Tokyo Game Show - a harmadik nap

Yakuza 0, Psycho Pass

Bár szerencsére már rég magunk mögött hagytuk a kilencvenes évek borzalmas időszakát, amikor a játékvilág legjobb alkotásai egyértelműen Japánból érkeztek, és szerencsések voltunk, ha háromból egyet megkaptunk egy-két éves késéssel, még mindig bőven vannak olyan kiadók, sorozatok, játékok, melyek inkább nem áldoznak az angol fordításra, megelégszenek a helyi bevételekkel. A 2014-es Tokyo Game Show-n is voltak ilyen játékok, következzen öt darab azok közül, melyek várhatóan sosem jutnak el hozzánk.

Yakuza 0

A Yakuza-sorozat sokakat rabul ejtett, amikor PS2-n megjelentek az első részek: a japán alvilág mélyére vezető, eszelős mennyiségű opcionális tartalommal rendelkező, szövevényes sztorival és több főszereplővel rendelkező akciójátékok egyedi színt képviseltek. Aztán jött a PS3-korszak, és noha a sorozat rengeteg mellékszálat kapott, a nyugati megjelenések egyre többet késtek, majd teljesen elmaradtak. Több mellékszál mellett nem már az utolsó számozott részt sem kaptuk meg, és ugyanígy járt az első PS4-es rész, a Yakuza Ishin is. És sajnos nagyon úgy tűnik, hogy a sorozat felvezetéseként, előzményeként szolgáló Zero is.

Ezúttal két főszereplőt kapunk, mégpedig a sorozat kedvelői által már jól ismert Kazuma Kiryut, illetve Majima Gorot. 1988-ban járunk, Tokió, illetve Osaka piroslámpás negyedeiben, ahol a központi sztoriszál végigkövetése mellett ismételten százórányi extra tartalom vár a játékosokra. Elmerülhetünk az ingatlanbiznisz káoszában, hostess-klubot üzemeltethetünk, női boxmeccseket szervezhetünk, lehet kaszinózni, csajozni, karaokezni, pachinkózni, verekedni, kártyázni, versenyezni, és olyan klasszikus Sega-játékokkal szórakozni, mint a Space Harrier, az OutRun vagy a Fantasy Zone. A Yakuza 0 valamikor a jövő év elején jelenik meg Japánban, PS3-ra és PS4-re.

Psycho Pass

Bár az e cikkben szereplő játékok legtöbbjénél tulajdonképpen van esély a nyugati premierre, a Psycho Pass esetében ez gyakorlatilag kizárható. Noha az anime első évada elérhető angolul, a játék a visual novel stílusba tartozik, ami angolul gyakorlatilag nem létezik. Már az Xbox 360 is kapott bőségesen ebből a stílusból, és sajnos azok is mind megmaradtak Japánban. Kár érte, mert a Psycho Pass igen érdekes próbálkozásnak tűnik, játékmenet szintjén mindenképp – a sztori tekintetében pedig az lehet garancia, hogy a cyberpunk detektívsztori eredeti alkotói írják ezt is.

A kis függönnyel elzárt bemutatószobában nem csak egy Xbox One várt rám, de egy Kinect és egy tablet is. Maga a demó a sztoriból nem is árult el sokat (nem csak számomra nem, úgy általában sem), inkább a játékmenet extra húzásaira koncentráltak. A szokásos visual novel metodikán túl (sok-sok olvasás között néha egy-egy döntés meghozatala szöveges menüben) a tablet és a Kinect millió extra lehetőséget adott. Lehetett integetni egy ismerősnek az utcán, a telefonhívások pedig a tablet-applikáción keresztül érkeztek be, és az ujjlenyomat-olvasót is itt lehetett elérni. Az ingyenes társapplikáció (iOS-ra és Androidra is érkezik) rengeteg ilyen lehetőséget fog tartalmazni, egy kicsit a korát messze megelőző EA-próbálkozáshoz, a Majestic-hez hasonlóan. A Psycho Pass jövő év elején fog megjelenni, kizárólag Xbox One-ra.

Dragon Quest, Dengki Bunko, TGAA

Dragon Quest: Heroes

Bár a Dynasty Warriors-széria Japánon kívül sosem lett igazán népszerű, a szigetországban még ma is az egyik legünnepeltebb sorozatnak számít. A középkori Kína harcait feldolgozó játékok azonban még így is monotóniába fulladhatnának, így aztán a szinte kizárólag ebben a stílusban utazó Omega Force fejlesztőcsapat egyre változatosabb mellékszálakkal szórakoztatja magát és a nagyközönséget. Előbb jött a sok különbséget nem hozó Samurai Warriors, majd a jóval extrémebb anime-feldolgozások: a pocsék Fist of the North Star epizódok, illetve a sokkal jobb Gundam- illetve One Piece-trilógiák. Ezt különféle játékok feldolgozásai követik: a Zelda világába varázsoló Hyrule Warriors (ez épp a héten jelent meg Európában), és a TGS előtt bejelentett Dragon Quest: Heroes.

