Tokyo Game Show - a harmadik nap

Dragon Quest, Dengki Bunko, TGAA

Dragon Quest: Heroes

Bár a Dynasty Warriors-széria Japánon kívül sosem lett igazán népszerű, a szigetországban még ma is az egyik legünnepeltebb sorozatnak számít. A középkori Kína harcait feldolgozó játékok azonban még így is monotóniába fulladhatnának, így aztán a szinte kizárólag ebben a stílusban utazó Omega Force fejlesztőcsapat egyre változatosabb mellékszálakkal szórakoztatja magát és a nagyközönséget. Előbb jött a sok különbséget nem hozó Samurai Warriors, majd a jóval extrémebb anime-feldolgozások: a pocsék Fist of the North Star epizódok, illetve a sokkal jobb Gundam- illetve One Piece-trilógiák. Ezt különféle játékok feldolgozásai követik: a Zelda világába varázsoló Hyrule Warriors (ez épp a héten jelent meg Európában), és a TGS előtt bejelentett Dragon Quest: Heroes.

Sajnos ez nem volt kipróbálható a kiállításon, de az első gameplay videókat itt mutatták be. A producerek korábbi kijelentéseivel szemben e videók alapján a DQH is egy tipikus Warriors-játéknak tűnik: kismillió apró ellenséget fogunk lekaszálni hőseinkkel, akik folyamatosan fejlődnek, új fegyvereket találnak és zónáról zónára foglalják el a játék területeit. Igaz, a klasszikus DQ-ellenfelek - köztük főellenfelekkel! - elleni harcban egy egész parti vesz részt, és különösen a varázsló karakterek megjelenése lehet újdonság a szériában (végre lehet gyógyítani egy Omega Force játékban?! Forradalmi!). Sajnos a Square Enix mostanában vonakodik angol nyelven is kiadni a Dragon Quest mellékszálakat és remake-eket, így nem vagyunk biztosak benne, hogy a Heroes is megjelenhet nálunk... A játék Japánban 2015 tavaszán jelenik meg, PS3-ra és PS4-re.

Dengeki Bunko Fighting Climax

Ilyen címmel nem nagyon csodálkozhatunk, hogy egyelőre nincsenek tervek nyugati megjelenésre - pedig a Sega kiadásában érkező 2D-s verekedős játék kellemes meglepetés lenne a stílus kedvelőinek. A játéktermekben már tavasz óta elérhető program egy crossover verekedős játék, amely a Dengeki Bunko magazin novelláiban az újság 20 éves története során megjelent karakterek eshetnek egymásnak (néhány Sega-ikonnal egyetemben). A 12 fős felhozatalban olyan mangák hősei szerepelnek, mint a Toradora!, a Sword Art Online, az Oreimo vagy a Golden Time, illetve a Sega oldaláról a Virtua Fighter és a Valkyria Chronicles szereplői. Rajtuk kívül 20 támogató karakter szerepel a programban.

A zseniális nevű Soft Circle French Bread nevű fejlesztőcsapat a klasszikus háromgombos irányítást vette alapul, a negyedik gomb az automatikusan dolgozó támogató karakter megidézésére alkalmas. A félig japán nyelvű útmutató alapján a Climax Gauge nevű mérce feltöltésével Impact Skill támadásokat süthetünk el különleges extraként. Nekem a három meccsen ez nem igazán sikerült, ellenben az engem minden visszafogottság nélkül sorozatosan földbe taposó japán kolléga rendkívül látványosan mutatta be őket. A játék Japánban novemberben jelenik meg PS3-ra és Vitára.

The Great Ace Attorney

Noha az Ace Attorney-sorozat első néhány része nyugaton is nagy sikert aratott, az utóbbi részeket a Capcom már nem szívesen fordította le; igaz, némi késéssel, és csak digitális formában, de a legutóbbi rész hamarosan megjelenik angolul is. Az új sorozat indítódarabjának szánt The Great Ace Attorney (nem hivatalos cím) jelentős változásokat hoz a sorozattól megszokott stílusba, kezdetnek rögtön azt, hogy a múltba, a XIX. század legvégére repít minket. A főszereplő a jól ismert Phoenix Wright ük-ük-ük felmenője, de a sztoriban Sherlock Holmes és doktor Watson is szerepet kap (igaz, ez a Watson egy Iris nevű nyolcéves lányka).

Noha itt is lesz részünk tárgyalótermi érvelésben, őrült bírókban és félkegyelmű védencekben, a játék minden eddiginél nagyobb figyelmet fordít a nyomozati szakaszra. A tetthelyeket és egyéb helyszíneket valós időben, 3D-ben deríthetjük fel, kutatva bizonyítékok, szemtanúk és egyéb jelentőségteljes dolgok után. A játék egy része a Meiji-kori Japánban, másik szelete a viktoriánus Londonban kap helyet, a fejlesztők ígérete szerint teljesen eltérő hangulatot, bűneseteket no és persze érvelési lehetőségeket felmutatva. A játék 3DS-re jelenik meg, Japánban 2015 első felében.

Grath

A Tokyo Game Show-n látottakról ASUS notebookkal tudósítunk.

Azóta történt

Előzmények