Hirdetés
Kis róka nagy kalandja
Az elmúlt évben sok kritika érte a Microsoft saját játékkínálatát, és tegyük hozzá, legtöbb esetben jogosan. Míg mások exkluzív játékok tucatjaival igyekeznek vonzóbbá tenni a saját platformjukat, addig Redmondban láthatóan másképp gondolkodnak, 2017 pedig különösen gyenge év volt ebből a szempontból. Szerencsére azért akadtak érdekes játékok a zöldeknél is, a tavalyi ősz láthatóan a fiatalabb korosztály megszólítására tett kísérletekről szólt. Az Xbox csapat nemcsak három, kifejezetten családi játékot újított fel, de egy vadonatúj hős is beköszönt: ő Lucky, a róka, akinek kalandja a klasszikus 3D-s platformerek hangulatát hozza vissza, többnyire sikerrel.
Nem teljesen új karakterről van szó, a Lucky’s Tale ugyanis ott volt 2016-ban az Oculus Rift startjánál, hogy bemutassa, ebben a műfajban is használható a VR technológia. Az Xbox exkluzív Super Lucky’s Tale nem folytatás, inkább egy teljesen új játék, jóval részletesebb látványvilággal, szabadabb és nagyobb pályákkal, vagyis nem szimpla felmelegítés vagy felújítás. A fejlesztő Playful Corp. kezében ráadásul páratlan lehetőség volt, hiszen a játék egy napon jelent meg az új Xbox One X konzollal, így – bár a párosítás furcsának tűnhet – az elsők között mutathatta meg a legerősebb konzol erejét. Amit egyébként tisztességgel meg is tesz.
Lucky, a róka, és barátai nagy bajba kerülnek, amikor Jinx, a gonosz macska, és hasonlóan gonosz (na és tökéletesen ütődött) bandája elrabolja a Korok Könyvét, vele együtt főhősünk nővérét, hogy megváltoztassa a világot. Hogy miért és hogyan, arra nem tér ki a játék története, ez mindössze egy laza felütés ahhoz, hogy legyen okunk kalandozni. Négy tematikus világot járhatunk be, ezeken belül több tucat pályán kell végigugrálni és gyűjtögetni a klasszikus mászkálós játékokat idézve. Aki szereti a Mario vagy a Banjo-Kazooie játékokat, az hamar otthon fogja érezni magát a Super Lucky’s Tale világában.
Maguk a fő területek afféle központként szolgálnak, innen nyílnak a különféle pályák, amik, a fejlesztők dicséretére legyen mondva, elég változatosak és szórakoztatóak, egészen a nem túl hosszú kaland legvégéig. Vannak hagyományos 3D-s helyszínek, de akadnak 2D játékmenetre építő pályák, színtiszta ügyességi szintek, logikai feladványok és kisebb minijátékok is, vagyis a célközönség – a gyerkőcök – tökéletesen eljátszhatnak vele. Az előrehaladást a lóherék gyűjtögetésével érjük el, ezek nyitják meg a későbbi világokat és főellenség harcokat. Minden pályán négy lóhere szerezhető különböző feltételek teljesítésével. Van egy rejtett lóhere, összeszedhetjük Lucky nevének betűit, szereznünk kell legalább 300 érmét, és a pálya befejezéséért is jár egy. Ez kitolja a szavatosságot is, mert egy-egy pályára jó eséllyel többször is vissza kell látogatni, hogy minden meglegyen.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!