Shadows Over Loathing teszt

Pálcikafigurákkal és hússal a kozmikus horror ellen, avagy a West of Loathing teljesen váratlanul kapott egy igen hasonló szellemiségű folytatást.

Se pókkal, se anélkül

Ahogy a nagyszerű előd, úgy a Shadows Over Loathing is egyedi módon keveri a szerepjátékok, illetve a klasszikus kalandjátékok ismerős elemeit. Az egyes fejezetek bejárása, a karakterfejlődés, illetve a körökre osztott harcok az RPG-kből ismerősek, de a tárgyhasználatra és párbeszédekre épülő feladatok, a többféleképpen megoldható küldetések és a teljesen őrült fejtörők már az utóbbi kategóriát idézik fel az emberben. Amikor például a beomlott, totálisan kitermelt bányából kellene valahogy feltölteni a kristálybolt kínálatát, az egyik ajtó mögött található időrést kell kihasználni, legalább három eltérő módon kihasználva az időutazásban rejlő paradox lehetőségeket.


[+]

Szintén emlékezetes terület az egyetem, ahol a számunkra fontos ajtón kizárólag a helyben szerzett diplomával a kézben lehet átlépni – így aztán hiába van a puszta távolság tekintetében aalig pár centire a megoldás, muszáj lediplomázni, elvégezve az általunk választott szakot, illetve az elektív tárgyakat és gyakorlati tanfolyamokat. Itt minden döntésünk egyedi küldetésekkel jár – a geológiát választva például meghökkentő módon szimplán egy bokaficamra specializálódott gyógyital megszerzése a feladat, hiszen ha ezzel lefizetjük a bicegni is alig tudó tanárt, már meg is kapjuk az ötöst.


[+]

Teljesen más jellegű a feladatunk, ha a „pókok” nevű tantárgyat választottuk: itt érthetetlen módon nekünk kell oktatni a nebulókat, akik mind arra kíváncsiak, hogy milyen érzés, amikor egy hatalmas bestia belénk mélyeszti méregben fürdetett csáprágóit. A szomszédos szobában ott várakozik a pókgenerátor, amellyel tetszés szerinti csatákat rendelhetünk, és azokon keresztül kell olyan információkat szereznünk, amelyek kielégítik vérszomjas tanítványainkat. (Itt mindenképpen megemlítem az inkluzivitás csodálatos példájaként, hogy az arachnofóbiások mellett az arachnofíliások is kaptak egy opcionális kapcsolót – ezek természetesen kikapcsolják, illetve elszaporítják a játékbeli pókokat.)


[+]

Ami a harcokat illeti, azok sokkal változatosabbak lettek az előző részhez képest: bár egyedül kezdjük a kalandot, egy hűséges állatka, illetve egy választható csapattag mindig velünk lesz – a néha-néha csatlakozó egyéb szövetségesekről nem is beszélve. A mi körünkben mindig használhatunk valamit a harci tárgyak szinte végtelen és teljesen ütődött listájáról, majd akciópontjaink számának függvényében speciális képességeinket is elsüthetjük – az akciók sorát pedig a kezünkben tartott fegyverrel megejtett támadás zárja le.


[+]

A tempó egész fürge, a sok bizarr tárgy és skill miatt pedig néhány órányi harácsolás és fejlődés után kellően változatos is lesz a sok csata. Mivel a végtelen számú csatát generáló szobák miatt a tápolás igen könnyű, a túlontúl erőssé válásra, a karakter idő előtti kimaxolására jelentős esély van, hacsak nem fogjuk vissza erősen ezzel kapcsolatos RPG-ösztöneinket. A „pacifizmus” gombbal a harcok egyébként teljesen ki is kapcsolhatók, ekkor hősünk kiválóan megírt, egyre vadabbá váló szöveges átvezető jelenetekben magyarázza meg, hogy miként is úszta meg a csatározást.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Marvel’s Midnight Suns teszt

    A Marvel szuperhősei kártyák segítségével csatáznak – nem, ez a cikk nem a mobilos Snapről szól, hanem az ugyanezt a receptet teljesen máshogy feldolgozó Firaxis-játékról.

  • The Knight Witch teszt

    Azt hihetnénk, hogy egy metroidvania játék hősének dolgát alaposan megkönnyítené, ha tudna repülni. A mellékelt példa mutatja, hogy a nehézség csak ettől még nem tűnik el.

  • Persona 4 Golden teszt

    2008 óta lassan, de úgy tűnik, megállíthatatlanul növekszik a Persona 4 népszerűsége – most például a kurrens konzolokra jutott el az Atlus stílusos szerepjátéka.

  • Dead Space teszt

    Tizenöt év telt el azóta, hogy megismertük Isaac Clarke-ot, a galaxis talán legpechesebb mérnökét – az Ishimura bányász űrhajó újabb bejárása pedig ma is nagyszerű horrort jelent.

Előzmények

  • New Tales from the Borderlands teszt

    2014-ben kapott narratív kalandjátékos mellékszálat a Borderlands-univerzum, és a Telltale fejlesztői akkor fantasztikusan birkóztak meg a kihívásokkal – de ezt a felvonást nem ők készítették.

  • Persona 5 Royal teszt

    Élveztük először, élveztük másodjára, és most harmadszorra is megérkezett a Persona 5 – most már minden releváns platformra. De hát tudjuk jól: ismétlés a fantomtolvaj anyja!

  • Various Daylife teszt

    Miként sül az el, ha a Square Enix három évvel az eredeti mobilos megjelenést követően átírja konzolra furcsa fantasy életszimulátorát? Most ez is kiderült.

  • The Excavation of Hob’s Barrow

    Pár héttel a Return to Monkey Island után egy újabb minőségi point ’n’ click kalandjáték érkezett – ezúttal teljesen más hangulattal. Van merszed feltárni az ősi síremléket humor nélkül is?