Starcraft 2 béta: első tapasztalatok

Mivel nagy rajongója vagyok a Starcraft első részének, a Battlenet 2.0 fellövésével szinte egy időben regisztráltam Diablo 2-met és a Starcraft 1-et, hogy részt vehessek a Starcraft 2 bétájában. Sajnos azóta nem kaptam semmi értesítést ezzel kapcsolatban, de 1 hete megszállt a szerencse és sikerült bejutnom egy „Friend invite” segítségével a játékba, így leírnám első tapasztalataimat.

A játékba belépve azonnal felcsendül az első részből jól ismert muzsika kicsit áthangszerelt verziója (hasonlít az Echoes of War-on található zenékhez), a háttérben pedig egy Battlecruiser cirkál egy bolygó körül. A játék kéri a Battle.net felhasználónk adatait; jelszót, nevünket, és ha rendelkezünk blizzardos „authenticator”-ral, akkor annak a kódját is be kell írnunk.

Belépés után rögtön egy üdvözlőképernyővel találjuk szemben magunkat, ahol tájékozódhatunk a legfrissebb hírekről, patchekről, bétás módosításokról. A mostani verzióban csak a Multiplayer mód (1v1 vagy 2v2 a bétában, de később lesz 3v3 és 4v4 is!) egy része működik, de a többi gomb, pl. Single Player, stb. is megtalálható elhalványítva. A többjátékos módot választva játszhatunk „ranked”, illetve nem „ranked” meccseket, tehát amelyek nem befolyásolják helyezésünket a ligákban. A ranked meccseket a meccs-szerkesztő hozza létre, ehhez hasonlót láthattunk már akár a COD6-ban is, amelynél szintén behívhattunk barátokat a játék kezdőszobájába. A meccs-szerkesztő hibátlanul működik, szinte 1 percbe sem telik és nekiláthatunk ellenfelünk csépeléséhez.

Én leginkább ranked meccseket szoktam játszani, mert sokkal gyorsabban találok ellenfelet a meccs-szerkesztő segítségével. A nem ranked, tehát „custom” meccseknél mindig szükség van egy „host”-ra, aki szervezi a játékot. Haverokkal szerintem ez a legegyszerűbb módja a játéknak, hiszen így legjobb barátunk akár ellenfelünk is lehet; a ranked meccseknél ugyanis csak barátokat hívhatunk magunk mellé.

Az új Battle.net segítéségével már képesek vagyunk a Steam rendszeréhez hasonlóan barátlistánkat menedzselni és „lenyomozni” statisztikájukat – mikor játszottak, mennyit játszottak, milyen achievementeket (az achievementeket egyelőre kikapcsolták a bétában, szerintem majd csak a teljes játékban aktiválják őket) értek el, mi a kedvenc fajuk, stb.

Játékmenet

Legelőször le kell játszanunk 5 gyakorló meccset szintén kezdő játékosok ellen, hogy a rendszer be tudjon sorolni a megfelelő szintre, így nagy valószínűséggel nem fogunk a jövőben olyan emberekkel találkozni, akik éjjel nappal a Starcraft világát bújják és 1 perc alatt kivégeznek mindenkit. A csatamezőre lépve először szinte leesik az állunk és pár perc múlva azon kapjuk magunkat, hogy a fél bázisunkat learatta az ellenfél Zerg csapata, ugyanis egész eddig a játék elképesztően hangulatos atmoszférájával foglalkoztunk. A Starcraft 2 nagyon „egyben van” ilyen téren (és kb. mindenhol:). A zenék, a hangok (talán az egységhangok gyengék néhol, de ezen még javítanak), a karakter-animációk, a robbanás - és fényeffektek, az építmények és az egységek kidolgozottsága, mind-mind hozzájárulnak az elkápráztató hangulathoz. Első ránézésre a legszembetűnőbb a Zerg egységek fejlődése volt, minden mozog, tényleg látszik, hogy az épületek és élnek, a talajt beborító nyálka már-már undorító és visszataszító. A pályák szintén rendben vannak, bár a számuk kicsit kezd kevés lenni, most hogy már fejből tudom őket kb. A térképek alkotóelemeinek elhelyezkedésével kapcsolatban annyit vettem észre, hogy a Starcraft 1-gyel ellentétben itt vannak sárga kristályok, amelyekből jóval több anyagot termelhetünk és gyorsabban, valamint vannak még Xel’Naga tornyok, melyeket megközelítve kibővül az egységünk látótere.



A játékmenet nekem először túl gyors volt, a Starcraft 1-ben nem a legnagyobb sebességen (amelyet a Starcraft 2 esetében „faster”-ként jelölnek) szoktam játszani. Kb. 10 meccs után azonban már szerencsés esetben ujjunk és agyunk hozzászokik a játék multiplayeres tempójához, és lazán játszunk fasteren is. Természetesen lehet más sebességen is játszani a „Custom” játékokban, amely nem ranked, de valamiért mindenki versenyeken megszokott tempón szeret játszani.
A Starcraft 2 gépigénye szerintem egyáltalán nem vészes, bár ez a Blizzard esetében nem meglepő, hiszen minden alkotását próbálja a lehető legoptimalizáltabbá tenni, hogy régi gépeken is szépen fussanak.

Negatívumként annyit említenék, hogy név alapján egy Friendet sem tudtam eddig felvenni a Bneten keresztül, mert engem valamiért amerikai szerverre raktak, tehát magyarral szinte esélyem sincs találkozni. Ennek ellenére lagot talán egyszer tapasztaltam, de az akadásokat okozó játékos azonnal le is lépett / vagy kidobta a rendszer (?).


Összességében a Starcraft 2 bétával kapcsolatban nagyrészt csak pozitív élményeket szereztem eddig, nagyon tetszik a gyakorló mód utáni besolorás, mert így nem kerülök össze „prókkal”, és van esélyem kibontakozni a magam módján. A hangulat és a játékmenet a megszokott, hozza a Starcraft 1-ben megismert jellemzőket. Remélem hamarosan a teljes alkotást is a kezem között tudhatom és rengeteget csatározhatok a haverokkal. Akinek pedig nem jutott még béta meghívó, az se keseredjen el, akármikor küldhet a Blizzard, és a már meglévő emberek is folyamatosan kapnak lehetőséget 1-1 ember behívására.

Azóta történt

Előzmények