Sniper: Ghost Warrior

"Lehet, hogy még nem öltem, de a célkeresztben már sokan álltak."

Bevallom, amikor először hallani lehetett a játékról, nagyon megörültem. Az ízelítő
videónak meg volt a kellő hangulata és a piacon nincs túl sok olyan játék, ami a
mesterlövészetre helyezné a hangsúlyt. A legutolsó értékelhető darab - ami igencsak magasra
tette a lécet, amit a követőknek át kell ugrania - a Sniper Elite volt. A COD4-et direkt
nem említem, bár a 2 sniperes pálya kifejezetten a kedvenceim közé tartozik, de az csak egy
része a játéknak.Nos, a videók és a fellelhető infók alapján rögtön egyik kedvenc, a témába
vágó filmem ugrott be, a Lopakodók, Tom Berengerrel, így ebből idézek is írásomban.

Maga a játék, helyileg dél- vagy közép-amerikai környezetbe helyezhető, ahol egy
magas rangú tiszt likvidálása lenne a feladatunk, miután átesünk a tutorialon, ami a
lövésre, a mesterlövészetre és a gránát használatára okít bennünket. Ezután az első
küldetés során, miután kiiktatunk ízelítőül pár helyi katonát, eljutunk a célszemély
közelébe, ám a küldetés balul sül el, a célpont meglóg és mi beleesünk a slamasztikába, de
úgy rendesen, ahogy illik. Ezután különböző feladatok várnak majd ránk, menekülés a
leszállózónához, járőrözés a folyó mentén drogültetvényeket keresve, fogolyszabadítás,
légvédelmi ütegek hatástalanítása, olajfúró tornyokra történő behatolás - csak nekem
ismerős valahonnan :) - stb., így mondhatjuk, hogy ez a része a játéknak változatos.

"Ők állandóan szakaszban járnak, mi általában párban, néha egyedül.Számukra a hadviselés
abból áll, hogy a nehéztüzérség jól megszórja a terepet, mielőtt ők elindulnak. Mi napokig
várunk, hogy egyet lőjünk és egyet találjunk. Belőlük sok van, belőlünk csak kevés."

Ahogyan az az előző bekezdésből is kiderülhetett, nem csak és kizárólag mesterlövészet
lesz a szerepünk, mivel bizonyos alkalmakkor nem csak a főkarakter - Tyler Wells őrmester -
bőrébe bújunk, hanem más, szövetséges katonák irányítását is magunkhoz kapjuk. Ez bizonyos
szempontból jó, mert nem válik egyhangúvá a játékmenet, ugyanakkor hátrányos is, mert túl
sok minden akar lenni egyszerre, ahelyett, hogy egy "szakágra" koncentrálna és azt tökélyre
fejlesztené. Ebben látom személy szerint az első nagy hibát. Időnként túlságosan is átcsap
szokványos FPS hentbe.
A másik hiba, amelyik leginkább illúzióromboló dolog, hogy a mesterlövészpuska távcsövén át
nézve az ellenfelek pirosas "izzást" kapnak, aminek köszönhetően könnyen észre lehet venni
őket.
A harmadik pedig, hogy túlzottan is lineáris a dolog bizonyos helyeken, csak egyfelé lehet
menni, ahol minden bizonnyal észre is vesznek és könnyen lehet, hogy emiatt bukjuk az adott
szakaszt a pályán - bevallom, 3 órányi játék után, egy ilyen helyen hagytam abba, mert
túlságosan is idegesítő volt a dolog.
Végül pedig, hogy az ellenfeleknek minimum egy távcsövet operáltak a szemeik helyére,
hőlátó opcióval, ugyanis több száz méterről kiszúrnak bennünket az álcaruha ellenére is,
ráadásul nagy eséllyel el is találnak. Említhetnék olyan esetet is, amikor 50 méternyi
növényzet és valamiféle ponyva ellenére is megláttak és már lőttek is.

"- Mit csinálsz?
- Néha előfordul, hogy a töltény felülete nem tökéletes, foglalkozni kell vele. Egy ilyen 1000 yardról leviszi a fejedet."

De, hogy ne csak negatívumokat említsek, a környezet kifejezetten szépen meg van csinálva,
nem Crysis szintű, de élőnek tűnő növényzet, a fűszálak és levelek lengedeznek a szélben, a
víz élethű, fegyvereink jól kidolgozottak, bár grafikai bugokba - a talaj fölött 10
centivel a semmiből kinövő fű, zárt térben esik az eső, víz fölött a fegyverek érdekesen
néznek ki - belefuthatunk, de együtt lehet élni ezekkel.
Maga a lövészet jól meg lett csinálva, a program számol a távolsággal és a széllel is és az
alapból járó segítséget sem rögtön a távcső szemhez emelése után adja be - miután
belenéztünk, 4-5 másodperccel később megjelenik egy kis, piros kör a célkeresztnél, ami
megmutatja, hogy hova csapódik majd be a lövedék, nagy távolságra kifejezetten hasznos - és időnként végig követi a kamera a lövedék útját a puska csövétől a célpont fejéig.
Fegyverekből nincs ugyan túl sok, 4 mesterlövészpuska (MSG90, AS50, SR25 és az
elmaradhatatlan SVD Dragunov), 2 gépfegyver (M4 és egy HK másolat), 1 hangtompítós
oldalfegyver (nekem egy HK MK23-nak tűnt), C4 és Claymore aknák állnak a rendelkezésünkre az ellenfelek leküzdésére. Bizonyos helyeken csáklyával ereszkedünk le vagy húzódzkodunk fel, ez hangulatos, bár nem fordul elő gyakran.

Végezetül mit is mondhatnák? Nem lett mestermű, de semmiképpen sem bukás. Remélhetőleg a City Interactive-os srácok leszűrik a tanulságokat és egy valóban jó második résszel lepnek majd meg bennünket.

Azóta történt

Előzmények

  • CoR - Assault on Dark Athena

    "Richard B. Riddick. Szökött fegyenc. Gyilkos."

  • WH40k - Dawn of War 2 olvasói teszt

    Bár sokan ismerik és kedvelik a Warhammer 40k univerzumot, de következzen elöljáróban néhány mondat azok kedvéért, akik még csak most kóstolnak bele. A 40. évezredre az emberiség kirajzott a csillagok közé, milliónyi világot meghódítva magának a galaxisban és azon túl...