Sajnos ez nem volt kipróbálható a kiállításon, de az első gameplay videókat itt mutatták be. A producerek korábbi kijelentéseivel szemben e videók alapján a DQH is egy tipikus Warriors-játéknak tűnik: kismillió apró ellenséget fogunk lekaszálni hőseinkkel, akik folyamatosan fejlődnek, új fegyvereket találnak és zónáról zónára foglalják el a játék területeit. Igaz, a klasszikus DQ-ellenfelek - köztük főellenfelekkel! - elleni harcban egy egész parti vesz részt, és különösen a varázsló karakterek megjelenése lehet újdonság a szériában (végre lehet gyógyítani egy Omega Force játékban?! Forradalmi!). Sajnos a Square Enix mostanában vonakodik angol nyelven is kiadni a Dragon Quest mellékszálakat és remake-eket, így nem vagyunk biztosak benne, hogy a Heroes is megjelenhet nálunk... A játék Japánban 2015 tavaszán jelenik meg, PS3-ra és PS4-re.

Dengeki Bunko Fighting Climax

Ilyen címmel nem nagyon csodálkozhatunk, hogy egyelőre nincsenek tervek nyugati megjelenésre - pedig a Sega kiadásában érkező 2D-s verekedős játék kellemes meglepetés lenne a stílus kedvelőinek. A játéktermekben már tavasz óta elérhető program egy crossover verekedős játék, amely a Dengeki Bunko magazin novelláiban az újság 20 éves története során megjelent karakterek eshetnek egymásnak (néhány Sega-ikonnal egyetemben). A 12 fős felhozatalban olyan mangák hősei szerepelnek, mint a Toradora!, a Sword Art Online, az Oreimo vagy a Golden Time, illetve a Sega oldaláról a Virtua Fighter és a Valkyria Chronicles szereplői. Rajtuk kívül 20 támogató karakter szerepel a programban.

A zseniális nevű Soft Circle French Bread nevű fejlesztőcsapat a klasszikus háromgombos irányítást vette alapul, a negyedik gomb az automatikusan dolgozó támogató karakter megidézésére alkalmas. A félig japán nyelvű útmutató alapján a Climax Gauge nevű mérce feltöltésével Impact Skill támadásokat süthetünk el különleges extraként. Nekem a három meccsen ez nem igazán sikerült, ellenben az engem minden visszafogottság nélkül sorozatosan földbe taposó japán kolléga rendkívül látványosan mutatta be őket. A játék Japánban novemberben jelenik meg PS3-ra és Vitára.

The Great Ace Attorney

Noha az Ace Attorney-sorozat első néhány része nyugaton is nagy sikert aratott, az utóbbi részeket a Capcom már nem szívesen fordította le; igaz, némi késéssel, és csak digitális formában, de a legutóbbi rész hamarosan megjelenik angolul is. Az új sorozat indítódarabjának szánt The Great Ace Attorney (nem hivatalos cím) jelentős változásokat hoz a sorozattól megszokott stílusba, kezdetnek rögtön azt, hogy a múltba, a XIX. század legvégére repít minket. A főszereplő a jól ismert Phoenix Wright ük-ük-ük felmenője, de a sztoriban Sherlock Holmes és doktor Watson is szerepet kap (igaz, ez a Watson egy Iris nevű nyolcéves lányka).

Noha itt is lesz részünk tárgyalótermi érvelésben, őrült bírókban és félkegyelmű védencekben, a játék minden eddiginél nagyobb figyelmet fordít a nyomozati szakaszra. A tetthelyeket és egyéb helyszíneket valós időben, 3D-ben deríthetjük fel, kutatva bizonyítékok, szemtanúk és egyéb jelentőségteljes dolgok után. A játék egy része a Meiji-kori Japánban, másik szelete a viktoriánus Londonban kap helyet, a fejlesztők ígérete szerint teljesen eltérő hangulatot, bűneseteket no és persze érvelési lehetőségeket felmutatva. A játék 3DS-re jelenik meg, Japánban 2015 első felében.

Grath

A Tokyo Game Show-n látottakról ASUS notebookkal tudósítunk.

Azóta történt

Előzmények