Kopottas páncélok
Technikai oldalról vizsgálva az SD Gundam Battle Alliance-et, visszakanyarodnék a cikk első gondolatához. Bár a fejlesztést a japán Artdink Corporation végezte, bizonyosan komoly kontroll alatt dolgoztak, mert a végeredmény nagyjából pont olyan lett, mint bármelyik kortárs Bandai Namco cím. A prezentáció, a felhasználói felület jöhetett volna a kiadó bármelyik játékából – én nagyon szeretem a japánok stílusát, de ezek a futószalagon érkező anyagok kezdenek már így is jellegtelenné válni, egyedi kvalitások nélkül.
Hirdetés
Látványra egy teljesen generikus Unreal Engine 4 megoldást kapunk, ami szépen, simán fut, de a kidolgozás elnagyolt, maguk a páncélok, de még inkább a helyszínek tekintetében. Olyan, mintha a grafikusok először láttak volna ilyet, és néhány előre megadott készlettel legeneráltak volna pár helyszínt. A méreteket az hivatott érzékeltetni, hogy minden tereptárgy apró, a fák bokáig érnek, a házak derékig, de minden annyira egyszerű, hogy ez semmit nem tesz hozzá az élményhez. Az egész játéknak van egy kifejezetten mosottas, életlen képi világa, ami valószínűleg az agresszív élsimításnak és/vagy mozgási elmosásnak köszönhető, amiket láthatóan szintúgy amatőr módon használtak az alkotók.
Bár mondhatnék jobbat a hangokról és a zenékről, de ezeket alig hallani. Rém egyszerű, erőtlen, tompa robbanásokat és más csatazajokat „élvezhetünk”, amitől az egész akció súlytalannak érződik. Némelyik pályán komplett épületeket rombolnak le a hatalmas páncélosok, de ennek még hangja sincs. A szinkron jó, de hát japán – azon túl, hogy hangulatos, legtöbbünk nem sokat ér vele. Ez talán a leggyengébb része az amúgy sem fenékig tejfel játéknak, sajnos a grafikai megoldáshoz hasonlóan kezdő fejlesztőcsapat benyomását kelti.
Szerintem sokkal nagyobb potenciál volt ebben a koncepcióban, mint amennyit végül kiaknáz – így is bele lehet tenni rengeteg órát (tulajdonképpen el is várja), a harcrendszere és a pörgős online módja van annyira élvezetes, hogy akár több órán át, megfeledkezve a külvilágról, csak „tápoljunk”, és ismételgessük a már megnyitott küldetéseket. De ez kevés, mert a történet követhetetlen, az egyre-másra megnyíló mechák fejlesztési rendszere gyakorlatilag egy mobiljátékos megoldás, és mindez olyan grafikával és hangzással van nyakon öntve, ami aligha varázsolja el akár a Gundam rajongókat, akár az univerzum iránt érdeklődőket. Itt lett volna a lehetőség egy valóban grandiózus produkció létrehozására, de ehelyett csak egy felső-középkategóriás időtemetőt kaptunk, amely azon túl, hogy a célnak megfelel, nem kínál maradandó élményt.
Azt gondolom, ennek fényében érdemes hozzáállni az SD Gundam Battle Alliance-hez, illetve segíthet a döntésben az ingyenes demó is, ami jó néhány kezdeti küldetést tartalmaz, és a benne elért eredmények átvihetők a teljes játékba. Próba nélkül, teljes áron viszont nem javaslom beleugrani a deformált páncélokba.
Az SD Gundam Battle Alliance PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra, Xbox Series X|S-re és Switch-re érhető el.
Az SD Gundam Battle Alliance legjobb vonásai:
- rengeteg megnyitható és fejleszthető mobilruha;
- összetett, aránylag élvezetes harcrendszer;
- áramvonalas, jól működő online koop.
Az SD Gundam Battle Alliance leggyengébb pontjai:
- a cselekmény jószerivel követhetetlen;
- végtelen időt és újrajátszást követelő felépítés;
- átlag alatti látvány;
- súlytalan, jellegtelen hangzás.
dreampage