Shift 87 teszt

A Shift 87 egy belső nézetes horrorjáték, ahol lézerpuska vagy belezőkés helyett az emlékezetünk és egy speciális műszer lesznek a legfontosabb eszközeink.

Hirdetés

Műszak helyett kis túlóra

Hogyan is hűthetnénk le magunkat jobban egy forró nyári napon, mint egy kis vérfagyasztó horrorral? A Shift 87 a Pixelsplit csapata által készített, liminális tereket használó belsőnézetes horrorjáték, ahol egy hétköznapi ember nem hétköznapi műszakjába csöppenhetünk bele. Feladatunk, hogy felfedezzük az adott területet és észrevegyük az esetlegesen felmerülő anomáliákat – mint ahogy azt a műfajt elindító Exit 8-ban is tettük. Ebben a manapság igen felkapott miniműfajban már néhány játékkal próbára tettem magam, így kíváncsian ültem neki ennek az igen rövid, de nyomasztó paranormális kalandnak.

A Shift 87-ben névtelen főhősünk egy átlagos műszakjába csöppenhetünk: a feladat újra és újra az lesz, hogy megtaláljuk, majd műszerrel regisztráljuk a járőrözés közben megtalált anomáliákat. A játék három eltérő pályából áll, amelyeken összesen 66 anomália, vagyis a normálistól valamilyen módon eltérő jelenség található. Fontos tudni, hogy nem minden műszakban találkozunk majd ezekkel a paranormális, bizarr esetekkel – érdemes az első alkalommal alaposan feltérképezni a teret, hogy úgy általában átlássuk, hogy mi számít normálisnak.


[+]

Amennyiben sikerül hatszor egymás után végigmenni az adott pályán anélkül, hogy egyszer is rontanánk (tehát vagy helyesen észleljük a jelenséget, vagy azért nem találtunk ilyet, mert ott nincs is semmi), akkor továbbléphetünk a következő szintre; ha viszont elrontottunk valamit, akkor újra kell kezdeni a szekvenciát az elejéről. Az események minden nekifutásnál véletlenszerűen generálódnak, tehát ne számítsunk arra, hogy ugyanazokba a rendellenességekbe fogunk ismét botlani. A játékban egyébként az anomáliák jelentésén és az ajtók kinyitásán kívül semmilyen interakciót nem tudunk végrehajtani, tehát ne számítsunk arra, hogy mondjuk az egyik pillanatban már shotgunnal kell lövöldözni az élőholtakra.


[+]

Na de milyen anomáliákra, paranormális jelenségekre számíthatunk és mennyire nehéz megtalálni őket? Véleményem szerint a legtöbb rendellenességet kifejezetten egyszerű felismerni, a többi hasonló játék sokkal több finomabb esettel dolgozik. Előfordul például, hogy egy ember áll a szoba sarkában, tetőtől-talpig felcímkézve, előfordulhat, hogy megváltozik egy lámpa fénye, esetleg egy szörny néz befelé az ablakon. Esetenként viszont kicsit trükkösebb a játék: elmozgat egy tollat, gyorsabban megy a futószalag, vagy kicsit odébb került az automata. Néhány jumpscare is vár minket műszakunk során, de a fejlesztők szerencsére nem estek túlzásba, csak párszor fogunk ezekkel találkozni.


[+]

A Shift 87 egyébként kifejezetten jól néz ki, szóval ezen a téren le a kalappal a hatfős készítőgárda előtt – a fények és a hangok nagyon hatásosak a nyomasztó hangulat megteremtésében. Ijesztőnek nem nevezném a játékot, ugyanis egyszer sem éreztem félelmet a végigjátszás során, az ijesztgetések pedig túlságosan kiszámíthatóak voltak. A játékidő a műfajnak megfelelően rövid, nekem első próbálkozásra – úgy, hogy kétszer elrontottam a második pályát – sikerült durván 20 perc alatt eljutnom a harmadik pálya végére, 15 anomáliát felfedezve. A 66 furcsaság megtalálására egyébként 2-3 óra szükséges a fejlesztők állítása szerint, és ha ez mind megvan, akkor egy titkos befejezést is kapunk.

A Shift 87 PC-re és Macre jelent meg.

Összefoglalás:

A Shift 87 egy hangulatos és nyomasztó belsőnézetes „horror observation” játék, amely grafikailag és audiovizuálisan is megállja a helyét. Azonban a legtöbb anomáliát szinte lehetetlen eltéveszteni és így a műfajhoz képest kifejezetten könnyű darabnak számít. Rövidke játékidejével maximum egy kis túlórának minősül, mintsem teljes műszaknak (ezt az 5 euró alatti ár tükrözi is), de én nyugodt szívvel tudom ajánlani azoknak, akik csak most ismerkednének a stílussal.

A Shift 87 legfőbb pozitívumai:

  • Remek grafika és hangok;
  • a 66 anomália változatosságot biztosít.

A Shift 87 legfőbb negatívumai:

  • Túl könnyű, így egy végigjátszás rém rövid;
  • nyomasztó, de nem igazán félelmetes.

Balga Bence

Előzmények

  • Conscript teszt

    A Conscriptben az első világháború szörnyűségei találkoznak a Resident Evil és a Silent Hill jellegzetes horror elemeivel.

  • Alan Wake II: Night Springs teszt

    Hirtelen, egy E3-pótlék rendezvényen került bemutatásra az Alan Wake II első kiegészítője. A Night Springs három játszható karaktert is ad – de egész biztosan nem azokat, akikre gondolnál.

  • V Rising teszt

    Két évvel ezelőtt nem várt sikert hozott a Stunlock stúdió számára a V Rising, és most minden földi jóval teletömve kiléptek a korai hozzáférés árnyékából is. Nézzük, mit is hoznak a teljes pompájú véres kalandok!

  • Alone in the Dark teszt

    Visszatért a túlélőhorror műfajának utat törő Alone in the Dark, Derceto villája pedig ismét tárt kapukkal vár minket meganyi rejtélyével és rémségeivel.