The Next Big Thing – előzetes

Nem is olyan régen még arról beszélhettünk, hogy szinte eltűntek a kalandjátékok és egy-két gyöngyszemen kívül szinte nincs is az egykor szebb napokat megélt stílus képviselőiből a piacon. Ez a tendencia viszont egy ideje igencsak megfordult, egyre-másra érkeznek az új játékok, sőt sorozatok és epizodikus megjelenések.

A „modern kori” kalandjáték készítés egyik jeles képviselője a Pendulo, ami igazán a Runaway sorozattal futott be. E sorozatuk három részt élt meg, amiből az utolsó 2009-ben jelent meg PC-re, majd rövid időn belül DS-re is. Az azóta eltelt időt viszont nem lazítással töltötték a fiúk (és talán lányok) hanem egy új franchise megteremtését tűzték ki célul, amiből a The Next Big Thing született.

A The Next Big Thing április 21-én jelenik meg, viszont szerencsénk volt kipróbálni a játék előzetes verzióját, amiről veletek is megosztjuk a tapasztalatainkat. Ami már rögtön az elején kiderül, hogy a Pendulo a szokásos stílust hozza. Két nem hétköznapi karakter, egy eszement történet, nagyon szép kézzel rajzolt hátterek (összesen 120) és rengeteg humor.

Az előzetes verzióban összesen két fejezetet próbálhattunk ki a játékból, de már ennyi is bőven elég volt, hogy átérezzük a hihetetlen stílusát. A történet szerint a '40-es évek Hollywoodjában járunk, azon belül is egy horrorfilmeket készítő filmstúdió környékén. Ez a filmstúdió azonban nem hétköznapi szereplőket alkalmaz filmjeiben, hanem valódi „szörnyeket”. Mutánsaink viszont nem azok a tipikus rossz arcok, Toby a kutyaként viselkedő húsevő növény egyenesen haláli, a szó jó értelmében. Nagyon vicces ahogy kutyaként elkezd szaglászni.

De ha már a szereplőknél tartunk essen szó a The Next Big Thing két főszereplőjéről Liz-ről és Dan-ről. Igen, itt is két szereplőt irányíthatunk majd felváltva. Két riportert akik a filmgyár dolgai körül szaglásznak, és persze idővel bajba is keverednek.

Az irányítás point'n'click rendszerű, teljesen egyszerű, letisztult kivitelezésben. A dolgokat általában vagy megfigyelhetjük, vagy közelebbről megvizsgálhatjuk esetleg felvehetjük, más esetben használhatjuk vagy személyek esetén beszélgethetünk. Lényegében ennyiből áll a játékmenet. Ez így leírva nyilván nem túl izgalmas, de rögtön azzá válik, ha mellérakjuk az akár HD-ban pompázó grafikát, a gyönyörű háttereket, a több órányi zenét, a teljes történetre vonatkozó 7000 sornyi szöveget és a folyton megjelenő humort. Ráadásul a játék egyes pontokon kifejezetten eszement feladatok elé állít bennünket. Már akár az első két fejezet esetében is előfordulhat, hogy a fejlesztők által kitalált rejtvények nem feltétlen kézenfekvőek a számunkra. Ilyenkor jön jól a beépített segítség rendszer. Ez több lépcsőből áll. Első körben még a játék elején beállíthatjuk, hogy milyen nehézségi fokon kívánunk játszani, ez konkrétan arra vonatkozik, hogy milyen mértékű segítséget vehetünk igénybe a játék során. Ha a könnyű fokozatot választjuk, akkor játék közben egy kattintással előcsalhatjuk az éppen a képernyőn látható megvizsgálható pontokat, valamint segítséget is kérhetünk a narrátortól, aki némi szövegeléssel és olykor egy-egy képpel segít nekünk. A középső fokozaton már csak a hotspotokat tekinthetjük meg, míg nehéz fokozaton már ezeket sem.

Így pár órát ismerve a játékból egyértelműen az szűrhető le, hogy egy jó játék elé nézünk amire érdemes odafigyelni, annál is inkább mivel hazánkban kifejezetten kedvező áron (3990 Ft) és magyar felirattal kerül az üzletekbe, a nemzetközi megjelenéssel egy időben április 21-én.

Ha lehetőségünk lesz tesztelni a teljes játékot is mindenképpen beszámolunk róla, nekünk kifejezetten felkeltette az érdeklődésünket.

Azóta történt