A játszhatatlan, a rossz és a csúf. Harmadik rész.

A Csúf - Terminator Salvation. Én elhiszem, hogy a filmet promótálni kell, főleg miután az első teaser trailer óta mindenki habzó szájjal várja, de azt hiszem, hogy az ilyen fajta játékok inkább elveszik az ember kedvét. Főleg miután a játékot 15 ropiért fosztogatják a boltokban úgy, hogy a multiplayert teljes egészében kihagyták, a teljes játékidő kb 3 óra, mindez pedig rettenetesen rövid pályarészekkel, amiket játékmotorral renderelt videók szakítanak félbe, vagy a töltő képernyő. A legkatasztrofálisabb mind közül talán az a pályarész volt, ami cirka 40 másodpercig tartott. Ami a játékmenetet illeti, egy nagyon jól kidolgozott tematikát használ, és egy szépen továbbfejlesztett Duck&Cover rendszert, ami még a GoW-ban látottaknál is jobban használható. A másik oldalról viszont ez sajnos minden, amiért a játék megérne egy misét. Összesen háromféle ellenféllel találkozunk, a repülő darázsszerű robotokkal, pókszerű mechákkal, T600as Terminátorral, néhány fejezet végén kapunk az arcunkba egy-egy hunter-killert(magyar fordításban vadász), ami még a régi terminátor filmekben is volt nagy repülőgépként, illetve az autós menekülős részekhez berakták az új filmből a motorobotokat (nem így hívják majd a filmben, de ez elég hülyén hangzik, hogy jó legyen). És még ha nem lenne elég, hogy ennyire rövid és egyhangú ellenfelek terén, jön a legrosszabb dolog. Mégpedig hogy a játék a végtelenségig repetitív. Mégpedig a következő szinten: Mész előre 60-80 másodpercet, majd ha beértél a következő területre, beindul a klasszikus tü-dümm-düm-dü-dümm terminátor zene, megjelenik három hullám darázs, akikkel ha végeztél jön két hullám pók, majd ha őket is lezúztad, jön két hullám T600, 60-80 másodperc séta a következő pontig, és ismételd, amíg nem unod meg, vagy nem látod a credits képernyőt. És igazából mindegy melyiket preferálnád, KB időre annyi kilépni, mint végigrohanni a játékon.

De lassan térjünk át arra, hogy miért is csúf. Amikor az Ironman videókat néztem, azon gondolkodtam, hogy vajon a PS2 konverzióbol csinálták őket? És ezzel le is rendeztem, hogy hát biztos. Itt viszont az a cink, hogy amikor az elején ezen elgondolkodtam, rájöttem, hogy nem dobtak ki a piacra ps2 verziót, majd amikor a filmnek vége volt, sajnálattal tapasztaltam, hogy sajnos ez nem ps2 pre-render, hanem a játék motorjával készült. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy mindenkit felvilágosítsak, hogy 2009-et írunk, és mondjuk egy GoW, egy Resident Evil 5, egy Mass Effect vagy egy Assassin's Creed után SEM a Wanted, SEM a Terminator Salvation nem állja meg a helyét. A mindenhol elmosott textúrák, a kockákból álló környezet, az olyan dolgok, hogy a park kellős közepére behánytak háromszor négyes rácsban elhelyezett kanapékat, felmerül a kérdés, hogy vajon hogy nézhetett ki a Brainstorm a fejlesztés alatt: „Emberek, lesz egy pálya, ahol a parkban kell leharcolni egy T600-at. Találjunk ki valami olyat, amit még senki nem csinált, és amit még sehol nem láttunk!” Erre John, a kanapé-fetisiszta designer válasza: „Tim, a legjobb ötletem támadt! Mi lenne, ha beleírnánk a történetbe, hogy az atomtámadások után az emberek kivitték a kanapéikat a parkokba, hogy ott tudjanak ülni és beszélgetni. Mindeközben pedig simogatják egymás kanapéit, és akkor nem gondolnak a háborúra!” Erre a Projekt Manager pislant kettőt, kijelenti, hogy John, te egy kretén vagy, és még egy ilyen, és repülsz. Erre John visszakérdez, hogy „Miért, van jobb ötleted?”. Miután senkinek nem volt más ötlete, mert épp el voltak foglalva azzal, hogy a tegnapi raid miatti alváshiányukat enyhítsék, kizárásos alapon ennél az ötletnél maradtak, John-t kinevezték kreatív igazgatónak, és mindenki élte boldogan az életét, mígnem meg nem jelent az első kritika a játékról.

