Super Meat Boy teszt

Végy egy adag húspogácsát...

Véres kezdet

A videojátékok világában sok extrém hős született már, ám a bőr nélküli, véres srác jó eséllyel pályázik ennek a különdíjnak a megnyerésére. Persze a szokatlan főszereplő még nem minden, tisztában volt ezzel a két alkotó, Edmund McMillen és Johnatan McEntee is. Ezért megalkották minden idők egyik legnehezebb vertikális platformerét: a Meat Boyt.
A kis flashjáték hamarosan ismertté és sikeressé vált, mi sem bizonyítja ez jobban, mint a sok százezer letöltés, az extra pályák, valamint a hős körül kialakult marchandising (komolyan, még plüssfigurát is lehet kapni). Ekkor az alkotók úgy gondolták, hogy ideje kitörni az eddigi keretek közül, és belevágni a nagy bizniszbe: rendes játékot csinálni husifiúból.
A program még a megjelenése előtt sok elismerésben részesült, több kategóriában döntős volt az idei Independent Games Festivalnak, ám díjat végül nem vihetett haza. Ellenben örömül szolgált, hogy az eredetileg WiiWare exkluzívként készült mű ellátogatott a többi platformra is, így az Xboxosok már október 20-tól nyúzhatták hősünket, a számítógépes tábor november 30-tól vághattak bele Meat Boy kalandjaiba, míg a Wii tulajoknak valamikor még csak a jövőben lesz elérhető a cucc. (A teszt a PC verzió alapján készült.)


Pillanatkép az eredeti játékból.

Vágjunk bele!

Az eredeti történet totál egyszerű: Husifiú és szerelme, Sebtapaszlány (Bandage Girl) önfeledten ölelkezik, amikor megjelenik a gonosz Dr. Magzat (Dr. Fetus), és elrabolja a főhős szerelmét. Tovább is van? Nincs, de nem is szükséges, mert ez a program nem a fordulatos sztorit kedvelők kegyét keresi.
A SMB egy klasszikus alapokon nyugvó játék, amiben feladatunk főhősünk eljutása a pálya (általában) túl felén sírdogáló barátnőnkhöz. Ám miután nagy nehezen odaértünk, megjelenik a gonosz Fetus, és az utolsó pillanatban elragadja vagy odébb üti a lányt. Így nincs más hátra, mint előre a következő szintre, ahol a szituáció ugyanaz, csak a felépítés más.
Összesen 5+3 világ van a játékban, mindegyik 20 pályával és egyedi környezettel: erdő, kórház, pokol, stb. Ha megcsináltunk legalább 17 pályát, akkor megnyílik a főellenség helyszíne is, ahol nem a szerelmünket kell elérni, hanem az aktuális bosst legyőzni. Csak az ő megsemmisítésükön keresztül nyílik meg a következő világ.
A boss-pályák elején meg végén aranyos, humoros videóbejátszások fokozzák az eseményeket, amit megtoldanak a világok elején látható introk, melyek mindegyike egy-egy klasszikus játékra utal. Ebből a legelső annyira ütősre sikeredett, hogy szabályosan felvisítottam.

Ahogy a dal is mondja: SÓ must go on!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Assassin’s Creed – Brotherhood Teszt

    "2012, Monteriggioni. A Templomosok ismét menekülésre kényszerítettek minket, így egy olyan helyre megyünk, ahol még sohasem jártam. Este van és sötét, az út hosszú, a gondolatok nyomasztóak… Furcsa minden. Minden, ami körülvesz..."

  • Az év Flashjátékai

    Avagy nekünk miért maradt e téren emlékezetes az év.

  • Trolletető - Black Ops

    Végignézve az Off és Online magazinokat, megdöbbenésünkre mindenhol agyon van ajnározva az új CoD. A játékot kipróbáltuk több platformon is, és különböző furcsaságokkal találkoztunk, amit vagy szándékosan hagytak ki bemutatók nagy részéből, vagy csak nálunk jelentkezhettek.

  • Naruto – Ultimate Ninja Storm 2 Teszt

    Emberek, érzések, s kötelékek, Mennyi boldog arc, mennyi ártatlan tekintet. Senki, senki egy pillanatra sem gondol bele, Ha egy Isteni erő, mindent elégetne, Mi minden az, mit ennyi szív s lélek elveszíthetne?