Starpoint Gemini Warlords teszt (Xbox One)

Gemini program

A Starpoint Gemini egy viszonylag kevéssé ismert sci-fi sorozat, elsősorban a PC-s játékosok körében lehet ismert, bár a második rész Xbox One-ra is megjelent. A széria mögött álló Little Green Men Games óramű pontossággal, négyévente rukkol elő új epizóddal. A legújabb rész a Starpoint Gemini Warlords (SPGW), amely a hagyományos űrhajós RPG játékmenetet fajsúlyos stratégiai réteggel próbálja kiegészíteni. Ez részben sikerül is neki, de a végeredmény finoman szólva is sok kívánnivalót hagy maga után – főleg konzolon.

A játék története a Gemini csillagrendszerben bonyolódik. Bár ez már a harmadik rész, az előzmények ismerete nem feltétlenül szükséges. Részben azért, mert ebben a játékban úgyis nulláról kezdünk mindent, másrészt pedig azért, mert maga a sztori igazából nem túl érdekfeszítő és jelentős. A statikus, többségében szinkronnal sem ellátott szöveges képernyők vajmi kevés izgalmat tartogatnak – a történet inkább csak egy laza ürügy, hogy az űrben ide-oda repkedjünk, és harcoljunk. Komolyabb produkciós értékekkel, látványos átvezetőkkel, valódi színészi játékkal nagyszabású sci-fi kalandot lehetne ebből csinálni, de ha reálisan nézzük, látható, hogy egy kis indie csapat erre jelenleg képtelen. Be kell érnünk azzal, amit kapunk.

Starpoint Gemini Warlords Xbox One

A játék bevezetője után átvehetjük új karakterünk irányítását. RPG-ről van szó, vagyis meg kell adnunk főhősünk nevét, kinézetét, kasztját (ami egyedi képességekkel jár, de ezek később cserélhetők), illetve induló perkjeit (passzív bónuszait) is. A szerepjátékos mechanikákra egyébként nem lehet panasz, a különböző képességek jól kiegészítik egymást. A játékmenet kellően flexibilis, nem vagyunk egy adott stílusra kényszerítve, és a magunk ízlése szerint fejleszthetjük az egyes képességeket és perkeket, ilyen szempontból a Warlords egy jól átgondolt, jól működő játék.

Eleinte leginkább harcolni fogunk, mégpedig teljes 3D-ben, a szélrózsa minden irányából támadó ellenfelekkel. Űrhajóinknak sokféle alrendszere van, figyelni kell a pajzs és a hajótest energiájára, a fegyverekre és sok minden másra is. Ez nem egy nagy tempójú, vagdalkozós űrhajós lövöldözős játék, itt a nagy fregattoké a főszerep, sokkal inkább számítanak a statisztikáink és a stratégiánk, például, hogy hogyan helyezkedünk a hajóval, melyik oldalunkat mutatjuk az ellenség felé, és mikor milyen képességeket használunk. A kasztunkhoz tartozó speckókon kívül fogyó eszközöket is használhatunk, ezek lehetnek támadó vagy védelmi jellegű drónok, aknák, rakéták és egyéb felszerelések.

Starpoint Gemini Warlords Xbox One

Már ebből is látszik, hogy a játék elég összetett, és valóban, bár a kampány első harmadában kizárólag harcolni fogunk, a Warlords egyértelműen a felnőtt közönségnek készült, komplex program. Az ötödik-hatodik sztori küldetésben aztán, az események hatására megnyílik a játék 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) stratégiai rétege, innentől pedig egy szinte egészen más kaland vár ránk. A harc, a fő- és mellékküldetések mellett ugyanis bázisunk építésével, flották gyártásával és irányításával is foglalatoskodnunk kell. Erőforrásokat kell gyűjteni, új területeket kell elfoglalni a térképen, és a meglévőket meg kell védeni. Innen válik igazán komollyá az egész.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Titan Quest teszt

    A THQ újjáélesztette a 2006-os, de a görög eposzok idővonalában játszódó akció-RPG-t, és bár tette ezt viszonylag sikeresen, az idő vasfoga érezhető nyomokat hagyott a produkció összképén.

  • Super Night Riders teszt

    A klasszikus Hang-On játékmenet éled újjá ebben a játékban, amely nagyrészt egyetlen ember munkája. Ettől függetlenül nehéz lenne rá azt mondani, hogy jó.

  • Super Bomberman R teszt

    Mainstream platformokra is megjelent a Konami „bombasztikus” akciójátéka, úgyhogy mi is tettünk vele egy kört. Bomberman még mindig robbanékony.

Előzmények

  • Super Lucky’s Tale teszt (Xbox One)

    Új hős lépett az Xbox színpadára, aki elsősorban a gyerekek kedvence lehet. Lucky kalandja nagyon kellemes játék, de nem nevezhető úttörőnek.

  • Forza Motorsport 7 teszt (Xbox One)

    A megszokott időpontban tért vissza a Turn 10 Studios autós sorozata. Az új rész hozza az elvárt minőséget, azonban néhány megosztó változás is történt a játékban.

  • Planetbase teszt (Xbox One)

    Kolóniát építeni egy távoli bolygón nem egyszerű feladat, ahogy azt a spanyol Madruga Works rendkívül egyszerű játéka remekül be is mutatja nekünk.