Super Meat Boy teszt

...és süsd meg jól.

"Ezeknek a lila vízfejűeknek is itt kell körözniük? Nem akarok beléjük futni!"

Bélszínvilág

Husifiú mozgáskultúrája igen egyszerű: tud oldalra szaladni vagy még egy gomb lenyomásával rohanni is, meg ugrani. Elsőre kevésnek tűnhet, de ez bőven elég a mechanikára. Ugyanis a teljes játék megtartotta az előd vertikális platformer jellegét, azaz itt is sokat fogunk a függőleges falakon csúszkálni és ugrálni. A PC játékosok egyébként választhatnak, hogy billentyűzeten vagy kontrolleren játszanak - sajnos mindkét opció esetében kötött az irányítás.
Persze grafikai fejlődés tapasztalható, például itt már szép nagy pörgő körfűrészekkel is találkozunk, vagy az egyes helyszínek halálos elemeinek (tűz, csonttelep, sóhegy) részletességét említsem. Azonban a játék nem kívánt túllépni a flash szintű grafikánál, ami az egyszerű főhősnél zokon veszünk.
De a sebesség miatt nem is nagy gond, mert a SMB a tizedmásodpercek és a pixelpontos irányítás játéka. Elég csak egy negyed szekundummal tovább nyomni az ugrás gombot, és a hősünk már nem a biztonságot jelentő sima felületre, hanem a mellette ágaskodó, halálos tüskékbe repül. Ilyenkor sincs gond, mert a pályát akárhányszor újrakezdhetjük, a program nem számol életeket. Hozzáteszem: szerencsére. Ugyanis az SMB-ben igen könnyű az elhalálozás.
Az viszont tetszett, hogy az utunkba érintett felületeket összevérezzük, valamint a sikeres teljesítést követően az addigi próbálkozások szellemei is megjelennek a visszajátszásban - igaz, a pálya módosulása nélkül.

Pokolbeli víg napjaim, elrontott életeim vendégszereplésével

Szaftos és szavatos

Úgy gondolod, hogy a játékokban a Time Trial, azaz a pályák időn belüli teljesítése csupán egy extra a kihívást keresőknek? Normál esetben igen, azonban a SMB készítői bevetettek egy cselt: ha az adott szintet A-ra, azaz szintidőn belül teljesítesz, akkor a térképen választhatóvá válik az adott pálya Dark World verziója. Ilyenkor a színvilág tompulás mellett ugyanannak a helynek egy nehezített verzióját kapod meg - briliáns ötlet a szavatosság megduplázására! Egyébként itt is van leküzdhető időkorlát, de már nem ad egyéb extrát.
Egyes szinteken térkapukba is futunk, ami mögött kétféle pálya van. Az egyik során NES illetve Atari 2600 grafikájú retro környezetben kell teljesítenünk három pályát. Itt viszont számol életeket a program, helyszínenként 3-mal indulunk - ha elbuktuk, akkor kezdhetjük elölről az egészet.
A másik sokkal érdekesebb, itt egy másik indie játék (pl. BIT.TRIP RUNNERJumper) hősét alakítjuk, akivel szintén három szinten kell a végigmenni, végtelen élettel, de némileg eltérő tulajdonsággal. Ha célba értünk, akkor megkapjuk a választható karaktereként.
És ha már itt tartunk, akkor érdemes megemlíteni az egyes pályákon található sebtapaszok megszerzését is (figyelem: csak akkor íródik jóvá, ha a felvételt követően eljutottál vele a célig is!), amikkel egyéb, platform exkluzív karaktereket nyithatunk meg. Az Xboxon vendégeskedik pl. Tim a Braidből vagy a pink Castle Crashers lovag, míg PC-n itt van pl. Josef robot aMachinariumbólMinecraft kockaemberke vagy Runman a(z egyébként ingyenes) Race Around the Word-ből; sőt, a PETA propaganda paródiája következtében még Tofu Boyt is berakták (a karakterválasztásnál menj a főhősre, majd gépeld be: petaphile ).

Retro pálya akcióban.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Assassin’s Creed – Brotherhood Teszt

    "2012, Monteriggioni. A Templomosok ismét menekülésre kényszerítettek minket, így egy olyan helyre megyünk, ahol még sohasem jártam. Este van és sötét, az út hosszú, a gondolatok nyomasztóak… Furcsa minden. Minden, ami körülvesz..."

  • Az év Flashjátékai

    Avagy nekünk miért maradt e téren emlékezetes az év.

  • Trolletető - Black Ops

    Végignézve az Off és Online magazinokat, megdöbbenésünkre mindenhol agyon van ajnározva az új CoD. A játékot kipróbáltuk több platformon is, és különböző furcsaságokkal találkoztunk, amit vagy szándékosan hagytak ki bemutatók nagy részéből, vagy csak nálunk jelentkezhettek.

  • Naruto – Ultimate Ninja Storm 2 Teszt

    Emberek, érzések, s kötelékek, Mennyi boldog arc, mennyi ártatlan tekintet. Senki, senki egy pillanatra sem gondol bele, Ha egy Isteni erő, mindent elégetne, Mi minden az, mit ennyi szív s lélek elveszíthetne?