A tartalomhoz jobb forma járt volna
Végeredményül egy olyan játékot kapunk, ami, bár egyetlen csillagrendszerben játszódik, valójában egy hatalmas, önműködő világ. A játéktér gigantikus, a világűrben pedig a küldetések mellett rengeteg egyéb dologgal is találkozhatunk. Felfedezésre váró kvadránsok, csillagködök, elhagyott hajóroncsok, anomáliák, kalózok és mindenféle meglepetések. Az űrállomások között kereskedhetünk, felvehetünk szabadúszó (freelance) missziókat, amik velünk együtt fejlődnek és válnak egyre változatosabbá. A 19 kampány küldetés mellett tehát, akárcsak mondjuk, egy Elite-ben, itt is a fél életünket eltölthetjük űrkalandorként, a csillagrendszer minden bugyrát felfedezve, meghódítva, vagy épp kereskedőként, roncsvadászként és sok másként, ahogy kedvünk tartja.
A baj csak az – és tegyük gyorsan hozzá, ez elég nagy baj –, hogy mindez az ambiciózus és jól átgondolt projekt egy csalódást keltően gyenge formába lett öntve. A fentebb ecsetelt játékmechanikák, bár leírva nagyon jól hangzanak, többségükben kimerülnek csúnyácska menüképernyőkben, szöveges leírásokban és fapados, faék egyszerűségű, önismétlő küldetésekben. Az egész játék prezentációja amatőr, évekkel a mai modern játékok mögött kullog, nincs benne semmi elegáns. A rém hosszú töltési idők, a folyamatosan akadozó, alsó-középkategóriás látvány mindezt csak tetézi.
Érdekes módon a Wardlords PC-n egész szép dolgokat tud produkálni, és bár az Xbox One változat is megőrizte ezeket a jegyeket (csodálatos hátterek, színes csillagködök, szép fényhatások), a konzolos összkép sajnos nagyon gyenge. Alacsony felbontású, homályos textúrák, a szemünk előtt – akadások kíséretében – betöltődő tereptárgyak és űrállomások, homályos bolygófelszínek és kritikán aluli képfrissítés még Xbox One X konzolon is. Utóbbihoz egyelőre nem érkezett meg az „X-patch”, a fejlesztők ugyan 4K felbontást ígérnek, de nagy kérdés, milyen áron. A játéknak ennél sokkal szebbnek kéne lennie, hogy igazán megfogja a játékosokat.
Sajnos a kezelés is hagy némi kívánnivalót maga után. Oké, kontrollerre nyilván nehéz egy ennyire összetett játékot tervezni, de azért ennél csiszoltabb produkciókkal is találkoztunk már. A kamerakezelés, az űrhajó rendszereinek kezelése megszokást igényel, a szörnyen amatőr térképen viszont még sok óra után is nehézkes az eligazodás és a flották kezelése, utasítások kiadása. Azon már csak nevettem, hogy némelyik menüképernyőn a PC-s gombok maradtak ott, bal és jobb egérgombokat javasolva egyes funkciókhoz...
A Starpoint Gemini Warlords egy jó játék sok potenciállal, és néhány patch után kifejezetten ajánlott sci-fi RPG-stratégiai hibrid válhat belőle. Mély, időigényes, tartalmas program, amit a műfaj rajongóinak jó szívvel lehet ajánlani. Másoknak viszont sajnos nem, mert a gyenge látvány, a körülményes kezelés és a fapados prezentáció biztos, hogy a legtöbb mai konzoljátékost elriasztaná. Csak remélhetjük, hogy a következő Starpoint Gemini minden szempontból megfelel majd az aktuális elvárásoknak.
Pro:
- Mély, tartalmas RPG és stratégiai mechanikák;
- Összetett, jól átgondolt játékmenet;
- Gyönyörű panorámák;
- Kellemes zene.
Kontra:
- A történet súlytalan és érdektelen;
- Idejétmúlt prezentáció és kezelőfelület;
- Körülményes kezelés;
- Rendkívül gyenge teljesítmény konzolon.
60
dreampage