Street Fighter V teszt (PS4)

Hogyan jutott idáig a sorozat?

Vannak olyan játékok, amik a hosszú évtizedek alatt globális ismertséget szereztek maguknak, még azoknak is dereng valami ezekkel kapcsolatban, akik amúgy nem mondhatók gamereknek. Ilyen a Street Fighter sorozat is, aminek történelme egészen 1987-re nyúlik vissza, amikor én még az első születésnapomat ünnepeltem, szóval túl sokat emlékem nincs a megjelenés körüli hatalmas tűzijátékról. A Takashi Nishiyama és Hiroshi Matsumoto által megálmodott játék azóta tényleg hatalmas karriert futott be, azonnal rácuppant a nép, jött is a következő változat 1991-ben, egy esztendővel később pedig érkezett a nagy kihívó, a Mortal Kombat, a két fejlesztéssel kapcsolatban mindig fej-fej melletti küzdelmet emlegetnek, pedig azért érdemes különválasztani a szériákat.

Mivel a Capcom franchise-ok közül a Street Fighter a második legnagyobb példányszámban eladott sorozat, nem nehéz kitalálni, hogy megannyi folytatást megélt, bár elég sokat ügyködtek a játékon, mivel a harmadik és a negyedik epizód között tizenegy, a negyedik és a mostani ötödik rész kiadása között pedig nyolc év telt el. A türelem pedig általában rózsát, most talán inkább nosztalgiaélményeket teremt, nagy SF rajongók boldogsága olyan karakterek visszaköszönése láttán teljesedik ki, mint Ryu vagy éppen Ken, akik még az első kiadás nagy harcosai voltak (jól bírják a nyüstölést, szó mi szó), de sok pofozógép bekerült a második részből is, gondolhatunk itt például Vegára vagy Dhalsimre, és persze vannak új versenyzők is, mint Necalli vagy éppen Rashid.

Edzéseken gyakorolhatjuk a rúgásokat, az ütéseket és ezek kombinációit
Edzéseken gyakorolhatjuk a rúgásokat, az ütéseket és ezek kombinációit [+]

Aligha meglepő módon az SF5 sok mindent átvett az előző generációból, ám a fejlesztőknek nagyon fontos volt, hogy az eddigieknél sokkal realisztikusabbak legyenek a küzdelmek, a játékmeneten is lassítottak egy kicsit annak érdekében, hogy az ütéseket és rúgásokat a helyes mederbe tereljék. Szintén különbség, hogy a frissítések nem külön nagy csomagokban jelennek meg, hanem fokozatosan épülnek majd be, és arra is számítani kell, hogy számos új karakter lesz még a későbbiekben elérhető, ahogy elvileg a filmszerű sztori mód is csak valamikor júniusban jelenik meg. Az xboxos játékosok azonban nem kapnak semmit, legalábbis egyelőre, hiszen az SF5 kizárólag PlayStation 4-en és PC-n tolható.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Street Fighter V videoteszt

    Tesztünk alanyát sokan hasonlítják a Mortal Kombathoz, és bár tényleg két hatalmas nevű verekedős játékról beszélünk, mindkettő másért jó. Sokat vártunk a legújabb részre, de vajon megérte?

  • Shadow of the Beast teszt (PS4)

    A gyönyörű grafikával, villámgyors játékmenettel és sok vérrel operáló játék egyszerre mutatja meg, hogy milyen egy jó remake, illetve azt, hogy miért nincs szükség ilyesmire.

  • The King of Fighters XV teszt

    Tizenötödik alkalommal is megrendezésre kerül a King of Fighters bajnokság. Mi is beneveztünk, hogy megnézzük, mekkorát üt az SNK új produkciója.

  • Phantom Breaker: Omnia teszt

    Egy régi és kevéssé ismert verekedős játék vált első ízben elérhetővé a nyugati piacokon, az alcímének pedig semmi köze a kávézáshoz.

Előzmények