Street Fighter V teszt (PS4)

Számos játékmód, de vajon ez elég lesz?

Mint minden mai játék, az SF5-ben erősen ki lettek hegyezve az online tartalmak, külön ranglista van a legjobbakról, amik ligapontok alapján kerülnek elszámolásra. A Ranked Match például éppen erre való, a világon bárkivel összemérhetjük tudásunkat, ha pedig győzünk, folyamatosan feljebb léphetünk. Ennek bizonyos értelemben ellentéte a Casual Match, ahol ugyan szintén internetes haverokkal nyomhatjuk a játékot, ám itt a meccs végkimenetele nem számít a rangsorolás szempontjából, ez kvázi az igazi és önfeledt móka, amikor minden mindegy és semmi sem számít, csak a szórakozás. Szerencsére a fejlesztők azokra is gondoltak, akik inkább a mellettük ülővel szeretnének csatázni, a Verzus a fotelekben egymásnak feszülő játékokosnak készült, így legalább lehet hallani, hogy micsoda kontrollercsapkodást eredményezünk egy-egy jó kombináció után, vagy milyen elkeseredettséget okozunk barátaink megalázó veresége láttán.

A háttér is izgalmas tartalmat rejt
A háttér is izgalmas tartalmat rejt [+]

Két mód kapott még nagy hangsúlyt: az egyik a Survival, ahol ki kell választani egy karaktert, és lényegében olyan sok ellenfelet kell padlóra küldeni, amennyit csak lehet. A nehezítés itt az, hogy nem töltődik újra az energiánk, vagyis a lehető legkevesebb sebzést kell elszenvednünk. Teljesen persze ez sem igaz, mert minden győzelem után pontokat kapunk, amit több mindenre fordíthatunk: növelhetjük a támadási vagy a védekezési erősségünket, képességeket oldhatunk fel, vagy egy kicsit emelhetjük az életerőnket. A Survival szerintem elég jó időtöltés, bár tény, hogy sajnos mindig a gép ellen kell küzdenünk, esetleg ide is be lehetett volna csempészni az online megmérettetéseket.

Amikor nem az izom, hanem a technika számít
Amikor nem az izom, hanem a technika számít [+]

Az SF5 legnagyobb dobása talán a Story mode, aminek lényege, hogy az új játékosokkal megismertesse, a régiekkel átismételje a karakterek történetét. Bármelyik szereplőt kiválaszthatjuk, szóval itt most engedtessék meg felsorolni őket: Ryu, Ken, Chun-Li, Cammy, Nash, M. Bison, Vega, Birdie, Karin, R. Mika, Zangief, Dhalsim, Rashid, Laura, F.A.N.G, Necalli. Minden esetben rengeteg párbeszéd és négy küzdelem vár ránk, amiket ha sikerrel abszolválunk, bármikor megismételhetjük egyesével. Nem mondom egyébként, hogy túl nagy kihívást jelent ez a mód, pedig én nem vagyok az a tipikus koncentráltan nyomom a kombókat típus, képes vagyunk véletlenszerű gombnyomogatásra. Ettől még jól elvoltam, és hát azért tizenhat harcossal száz százalékos eredményt letolni sem rövid feladat.

Épp egy szuperképességet láthatunk...legalábbis a folyamat egy részét
Épp egy szuperképességet láthatunk...legalábbis a folyamat egy részét [+]

A Street Figther V számomra egyértelműen pozitív mérleggel zárt. Nehéz egyébként megindokolni, mi az, ami miatt tetszett, elsősorban az mindenképpen bejött, hogy hiába verekedős játék, és hiába mérik össze mindig a Mortal Kombattal, valahogy mégis más, mégis élvezetes, pedig talán egy kicsit nehezebb újat mutatni egy ilyen típusú produktumnál, mint a szimulátoroknál vagy a sportjátékoknál. A grafika szó szerint mesés, legalábbis nincs meg az a professzionális érzés, mégis azt mondom, hogy a fejlesztők kiváló munkát végeztek, a nosztalgia életérzést kiválóan sikerült megtartani, ami miatt a munkatársak szerintem egy lassan három évtizedet megélt sorozatnál mindenképpen vállveregetést érdemelnek. Jó a kezelhetőség, aránylag könnyedén elsajátíthatók a különleges mozdulatok, relatíve sok a pálya és a karakter, amiknek a száma a későbbiekben még talán bővülni is fog. A sokféle játékmód színesíti az SF5-öt, a karrier mód jó szolgálatot tesz, ha valaki a szereplőkkel megismerkedne és még pár csatát is megvívna, az online megmérettetések pedig a gép esetleges hibáit és nem természetes reakcióit küszöbölik ki. Igazából nem maradt hiányérzet bennem a játék után, persze nem olyan valami, amit évekig minden nap előveszünk, de mégis időtálló és valószínűleg a következő esztendőkben is bármikor megállja majd a helyét.

Pro:

  • Számos játékmód közül választhatunk;
  • folyamatosan bővülő pálya- és karakterkínálat;
  • a régi időket idéző, mégis modern grafika;
  • izgalmas sztori, hasznos de kicsit fura edzésmód.

Kontra:

  • Mint a legtöbb verekedős játék, örök izgalmat ez sem nyújt;
  • talán egy kicsit több lehetne benne az animációs elem.

85

Legendd

Azóta történt

  • Street Fighter V videoteszt

    Tesztünk alanyát sokan hasonlítják a Mortal Kombathoz, és bár tényleg két hatalmas nevű verekedős játékról beszélünk, mindkettő másért jó. Sokat vártunk a legújabb részre, de vajon megérte?

  • Shadow of the Beast teszt (PS4)

    A gyönyörű grafikával, villámgyors játékmenettel és sok vérrel operáló játék egyszerre mutatja meg, hogy milyen egy jó remake, illetve azt, hogy miért nincs szükség ilyesmire.

  • The King of Fighters XV teszt

    Tizenötödik alkalommal is megrendezésre kerül a King of Fighters bajnokság. Mi is beneveztünk, hogy megnézzük, mekkorát üt az SNK új produkciója.

  • Phantom Breaker: Omnia teszt

    Egy régi és kevéssé ismert verekedős játék vált első ízben elérhetővé a nyugati piacokon, az alcímének pedig semmi köze a kávézáshoz.

Előzmények