The Incredible Adventures of Van Helsing teszt

Felszerelés, tárgymenedzsment és harc

A The Incredible Adventures of Van Helsing című játékban, mint minden hack & slash esetében, fejlődésünk és túlélésünk nagymértékben függ az általunk viselt felszerelésektől. Szerencsére ezen a téren nem estek a Neocore tagjai olyan túlzásokba, mint a Blizzardosok a Diablo III esetében. Itt nem kell háromszor végigszenvedni a programot ahhoz, hogy egy valóban használható tárgyhoz jussunk. A küldetések teljesítése során többször kapunk legendás felszereléseket, ráadásul viszonylag sűrűn botlunk kisebb mellékfeladatokba, melynek jutalmaként általában értékes holmikat szerezhetünk.

A tárgyak minőségét itt is színekkel jelzik, akárcsak máshol: a szürke értéktelen vacak, a fehér normál tárgy, a kék már eladni megfelelő, a sárga többnyire hasznos, míg a barna színű holmik között valódi kincsek is akadnak: ha használni nem is tudjuk őket, kisebb vagyont kapunk értük a kereskedőktől. Az eposzi tárgyak esetében több tulajdonságuk zárolva van, amikor megtaláljuk őket, ezeket általában ellenfelek irtásával oldhatjuk fel, így egyre erősebbekké válnak. Az azonosítatlan tárgyakat jobb-klikkel tudjuk megvizsgálni és kideríteni, mi is az valójában.

Ellenfeleknél szintén hasonló színekkel találkozunk: a normál szörnyek fehérrel vannak jelölve, az erősebbek kékkel, a főnökök sárgával, végül a bossok barnával. Érdemes minél többjüket legyőznünk, hiszen itt már a sárga ellenfelektől is komoly eséllyel szerezhetünk használható tárgyakat, a bossok pedig általában komoly cuccokat hullajtanak el. Nagyon hasznos funkciója a programnak, hogy összehasonlíthatjuk a talált tárgy tulajdonságait a Van Helsing és Lady Katarina által viseltekkel, így egyből láthatjuk, ha valamilyen tulajdonságunk növekszik vagy csökken általa.

Akárcsak a Diablo esetén, tárgyainkat fejleszteni is tudjuk, de itt ékkövek helyett esszenciákat használhatunk erre a célra. Kalandozásaink során rengeteg különféle esszenciát találhatunk, melyek között akadnak jótékony és kártékony hatásúak is. Az ezeket befogadni képes tárgyakon jelölve van, mekkora kapacitással rendelkeznek, valamint az esszenciáknál is jelzik annak helyigényét. Ez azért nagyon jó ötlet, mert így választanunk kell, hogy több kisebb, vagy kevesebb nagyobb bónuszt adó esszenciát használunk. Minél hatásosabb egy esszencia, annál nagyobb a helyigénye is.

Az esszenciákat laboratóriumokban tudjuk behelyezni a tárgyakba, valamint szintén itt lehet őket kivenni, az egyformákat egyesítéssel erősíteni és a különféle típusúakat kombinálni. Szerencsére az esszenciákat akárhányszor ki- és be tudjuk pakolni a tárgyakba, így egyedül pénztárcánk tartalma határozza meg, mennyit használhatunk fel (Tipp: a kártékony esszenciákat is érdemes gyűjteni, fegyverekbe például elsőrangúak, a sebzést keményen megdobják). A kombinálást is érdemes kipróbálni, néha meglepően hasznos dolgok sülnek ki belőle.

Az esszenciákhoz hasonlóan tárgyainkat is kombinálhatjuk egymással. Ezt az Ereklye-kohókban tehetjük meg, ahol egyforma értékű (értsd: színű) tárgyakat olvaszthatunk össze egy - jó esetben erősebb - újjá. Amennyiben már nincs szükségünk aranyra és tele vagyunk kék és sárga cuccokkal, érdemes kipróbálni, hátha szerencsénk lesz. Háromféleképpen befolyásolhatjuk az eredményt: kék cuccokért csak kék tárgyat kapunk, ezen nem változtathatunk, de ha az alsó rekeszekbe bepakolunk két extra tárgyat, akkor annak függvényében módosul a készített tárgy típusa és annak képessége, hogy miket tettünk ide be (Pl. a képen: Kék tárgy lesz, mert három kéket olvasztok össze. Alul egy páncél van, vagyis páncél lesz a készített tárgy is. Az eredmény tehát egy kék színű és véletlen tulajdonsággal ellátott páncél. Amennyiben betennék a másik rekeszbe egy gyűrűt, ami pl. +50 HP-t ad, akkor a páncélon is lenne egy +50 HP buff.

Ezen kívül vannak még a megszokott egyéb lehetőségek is. Tárgyakat láthatunk el mágikus tulajdonságokkal a bűvölőmestereknél, szerencsejátékban is részt vehetünk, ahol, akárcsak a Diablóban, véletlenszerű tárgyakat vehetünk, amin azután vagy bukunk, vagy nyerünk. Ezek ismertetésébe most nem megyek bele, mert nem nagyon próbáltam őket. A multit szintén nem próbáltam, ilyen stílusú játékokat egyedül szeretek játszani. Lássuk inkább a harcokat.

Miután egy hack & slash játékról beszélünk, így aztán kevésszer fordul elő, hogy egyetlen ellenféllel kell megküzdenünk egy időben. A szörnyek általában csapatokba verődve várják hősünket, ha egyikük elindul, a többiek is követik. Ráadásul elég sűrűn vannak a csoportok egymás mellett, így menekülés közben is nyakunkra jöhetnek páran, ha nem vigyázunk.

Amennyiben sikeresen szeretnénk felvenni a harcot a ránk rontó söpredékkel szemben, érdemes taktikázni. Ha kijelölünk egy ellenfelet, arról megtudhatunk információkat, melyek alapján értesülünk gyenge pontjaikról, illetve erősségükről. Például egy méregre immúnis ellenfelet hiába csapkodjuk mérgező karddal, maximum a fegyver által nyújtott alapsebzést szenvedi el, a méreg nem hat rá. Vagy vannak olyanok is, akiket szemből erős páncél véd, hátuk viszont sebezhető. Érdemes figyelni ezeket a kiírásokat, pláne nehezebb fokozaton.

Taktikai érzékünkre a játék bizonyos pontjain bekövetkező, várostromhoz hasonlító miniküldetéseken is szükségünk lesz. Ekkor több hullámban támadó ellenséggel kell felvennünk a harcot, amihez csapdák segítségét vehetjük igénybe. Amennyiben ügyesen helyezzük el őket, akkor szinte semmi dolgunk sem lesz, legfeljebb a pár túlélővel kell végeznünk, aki átjutott rajtuk. Viszont ha nem vagyunk elég körültekintőek, akkor egyedül szinte lehetetlen lesz megállítanunk a hordákat.

Nagyjából ennyit lehet elmondani a játékról, most pedig lássuk a program végigjátszása közben szerzett tapasztalatokat és az értékelést. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy amikor megkaptam a kódot, tartalmazott pár idegesítő bugot a játék - pont az egyik ilyen ellenséges ostromnál a harmadik hullám utolsó pár ellenfele beragadt egy csapdába és nem tudtam őket elintézni, ezért újra kellett indítanom a játékot. Igenám, de utána a karakterem bekerült a búvóhelyre, ahonnan pedig nem tudtam kimenni. Szerencsére a következő patch megoldotta, de akkor majdnem egy teljes napot elvesztegettem miatta.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt