Hirdetés

Tacoma teszt (PC, Xbox One)

Hirdetés

Spacewatch

Nem akarom azonban azt a látszatot kelteni, hogy valamiféle kalandjátékról van szó: a Tacoma vélhetően úgy is végigjátszható, ha minden kutatás, nézelődés nélkül a hat űrhajó-részlegben megtaláljuk és végignézzük, horribile dictu, végigtekerjük a fontos videókat, és megyünk tovább. Ha jól emlékszem, mindössze egy alkalommal kell a továbbjutáshoz egy olyan kód, ami csak egy AR-videóban hangzik el, minden más opcionális. Kétszer lehet fizikai kulcsot használni, de az egyik csak egy karakter további titkait lebbenti fel, a másik pedig egy achievement kibontását teszi lehetővé. Szintén elkerülhető, hogy az AR-videók alatt használt számítógépek tartalmába beletekintsünk; megintcsak, gőzöm sincs, hogy valaki miért tenne ilyet, mert ezek elképesztően sokat mesélnek a karakterekről – de kötelezőnek akkor sem nevezhetők.


[+]

A nagy kérdésre – mi is történt a Tacomán – a válasz elég hamar kitalálható, főleg, ha tényleg elolvasgatunk mindent, és így kiderül, hogy Földet már rég megacégek uralják, akik a kapitalizmust addig hajszolták, hogy az már önmaga eredetébe visszakunkorodva szinte jobbágyként kezeli a fogyasztókat. Komolyan, a brand-lojalitás külön valuta, amit valós pénzre lehet váltani; egy karakter élete pedig amiatt csúszik félre, mert a Harvard elvégzése után nem egy Harvard-céghez ment tovább dolgozni. Mintha az egyéni szabadság bármi jóhoz vezetne; micsoda lúzer!


[+]

A Tacoma egy két-három órás kaland, amely lényegében végig mászkálásból, nézegetésből és hallgatózásból áll. Még egyszer hangsúlyozom: nincsenek horror-, netán akcióelemek, nem ijesztget minket a játék (hacsak nem a borzalmas jövőképpel), és különösebb teendőnk sem lesz. Nem, a Tacomának kizárólag története van – éppen ezért szomorú, hogy az nem olyan mély, mint én szerettem volna. Félreértés ne essék, minden, ami a játékban van, nagyszerű: ha az ember minden fiókot kinyit és minden szemetesbe dobott, félig megírt levelet elolvas, mély és érdekes karaktereket ismerhet meg. Az apróságokra odafigyelve temérdek pikáns részletet tudhatunk meg 2088 világáról: hogy a Kiribatit irányító AI bestseller könyvet írt, hogy a jógaipar már hologramokat használ, hogy Szingapúr gazdasági nagyhatalom lett. A Tacoma 6+1 lakója, a köztük levő viszony emberi és hihető, ami már jóval több, mint amit a videojátékok 95%-a nyújt. A problémám az, hogy túl keveset kaptunk ebből, én szerettem volna még több jelenetet végignézni, még jobban megismerni a karaktereket.

A Tacoma így sem rossz, csak nem tud olyan erős hatást gyakorolni, mint stílusának legjobb tagjai – a sokkal privátabb és fókuszáltabb Gone Home, a hatalmas játszóteret adó Firewatch, vagy épp egyik idei kedvencem, a What Remains of Edith Finch. Az utóbbi mindig meg tudott lepni, a Tacoma pedig úgy érzem, nem is akar igazán meglepni – megelégszik azzal, hogy elmeséli néhány szorult helyzetbe került, abszolút nem szuperhős karakter történetét. Ha ez az akciómentesség nem zavar, és a téma felkeltette az érdeklődésedet, már csak azt kell megfontolnod, hogy a körülbelül 6000 forintos ár és a háromórás játékidő összeegyeztethetők-e. Nálam erre határozott igen volt a válasz!

A Tacoma PC-re és Xbox One-ra jelent meg.

Pro:

  • Fantasztikus sztori;
  • interaktív átvezető jelenetek;
  • remek háttérvilág.

Kontra:

  • Lehetne jóval hosszabb is;
  • Xboxon néha szaggat.

80

Grath

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

  • 2016 legjobban várt survival játékai

    Korábbi cikkünkben a belezős horrorokat gyűjtöttük össze, most viszont a 2016-ban érkező túlélő-horrorkalandokon van a sor, mert borzongani virtuálisan mindenki szeret.