The Last of Us - Teszt

A fegyverek szava - Eszközeink, látványvilág

Kétségkívűl, amennyiben az első elindítás után megnézzük a játékot, a legelső dolog amit észreveszünk az az, ahogy a játék kinéz. Meg merem kockáztatni, hogy a 7. generáció legszebb konzolos játékát kapják meg a Playstation 3 tulajdonosok, ami bár túlzásnak tűnik, de elég megnézni a tesztben is látható képernyőmentéseket, vagy megnézni a korábban is látott előzeteseket és elhihetitek, hogy a dolog valóban így van.

Jelen sorok írója is, bár a másik térfélen játszik inkább szintúgy egy exkluzív játék miatt, képes olyan kijelentést tenni, hogy a jelenlegi generációs konzoljátékok közül a The Last of Us a valaha létezett legszebb cím. Ezt pedig teljességgel kiérdemelte, ehhez hasonló minőséget talán csak a Beyond Two Souls megjelenésekor láthatunk majd.

A csodálatos grafika mellett nem kevés energiát fordítottak a készítők a hangokra és a szinkronszínészekre. Már a két főszereplő hangja is szinte tökéletesen illik hozzájuk, a mellékszereplőkről nem is beszélve. Külön ki kell emelnem a környezet hangjait, amik olyan minőségire sikerültek, mint az elmúlt években csak nagyon kevés játékban.

Stílusát tekintve a játékban túl sok zenét nem fogunk hallani, de amikor felcsendül egy-egy dallam, akkor az tökéletesen illik az adott helyszínhez, az adott szituációhoz. Mondhatni tökéletes, hisz valóban az.

A fentiekhez hozzátartozik természetesen, hogy a konzol tulajdonságaiból fakadóan, az irányítással egyáltalán nem lesz problémánk, a harcok alatt is szinte tökéletesen tudjuk kezelni karaktereinket. És ha már előjöttek a harcok. Mint korábban is írtam, utazásunk során jó néhány ellenféllel meg kell majd küzdenünk, legyenek azok banditák, más túlélők, vagy akár a fertőzés áldozatai. Egy ilyen világban nem mérik marokszámra az eszközöket és a fegyvereket, vagyis nagyon is meg kell gondolnunk, hogy egy-egy harcba valóban bekapcsolódunk, vagy inkább megpróbáljuk elkerülni. Néha az utóbbi sokkal hasznosabb lehet.

Fegyverek terén nem számíthatunk hatalmas arzenálra és bár jópár eszközünk lesz a harcokhoz, azokhoz szinte mindig kevés lesz a muníció. Ekkor jönnek elő természetesen a kézi szerszámok, amelyeket a különböző helyszíneken tudunk majd összeszedni. Vannak ezek között fából és fémből készült tárgyak is, de egy közös tulajdonságukat mindenképp érdemes megjegyezni. Elhasználódnak, eltörnek. Néhány ellenfél likvidálása után muszáj lesz új fegyver után néznünk.

Az előző oldalon írtam, hogy a lőszerek mellett különböző tárgyakat is összeszedhetünk majd a kutatásaink során. Ezeket két nagy csoportra oszthatjuk. Az egyikben a megtalált tárgyak a lőfegyvereink tuningolására használhatóak fel. Természetesen itt nem olyan dolgokra kell gondolni mint más játékokban, hogy teljesen kicserélhetjük a fegyverek darabjait, itt inkább a tuningolás arra szolgál, hogy növeljük a tárkapacitást, pontosabban tudjunk lőni egy-egy puskával, vagy például csökkentsük egy fegyer szórását. Érdemes gyűjtögetni a tárgyakat, hisz a játék során nem tudunk minden fegyvert kimaxolni, így meg kell gondolnunk, hogy mire is használjuk fel a megszerzett dolgokat.

Multiplayer játékmód

A játék tartalmaz egy multiplayer opciót is, amelyet technikai gondok, illetve, mivel megjelenés előtt vagyunk még, emberhiány miatt sem tudtam kipróbálni. A megjelenés környékén egy külön teszt keretében részletesen kitárgyaljuk majd a többjátékos opcióban rejlő lehetőségeket.

 

A tárgyak másik csoportja pedig a crafting-hoz, vagy más néven a barkácsoláshoz köthető. A pályákon felszedett különböző tárgyakból a játék menüjében előre eltárolt tárgyakat készíthetünk. Olyan dolgokról van itt szó, mint elsősegély csomag, füstbomba, molotov-koktél, vagy akár a kézifegyverünket feltuningoló ollók, vagyis mind-mind olyan lehetőség, ami segíti a továbbhaladásunkat. Mindezekre pedig szükségünk is lesz, hisz a listából nagyon kevés található a pályákon elszórva.

A játék alapjaiban mint említettem egy túlélő akció-horror játék, mely bár egyáltalán nem mondható sandbox stílusunak ( vagyis ha szigorúak vagyunk akkor egy csőjáték) de ez egyáltalán nem látszik rajta, innen is üdvözölhetjük a készítők ez irányú megoldásait.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények