Hirdetés

The Bourne Conspiracy - teszt

Hirdetés

ELSŐ OLDAL

A The Bourne Conspiracy meglepően jó játék. Meglepően, mert a könyv / film adaptációk játékfronton ritkán jók, sőt, általában roppant gyengék. Mert nem törődnek velük, mert sietni kell, mert meg kell nekik jelenniük a film premierje előtt egy héttel, különben hogy sírhatna ki magának Iron Man, Hulk, akármilyen szuperhősös vagy rajzfilmfigurás játékot Karcsika apucitól, ha a Börgerkirályos műanyagfigurát, meg a pattogatott kukorica mellé járó színes papírcsákót már megkapta? Sehogy, kedves barátaim, sehogy. A filmes videojáték az interaktív szórakoztatás parizeres zsömléje, mindenki ismeri, kevesen rajonganak érte, lenyomod gyorsan, kortyolsz rá jeges teát, és már el is felejtetted.




A Bourne Conspiracy ellenben tisztességes, átgondolt produktum. Talán pont azért, mert film / könyv alapján készült ugyan, de nem kellett azokkal együtt megjelennie. A könyvel egy időben nehéz is lett volna, a játék javarészt Ludlum mester első Bourne könyvére, az 1980-ban megjelent The Bourne Identity-re alapoz, a korabeli Atari 2600 rajongók pedig nem követeltek maguknak feldolgozást - pedig szívesen megnéztük volna, így, utólag is. A Bourne-univerzumot leginkább megközelítő játék furcsa módon nem Bourne-feldolgozás: a Ludlum regények által ihletett (és most finomak voltunk) XIII képregényszéria Ubisoft-féle digitális újragondolása kínált hasonló izgalmakat.




Mert izgalmak akadnak bőven. Hősünket, Jason Bourne-t fizikailag és lelkileg összetörve mossa partra a tenger, apró villanásokon kívül semmire sem emlékszik. A testében golyó, a bőrén tetoválás - egy svájci bankszámlaszám a múltjához vezető egyetlen fonál. Bourne története innen egy gyorsvonat utazósebességét veszi fel, a kiemelkedő képességekkel rendelkező titkos ügynök (mert az) keresztülszáguld fél Európán, hogy megtalálja... önmagát. A sztorit szpojelerezni butaság lenne, még akkor is, ha könyv, meg a többféle film / tévé feldolgozás révén valószínűleg sokan ismerik, és a játék sem merül el benne, gyakorlatilag az eredeti történet gondosan lecsupaszított vázát kapjuk, rögtönzött mellékzöngékkel. A mellékzöngék, azaz sem a könyvekben, sem a filmekben nem szereplő (korábbi) Bourne-missziók azért szükségesek, mert a Bourne Conspiracy külső perspektívából irányított akciójáték, az eredeti történet féltucat komolyabb akció-szekvenciája pedig nem kínál elég anyagot az adrenalin szint folyamatosan magas szinten tartására. A fejlesztők b8ecsületére legyen mondva: a történetbe utólag betoldott foltok nem lógnak ki a nagy egészből, hihető és elfogadható addíciói a Bourne-univerzumnak.




A Bourne Conspiracy játékmenete három szekcióra bontható: üss, lövöldözz, és vezess. A három fő játékelem nem egyenlő arányban oszlik meg - szerencsére, de erről később még lesz szó. A játék a Bourne filmek gyors, brutális közelharcait tekinti alapnak, és korrektül ülteti át őket interaktív formába. A pofozkodás három gombot használ, kétféle ütést, és egy védekezést. A harcrendszer nem mély, de kielégítő, köszönhetően elsősorban a Takedown (ezentúl az olvasó engedelmével TD-nek rövidítem az egyszerűség kedvéért) szisztémának. Üss / lőj szépen, és megtelik a TD csík - három fokozatban. A TD-k tulajdonképpen kivégzések: Jason barátunk elkapja az ellenfelet, és rendkívül látványos módon - gyakran a környezetében található tereptárgyak aktív segítségével - leteríti őket. A mezei ellenfelek egyetlen TD-től elhasalnak, a Bourne Conspiracy által az utunkba pakolt főnök-karakterek már jobban bírják a gyűrődést, sőt, ők is képesek TD-ket bevetni ellenünk. A rendszer egyszerű, de korrektül működik - Bourne csontig töltött TD csíkkal felfegyverkezve egyszerre akár három ellenfelet is lekapcsolhat pár másodperc alatt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek: