The King of Fighters XV teszt

Tizenötödik alkalommal is megrendezésre kerül a King of Fighters bajnokság. Mi is beneveztünk, hogy megnézzük, mekkorát üt az SNK új produkciója.

Harcosok klubja

A Samurai Shodown 2019-es újjáélesztésével a japán SNK Corporation megmutatta, hogy képes új szintre emelni, és a modern platformok képességeihez igazítani régi, klasszikus verekedős sorozatait. A szamurájos kaland sikere után még nagyobb reményekkel várhattuk a cég leghíresebb sorozata, a King of Fighters visszatérését. Ambíciókban nem is volt hiány, a The King of Fighters XV „zúzz össze minden elvárást” szlogennel támadott, minden eddiginél szebb látványt, izgalmas harcrendszert és hatalmas szereplőgárdát ígért. A sors fintora, hogy ezeket az ígéreteket nagyrészt meg is tartotta, más területeken viszont elbukik az új kiadás.

Volt egyébként hova fejlődni, a nagyszerű XIII. rész után a közönség és a sajtó kevésbé lelkesen fogadta a hat évvel ezelőtt piacra dobott XIV. epizódot, amely 3D-s grafikára váltott, de nem a legjobb módon, így mind látványban, mind játékmenetben elmaradt elődeitől. A fejlesztők most egy jóval erőteljesebb csomagot alkottak. Elég csak ránézni bármelyik képre vagy videóra, és tisztán látszik, hogy a King of Fighters XV generációs ugrást képvisel, gyönyörű hátterekkel, fantasztikusan kinéző, hatalmas karakterekkel, és olyan látványos effektekkel, amik hatására az ember újra a varázslatos játéktermek világában érzi magát. Emellett az egész harcrendszer is gyorsabb, keményebb, ütősebb lett, visszatérő és új mechanikákkal. A felszínt kapargatva tehát minden okunk megvan az örömre, a produkció azonban komoly hiányosságokkal is küzd.

Mielőtt ezekre rátérünk, nézzük meg, mit kínál a harcrendszer. Ami maradt, az a sorozattól megszokott 3v3 felállás – itt nem egy-egy szereplő, hanem mindig két, háromfős csapat küzd egymás ellen. A csapattagok között nem lehet meccs közben váltani, a sorrendjüket az összecsapás előtt kell megadnunk. Szintén ismerős lehet a Power csík, amit több szakaszban tölthetünk fel, és minél magasabb szinten áll, annál erősebb Special, Super Special és Climax Super Special mozdulatokat hozhatunk elő. A védekezés hatékonyságát jelképező Guard csík és a Max mód is tiszteletét teszi, ennek most van egy új változata, a Max Mode (Quick), amit támadások közben aktiválhatunk. Az ellenfél támadásainak elhárítására szolgáló parry-rendszer most Shatter néven fut, segítségével véget vethetünk a gyilkos kombóknak, megfelelő időzítés esetén, természetesen. A számtalan mechanikát egy Tutorial mód igyekszik megtanítani, de ezt nem sok sikerrel teszi, hiszen konkrét magyarázat vagy példák helyett csak a gombkombinációkat mutatja meg, azt már nem, hogy melyiket mikor és hogyan érdemes alkalmazni.

Bár a King of Fighters XV jelentősen gyorsabb, erőteljesebb játék, mint az előző kiadás, a harcrendszere megmaradt ugyanolyan technikásnak és szigorúnak. Ez továbbra is egy olyan játék, ahol milliszekundumokban és képkockákban mérik a sikeres (vagy sikertelen) megmozdulásokat, a játék nem hagy helyet a hibázásra, a karakterek béna kacsaként hadonásznak, ha nem pontosan azt és úgy tesszük, ahogy azt a rendszer elvárja. Jóval nehezebb olyan látványos támadásokat vagy kombinációkat bevinni, mint mondjuk egy Street Fighterben, így a tanulási görbe a kezdők számára ugyanolyan meredek, mint volt. Az egyetlen mechanika, ami segíti az újoncokat, a Rush, ami egy gyors kombót jelent, ha az enyhe ütést nyomogatjuk – ennek utolsó mozdulata a Power csík állapotától függ, és ezzel mindig végrehajtható egy-egy látványos manőver. Ezt leszámítva azonban mindenkinek muszáj betanulnia a kombinációkat, és felépítenie az izommemóriát, különben soha nem fog boldogulni az online arénában.

King of Fighters XV Xbox

És azért az online részt hoztam fel első példaként, mert a King of Fighters XV szinte teljes egészében erre helyezi a hangsúlyt – ezzel pedig el is érkeztünk a játék legmegosztóbb tulajdonságához, a játékmódokhoz és a tartalmi kérdésekhez.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Phantom Breaker: Omnia teszt

    Egy régi és kevéssé ismert verekedős játék vált első ízben elérhetővé a nyugati piacokon, az alcímének pedig semmi köze a kávézáshoz.

  • Capcom Fighting Collection teszt

    A kiválóan sikerült harmincadik évfordulós Street Fighter-kollekció nyomán a Capcom most kevésbé ismert verekedős játékait ünnepli egy újabb gyűjteménnyel.

Előzmények