhez szinte csak egy ív és lendület jó, minden másnak bukás a vége.

Szóval a francia Nadeo megcsinálta a tökéletes, százpontos játékot? Valóban nem jártak messze tőle, ugyanakkor azonban sok kicsi hiányosság zavar meg minket. A pályák jók, de egymáshoz képest nem elég változatosak, ugyanez mondható el az autókról és a versenyekről is. Nagyon sok lehetőség lett volna még a Trackmania Turbóban, amiknek egy részére választ ad a pályaszerkesztő által nyújtott szabadság, de a kihívások még ezzel együtt sem elég sokrétűek amellett, hogy arra senki nem fog panaszkodni, hogy túl könnyen végigjátszható lenne a 200 szakasz. Összességében tehát nagyon jó szórakozást nyújtó alkotást kaptak a PC, PlayStation 4 és Xbox One tulajdonosok, multiplayer játéknak inkább gyenge, mint jó, viszont egy kis önálló száguldozásra bármikor jó partnerünk lehet. Csak akkor álljunk neki, amikor nagyon sok időnk van, mert amennyire rövidek a pályák (nagy részük alig haladja meg a fél percet), annyira beszippant magával a századmásodpercek hajkurászása.

Pro:

  • Nagyon jól eltlalált irányítás;
  • immár konzolokon is elérhető;
  • egyszerű, de szép látványvilág, 60 fps mellett;
  • jól összerakott pályaszerkesztő;

Kontra:

  • Nincs minden lehetőség kiaknázva;
  • még lehetőségünk sem nyílik test-test elleni küzdelemre.

85

szentkuti11