The Incredible Adventures of Van Helsing teszt

Kezelőfelület, irányítás, térkép, küldetések

A játék kezelőfelülete első pillantásra picit bonyolultnak tűnhet, de játék közben minden kézre áll, így gyorsan megszokhatjuk. A program rendelkezik egy segítő funkcióval, ami új játék kezdése esetén - amíg ki nem kapcsoljuk - ismerteti velünk az irányítást, valamint, hogy alapértelmezés szerint melyik billentyűhöz vannak rendelve a különféle funkciók. Ennek részletes leírásába felesleges belemenni, akinek nem áll kézre az alapkiosztás, bármikor megváltoztathatja azt, ezért most csak a legfontosabbakra térnék ki.

A legfontosabb kijelző természetesen a képernyő alján, középen látható gömb, melyben Van Helsing élet- (piros) és varázserejét (kék) látjuk. Körülötte találjuk a dühkijelzőt, melynek segítségével erősebbé tehetjük támadásainkat. A két kisebb körben aktív képességeinket és támadásainkat láthatjuk, melyeket az egér jobb és bal gombjával aktivizálhatunk. Mindkettő fölött további három kis ikon van, ezek az úgynevezett turbó-gombok (Amikor elég düh áll rendelkezésünkre és használjuk azt, akkor az itt kiválasztott hatások hozzáadódnak következő támadásunkhoz. Három fokozata lehet, annak függvényében, mennyi dühöt gyűjtünk össze aktiválás előtt és hány plusz képességet tanultunk meg).

Csaták közben a düh folyamatosan termelődik, ha elegendő összegyűlik belőle, aktiválhatjuk turbó képzettségeinket. Három módosítót (katalizátort) tanulhatunk meg képességeinkhez, melyeket akár kombinálhatunk is egymással. Az élet- és varázserőt visszaállító italok használatát lehetővé tévő ikonok felett láthatjuk a "Beállított Kombó" gombot, ahol megadhatjuk, hogy a SPACE lenyomását követően melyik módosító aktivizálódjon. Összesen három szintet adhatunk meg, de ezeket akár egyetlen katalizátornál is alkalmazhatjuk, ekkor megfelelő mennyiségű düh esetén annak háromszorosa adódik hozzá támadásainkhoz. De a három lehetséges extrát szabadon is eloszthatjuk a megtanult módosítóink között.

A "Kapu" gombbal teleportkaput nyithatunk a legközelebbi településre, ehhez az kell, hogy aktiválva legyen annak portálja. A helyszínre visszatérni azon keresztül tudunk. Akárcsak a Diablóban, itt is találunk teleportkapukat a helyszíneken, melyeket aktivizálásuk után vehetünk használatba. Itt tintakapuknak hívják őket, ezen a szubsztancián keresztül utazhatunk, ami néha hajlamos összekeveredni, így nem mindig könnyű kijutni belőle. Viszont mivel nincs helyzetmentés, így érdemes minél több tintakaput megkeresni, sok gyaloglástól kímélhetnek meg a későbbiekben.

Van Helsing az alapvető képességein kívül megtanulhat különféle aurákat és trükköket is, melyek közül kettő-kettő lehet egyszerre aktív. Az aurák egyfajta passzív képességek, melyek folyamatosan kifejtik hatásukat, a trükköket pedig nekünk kell alkalmaznunk. A kapu gomb alatt láthatjuk a két kiválasztott trükk ikonját, melyekre kattintva aktivizálhatjuk azokat. Végül pedig legalul egy cikkelyekre osztott fehér csíkot láthatunk, ami azt jelzi, mennyi tapasztalati pont (TP) kell még Van Helsing következő szintlépéséhez.

Ahogy egyre több ellenfelet teszünk el láb alól és minél többet segítünk a helyieknek, folyamatosan egyre ismertebbek, híresebbek leszünk. Hírnevünk öregbedésével elérhetővé válnak számunkra különféle bónuszok, melyeket szimplán csak előnyöknek neveznek. Ezekből bizonyos szintenként megtanulhatunk egyet, melyek azután aktívan kifejtik hatásukat az egész hátralévő játék alatt. Sokféle előnyre szert tehetünk, Van Helsing és Lady Katarina képességeit is javíthatjuk vele, de akadnak egyéb hasznos lehetőségeink is. Érdemes minél több ellenféllel végezni, hiszen így több előny közül választhatunk.

Játék közben a képernyő jobb felső sarkában láthatjuk mini térképünket, melyen a közvetlen környezetünkben található fontosabb objektumok vannak jelölve. Az "M" billentyűvel pedig előhívhatjuk az adott helyszín rajzát, itt a már felfedezett helyeket vehetjük szemügyre. A Diablóhoz hasonlóan küldetéseinket NPC-ktől kapjuk, akiket felkiáltójellel különböztetnek meg. A kapott feladatok teljesítése után pedig kérdőjel mutatja, hogy felvehetjük jutalmunkat. A főküldetést sárga, míg a mellékfeladatokat zöld színnel különbözteti meg a program. A fejezetek között nincs átjárás, így érdemes befejezni elkezdett küldetéseinket, mielőtt átmennénk új helyszínre - erre egyébként figyelmeztetnek is játék közben.

A képernyő jobb alsó sarkában láthatjuk a tárgylista, karakterlap, képességek és egyéb lehetőségek gyors-gombjait, ezekről később részletesebben is beszámolok. A bal felső sarokban kísérőnk, Lady Katarina portréját látjuk, itt tudjuk szabályozni a viselkedését, harcmodorát és egyéb lehetőségeket. Végül pedig a jobb alsó sarokban tudunk váltani a közelharci és távolsági fegyvereink között, ami azért nagyon fontos, mert magasabb nehézségi szinten már nem lesz elég csak egyik fajta képességfát fejleszteni, a sikeres túlélés reményében univerzális karaktert kell létrehoznunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt