Tom Clancy's The Division teszt

Minden vírusnak van ellenszere

A The Division technikai részével nyugodtan mondhatjuk, hogy minden rendben van. Rendkívüli alaposság jellemzi a pályatervezést, fantasztikusan látványos és részletes lett New York, bejárhatjuk a nevezetesebb pontjait, így harcolhatunk a Times Square-en, kipucolhatjuk az ünnepi díszítésben pompázó Pennsylvania Plazat és még hosszan sorolhatnám (Hell’s Kitchen, Hudson yard). Az alaposságra egyébként szükség is volt, mivel sokat fogunk kutyagolni, a néhány kóválygó civil pedig nem különösebben köti le az ember figyelmét, igaz a dinamikusan feltűnő kisebb események színesítik valamennyire az útjainkat, de később sokat használjuk majd a gyorsutazást. Az első látványos gameplay-eket persze meg sem közelítik a konzolos verziókat, de az izmosabb PC-k biztosan képesek pár igazán látványos effektre. Xbox One-on nem kápráztattak el a grafikai trükkök (a szétlyuggatott táblákon nem szűrődött át látványosan a fény), bár a dinamikus napszak és időjárás váltakozás nem egyszer csikart ki belőlem elégedett mosolyt.

A föld alatt szintén ki kell takarítani.
A föld alatt szintén ki kell takarítani. [+]

Egy ekkora méretekkel és tartalommal rendelkező videojáték esetében szinte lehetetlen megoldani, hogy a megjelenésre ne maradjon pár érdekes bug a rendszerben, viszont ezeket ügyesen gyomlálják kifelé, meg egyébként annyira nem is zavaróak. Az animációk életszerűségé az elvárható szintet hozza, az ellenfelek találat esetén egy lábon ugrálnak fedezékbe, az egészet pedig a mesterséges intelligencia koronázza meg, mert kifejezetten ügyes. A gép persze tud fejetlen rohangálást generálni, de ne számítsunk arra, hogy nyugodtan egy fedezék mögül levadászunk majd mindenkit. Egy 5-6 tagú banda már képes meglepetéseket okozni, bekerítenek, folyamatosan nyomás alatt tartanak és váltogatják a búvóhelyeiket. A fedezékrendszer kapcsán meg kell említeni, hogy a játékmenet és az irányítás jól ki lett találva. Gyorsan tudunk váltani sarkot, egy távolabbi párkány, doboz, autó mögé is gyorsan be tudunk rohanni, a gunplay pedig élvezetes. Irreálisan sok skúlót kell azért egy-egy ellenfélbe pumpálni, de a harcok élvezetesnek, összetettnek (képességek és eszközök megfelelő stratégiával való alkalmazása) és kihívásokban bővelkedőnek mondhatóak.

A fertőző hullahegyek környékén kötelező a maszk használata.
A fertőző hullahegyek környékén kötelező a maszk használata. [+]

Mondjuk az állandó internetkapcsolat nem különösebben üdvözítő, mivel így egymagunkban játszva (társak nélkül is teljesíthetőek a küldetések) is megesik, hogy néha laggol a rendszer, ami azt jelenti, hogy mozdulatlan ellenfeleket mészárolunk vagy hősünk lesz ártatlan áldozat egyik pillanatról a másikra. Szeretnék még kitérni egy gondolat erejéig a lokalizációra, amit a hazai forgalmazónak, a PlayOnnak is köszönhetünk a Ubisoft mellett. A szövegek szokás szerint minőségi fordítást kaptak, nem találkozni elütésekkel, illeszkedik a franciák színvonalas és ambiciózus alkotásához. Így mindenki számára élvezhető a túlzott izgalmakkal nem különösebben tarkított történet, váratlan fordulatokra nem kell számítani, a vírusgazda nyomára kell akadnunk.

Egyetlen rossz mozdulat és elszabadul a pokol.
Egyetlen rossz mozdulat és elszabadul a pokol. [+]

Egy kívülálló, aki most ismerkedik a játékkal, nyugodtan kérdezheti még az elmondottak után is, hogy mitől annyira más ez a shooter a többi lövöldénél. Nos, talán azt mondanám, hogy a Ubisoft rendkívül jól megtervezett és minőségi munkája révén. Egy óriási játékot álmodtak meg, amit meg is tudtak teremteni. Persze kisebb kompromisszumokat meghoztak fejlesztés közben és néhány apróság kimaradt a végleges verzióból, de ezek nélkül is egy totális és rendkívül kellemes egészet alkot. Gyönyörűen részletesre alkották meg a játszóteret, rengeteg lehetőséget biztosítottak a játékosnak, mind fejlődés, mind játékmenet terén, egy kifejezetten épkézláb harc és fedezékrendszeres mechanika dolgozik a The Division alatt, ami biztosítja, hogy órák tucatjait követően se unjuk meg a játékot. Mindössze talán csak két dolgot lehet felróni a negatívumok listájára, az átlagnál talán kicsit laposabb történetet és a szegényes ellenség felhozatalt. Ezek azonban olyan hibák, melyek nem rondítanak bele a kellemes gameplay-be, viszont azt se feledjük, hogy így még sokkal több és jobb is lehetett volna a The Division.

Vajon maradt még az akciós leveskonzervből?
Vajon maradt még az akciós leveskonzervből? [+]

Ezzel valami idézőjelesen új veszi most kezdetét. A franciák piszkosul értenek egyrészről a franchise teremtéshez, másrészről pedig a megalkotott világok, elemek újrafelhasználásához (lásd Far Cry Primal), így a jövőben nem csak a The Division kaphat majd rengeteg letölthető tartalmat és folytatásokat, de az újabb alkotásaik is erősen multiplayer orientált irányt vehetnek. Erre jó példa a már bejelentett és komoly stílusváltáson átesett Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands, szintén a nyitott világú kooperatív lövöldék világát igyekszik majd erősíteni. A jövőnek tehát a The Divisionnel megágyaztak, szerencsére egészen kellemesre sikerült a végeredmény, így bizakodóan tekinthetünk előre.

A Tom Clancy’s The Division március 8-án jelent meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

Pro:

  • Stílusosan, látványosan megteremtett világ;
  • zökkenőmentesen működő harc és fedezékrendszer;
  • élvezetes többjátékos lehetőségek (Dark Zone);
  • bőséges tartalom és tetemes játékidő.

Kontra:

  • Egyedül játszva nem nyújt annyi élményt;
  • a történetből többet is kihozhattak volna.

89

Rage23

Azóta történt

Előzmények