Persze ezzel még nincs vége. Ha egy helyben körbefordulunk, a karakter bármelyik izma megmozdítása nélkül változtatja testhelyzetét, amit utoljára Galactus esetében láttam. A mozgások között nincsenek átkötő animációk (egy helyben állsz, majd futsz), a textúrák elmosottak, és nem nagyon lehet eldönteni, hogy amikor egy baltával faragott testre rá van dobva egy barnás-szürkés- pirosas skin, akkor az egy szikla, egy halom szemét, vagy a Skynet épp a háztartási alprogramjait teszteli, és egy T600 épp most takarította össze az almot a hátsókertben. Bár azt hiszem a technológiailag legkiábrándítóbb pillanat az volt, amikor az egyik videóban a terminátor rálépett egy puskára. És tökéletesen kivehető, hogy a lába egy tégla, amin egy 80*40-es textúra éktelenkedik. Ha ez még nem lenne elég, miután az előző filmekben nem nagyon tudták fegyverekkel lelőni a robotokat, ezért a fejlesztők most erre is egy ésszerű választ adtak. Azért nem lehet puskákkal lelőni a robotokat, mert 2013-ra nem maradtak, csak Airsoft fegyverek, és jobb híján ezt használnak. Legalábbis nekem a hangok és a látvány alapján ez jött le. A fegyverek hangja KB annyira halk, mint a játékpuskáké, és az, hogy a töltények szürkés füstöt hagynak maguk után, annyira komolytalan érzést keltett, mintha TÉNYLEG egy Airsoftjáték szimulátor lenne (itt tenném hozzá, hogy 2013-ban az ellenállás beszállítója valószínűleg Osama Bin Laden, miután mindenhol RPG-7 van eldobva az utcákon. Már csak a Kalasnyikovokat hiányoltam).

A Sztorit tekintve semmi extra, köze nincs a filmhez, maximum csak egy felvezető lehetne, hogy John hogy szerzett hírnevet az ellenállás berkeiben. Nincsenek nagyobb fordulatok, nincsenek nagy csattanók, de ez után a játék után komolyan elgondolkodom, hogy miért szenvedtek annyit a filmben. Kb annyi, hogy Connor fog egy rádióadást, hogy egy kisebb csapat a Skynet terület közepén ragadt, és ő eldönti, hogy a nagybácsikája híres idézetét (nagy hatalommal nagy felelőség jár) végre megfogadja, és vállalja a sorsát, illetve tettei következményeit. Persze a filmhez hasonlóan itt sem veszi senki észre, hogy egy 40 méteres robot áll a helikopter mellett, csak amikor már lelőtte… ezután megindul a rövid történet és kirándulás a belváros felé.

Végül, azt hiszem, hogy úgy kb. mindent leírtam a játékról, amit le lehetett, és sajnos belekötni se tudok a dolgokba, miután nincs mibe(főleg miután egy nyamvadt deathmatch sincs a játékban).

Osztályzás:

Én megértem, hogy a filmekhez készülő játékokat záros határidőn belül el kell készíteni, és a csúszás nem opció, de ne adjunk már ki olyan játékot 15K-ért, aminél még a Duke Nukem 3D trial is hosszabb végigjátszást igényelt.

Végül az utolsó egyes:
Így jársz, ha az államvizsga előtti zh végén üres lapot adsz be. Buktad. Nagyon durván. Főleg ha még azt is számításba veszed, hogy az előző végén kiderült, hogy a kezedről puskáztál…

Utóirat: Kellemes érzés fogott el az előző cikkek utáni kommenteket olvasva, és bár tudom, hogy ez a cikk egy picit csalódás lett az eddigiekhez képest, de amennyiben úgy gondoljátok, hogy igény is lenne rá, esetleg beindíthatunk egy rovatot, amiben hasonlóan jó ízzel marcangolnánk szét az éppen aktuálisan agyonhype-olt játékokat.

Azóta történt