The Secret World - Első béta hétvége

A hétvégén zajlott a Funcom új MMO-jának, a The Secret World-nek (továbbiakban TSW) az első béta hétvégéje, melyen az előrendelők és a különféle promóciós játékokban kulcsot nyertek vehettek részt. A tervek szerint a megjelenésig, majdnem minden ezt követő hétvégén folytatódik majd a béta.

Halasztgatások és hosszú várakozás után most először volt a játékosközönségnek alkalma kipróbálni a Funcom, mai, modern világban játszódó, hamarosan megjelenő MMO-ját. A mai napig szinte csak azt lehetett tudni és látni a játékból, amit a Funcom engedélyezett, de most végre, aki akarta, az első kézből juthatott tapasztalatokhoz.

A TSW mint minden MMO, a karakterünk létrehozásával kezdődik, itt azonban ez a kinézetünk és a ruhánk kiválasztást jelenti, ugyanis a játékban mindenki ember és nincsenek előre meghatározott kasztok se. Egyedül a titkos társaságunkat tudjuk megválasztani, lehetünk az Illuminátusok, a Templomosok vagy esetleg a Sárkány rend tagjai. Ezen a hétvégén a három közül csak a Templomos rendet lehetett választani.

Ez itt London, bár gyanús, hogy nem esik.

Az új Templomos játékosok Londonban kezdenek, itt került sor a beavatásra és az alap fegyvertípus kiválasztására. Az irányítást és a harcrendszert egy tokiói jelenetben ismerhetjük meg. Egy látomás során jutunk el Tokióba, ahol egy pár nappal korábbi eseményt kell újraélnünk. Tokióba érve 3 ismerős karakterrel találkozhatunk, Rose, Alex és Mei Ling voltak a TSW teaser videóinak a főszereplői.

Melyik vonal is visz Shibuya-ba?

Az karakter irányítása a szokásos WASD gombokkal történik, itt nincs semmi újdonság, egér bal és jobb gombjával pedig a kamerát és a karaktert tudjuk forgatni.

A rövidke bevezető után visszatérünk Londonba, majd egyből megyünk a mélyvízbe, első küldetésünk Kingsmouth városába vezet minket, ugyanis a város egyszerűen eltűnt a térképről, így hát a mi dolgunk lesz kideríteni, hogy mi is folyik ott. Kingsmouth történetét és kinézetét H.P. Lovecraft, Stephen King és E.A. Poe művei ihlették.

Nem éppen egy megszokott MMO látkép.

Megérkezésünk után egyből szembesülünk az egyik problémával, a várost és környékét zombik hada lepte el, így hát az első feladatunk a zombik számának a csökkentése, miközben elindulunk megkeresni a helyi seriffet. Itt ér minket az egyik legszembetűnőbb változás a hagyományos MMO-k képest, ez pedig a játék küldetésrendszere. Itt nem lehet azt megcsinálni, hogy beérve a városba felveszünk 15-20 küldetést, aztán megindulunk a vadonba megoldani őket, hanem meghatározott számú aktív küldetésünk lehet csak, mely persze akár 8-10 lépésből is állhat és ezáltal sokkal jobban oda tudunk figyelni a történetre, ami fontos is, mert már a béta alatt is van pár küldetés, ahol nagyon is figyelni kell az elhangzottakra, hogy tovább tudjunk jutni. Szerencsére a világ úgy van tervezve, hogy ahol befejezünk egy küldetést, ott a közelben kezdődik egy új, így mindig van mit csinálni.

Oh, oh, egy rendőrnő az álmom!

A küldetések maguk eléggé változatosak, néha utána is kell olvasni dolgoknak az interneten, pl. hogy ki is a Négy évszak szerzője, ha nem tudnánk fejből. Szerencsére a játékban van egy beépített böngésző, mely "b"-vel hozható elő (a htm5test 380 pontot ad neki, egyed youtube videókat is lejátszik). Ezek miatt ez a része a TSW-nek talán jobban hasonlít egy kalandjátékra, mint egy MMO-ra.

Remélem a raidleader nem tiltja le ezt a funkciót.

Kingsmouth városa nagyon hangulatos és változatos, van erdős rész, tengerpart és persze maga a városka. A küldetést adó NPC-k mind beszélnek, változatos akcentussal és nagyon jó színészválasztással.

A Magnum jó, abban is lehet hinni.

És itt el is érkeztünk az egyik nagy negatívumhoz. Miközben mesélnek hozzánk az NPC-k, a mi karakterünk csak áll és néz, nem csinál semmit és ez nagyon kiábrándító tud lenni, megtöri az amúgy nagyon jó hangulatot, amikor a kamera a hősünk bamba fejét mutatja.

A játék grafikája szépnek mondható, DirectX 11 támogatással is bír és nagyon ajánlott is bekapcsolni annak, ami megteheti, nagyságrendekkel szebb lesz tőle. A motor megvilágítás kezelője viszont néha belassul, ez akkor látványos nagyon, ha mondjuk egy zárt térből jövünk ki, néha beletelik pár másodpercbe, mire észbe kap a játék és megvilágítást vált. A zene szintén jó, a játék képi és zenei világa nagyon passzol egymáshoz.

Na, ezt nem lesz olcsó télen befűteni.

Ami viszont nem túl jó, az az animáció. Egyértelműen ez a játék gyenge pontja, bár pár óra játék alatt megszokható, de akkor is, 2012-ben ennél többet illene nyújtani, főleg egy ilyen régóta fejlesztett programnál. Arról nem is beszélve, hogy NBA játékosokat megszégyenítő súlypontemelkedéssel rendelkezünk, így egy 2 méteres kerítés nem akadály, helyből átugorhatjuk.

Az UI is elég érdekes, alapvetően egy asztali OS-t imitál, mozgatható ablakokkal, a fent említett böngészővel. Az NPC-kel való interakció nagyon ötletesen van megoldva, Augmented reality-szerű élményt nyújt ahogy az ikonok és a szövegek ott vannak a képernyőn.

Egy kicsit beszéljünk a karakterfejlesztésről. Karakterünket az Ability Wheel és a Skill Points oldal segítségével fejleszthetjük. A játékban nincsenek a megszokott szintek és kasztok, helyettük AP és SP pontok vannak, melyekkel a képességeinket és a fegyverhasználat jártasságunkat erősíthetjük.

0/525=0. Messze még a 100%.

Egyszerre 7 aktív és 7 passzív képességünk, 2 különböző fegyverünk lehet, azonban egy-egy ilyen leosztás között bármikor válthatunk, így könnyen lehet alkalmazkodni a mindenkori igényekhez.

Én a béta során a shotgun - kalapács kombinációt választottam, de leginkább csak a sörétest használtam és nagyrészt mindenhol boldogultam. Az ellenfelek kellő kihívást nyújtanak, figyelni kell, hogy éppen mire készülnek, ezt nagyon jól jelzi előre a játék, egy komolyabb ellenfél könnyedén végezhet a karakterünkkel, ha nem vigyázunk.

Összességében pozitív élményekkel záródott számomra az első béta hétvége, kíváncsian várom a következőt, legyen az új helyszín, vagy ennek a folytatása.

Azóta történt

Előzmények