South Park The Stick of Truth – Teszt PS3

Emberek és elfek háborúja

Korábban megjelent előzetesünkben, igyekeztem kerülni a South Park The Stick of Truth történetének boncolgatását, mivel úgy sejtettem, hogy az akkor rendelkezésre állt idő aránytalanul kevés volt és éppen csak felszín karcolgatására elég. A játék megérkezése és jó néhány vele eltöltött óra igazolta is ezt az elméletet, mert bár csak fő küldetésekre koncentrálva 10, a mellékfeladatokat is megoldva 18 óra körül számolható nettó játékidő össze sem vethető a legkiadósabb szerepjátékok hosszával, de a történet ettől még összetett és fordulatos. No persze a maga sajátos, a velejéig politikailag inkorrekt és szatirikus stílusában.

Az animációs sorozatból jól ismert South Park kies kisvárosának frissiben beköltözött családjában, egy furcsa, szótlan gyerek szerepe jut a játékosra. A költözés okának sötét titkára, a szülők legnagyobb örömére nem emlékező kissrác – vagy lány, hiszen a karaktert a játékos maga alkothatja meg – rövidesen a behavazott kertvárosi utcán keresi az új barátait és csöppen bele a south parki gyerekek nagy fantasy háborújába. Az emberek birodalmának varázsló királya Cartman és az elfek ura Kyle az igazság botocskájának birtoklásáért küldi harcba alattvalóit. A játékos karaktere kezdetben – de mindenképp a Duchebag, szabad fordításban Köcsög néven – az emberek hőseinek táborát erősíti és első feladata, hogy a zászlók alá szólítsa a harcosokat a frissiben elrabolt varázstárgy visszaszerzésére. A fő történeti szál jó néhány küldetés és nem kevés fordulatot tartogat, hiszen South Park hazudós, bosszúálló és kárörvendő gyerekeitől sok minden kitelik, a gonosz kis csínyek mellett aljas átverés és árulás is jut bőséggel. A játékos karakterének pedig még a háborúban kötelező fegyvernyugvást jelentő lefekvési idő eljövetele sem hoz megnyugvást, már az első éjszakáján földönkívüliek rabolják el, akiknek elvetemült emberkísérletei az emberiséget fenyegetik, míg a kormányzati szervek South Park lerombolásától sem riadnának vissza ennek titokban tartására.
Ráadásul ott vannak még a sorozatból ismerős és a legkülönfélébb mellékküldetéseket osztogató szereplők. A medvedisznóember felkutatásához segítséget váró Al Gore-tól, a hajléktalankérdést néhány alapos veréssel megoldani vágyó polgármesteren át, Mr. Kim-ig akinek az éttermét megszálló mongol hordákkal támadt problémája. Az, hogy a küldetések elsöprő többsége, ha nem is szemenszedett baromság, de eszement elemeket bőven tartalmaz semmi okunk meglepődni, hiszen az ordenáré poénok mellett éppen ettől lesz annyira South Park a játék, amennyire csak lehet.

A különféle küldetések során a játékosnak mindenképp be kell járnia a város és környékének jó részét, egyes helyszíneket többször is felkeresve. Abban, hogy mégse teljen túl sok idő az utcákon való kutyagolással, Timmy nyújt segítséget. A kis kripli tolószéke mögé kötött kiskocsival a városban elszórt tizenkét megálló között kínál gyors utazási lehetőséget, igaz csak azok a megállók választhatók célállomásnak, amit gyalogosan már egyszer felkeresett a játékos és felvonta ott a Timmy Express zászlaját. Az egyes missziók teljesítéséhez számos házba, boltba és egyéb épületbe kell bemenni, és ha már úgy is arra van dolga, akkor a játékosnak érdemes nem csak a feladatra koncentrálnia. Mindenfelé lehet találni hasznos és még több haszontalan, de legalább pénzé tehető tárgyat. Még csak annyira kutakodni sem kell, hiszen azok a fiókok, szekrények, ajtók táskák és miegymások, szóval mindenen, amit ki lehet nyitni, van valami aranyszínű. Akadnak persze zárt ajtók és szekrények is, de a többségükhöz valahol a közelben megtalálható a kulcs is. A boltokban pedig – nem annyira meglepő módon – vásárolni lehet, igaz a némely üzlet kínálatában egészen meglepő dolgokat, és még meglepőbb elnevezéseket lehet találni.

Cenzné meg az ura:

Mint ahogy arról már a játék megjelenése előtt beszámoltunk a South Park The Stick of Truth Európában, így természetesen hazánkban is cenzúrázott változatban került kiadásra. A két kihagyott minijáték és az öt kivágott jelenet megítélésem szerint nincs jelentős negatív hatással a játékélményre. Még azt sem túlzás állítani, hogy ha nem lenne a látványos figyelemfelhívó képernyő (ami részletesen leírja, hogy miről is maradunk éppen le), akkor nem is lenne olyan feltűnő, hogy onnan kivágtak valamit.

A gyűjtőszenvedély kiélésére többszörösen is módot kínál a játék South Park The Stick of Truth. A menüben pontosan nyomon követheti a játékos, hogy melyek sikerült már begyűjteni a játékban fellelhető, megszerezhető fegyverekből és jelmez készletekből. Az igazi kihívást azonban a harminc Chinpokomon összegyűjtése jelenti.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények