Scarlet Nexus teszt

Vadonatúj akció-szerepjátékkal jelentkezett a Bandai Namco. A Scarlet Nexus nem emeli új szintre a műfajt, de bemutat néhány nagyon érdekes ötletet.

Skarlát égbolt

A Scarlet Nexus „cross-gen” játék, vagyis az előző generációs konzolokra is megjelent, habár bejelentése óta, a marketing megállapodásnak köszönhetően elsősorban Xbox Series X-en promózták. Tény, hogy az újgenerációs gépek tulajdonosai jelentősen szebb élményt kapnak. A játék 4K felbontás mellett 60 fps képfrissítést céloz, amit a komolyabb harci jeleneteket leszámítva tart is, így nagyon jó képminőséget és tükörsima mozgást kapunk, ami a gyors, akciódús harcrendszer miatt a játékmenetre is fontos hatással van.

Ezen felül nagyon szépen sikerült megalkotni a játék világát és szereplőit. A helyszínek a mai modern Japán egyfajta kicsavart változatai, látványos nagyvárosi utcákkal, elhagyott, romos helyszínekkel, csillogó belső terekkel. A karakterek pedig maguk a megtestesült anime 3D-ben, szépen animált, remekül kidolgozott, kifejező figurák, akiknek szerencsére a szinkronjuk is elég jól sikerült (választhatunk japán és angol beszédhang közül). Sajnos a túlsűrített történetmesélés miatt eltart egy darabig, amíg mindenkit a helyére teszünk, de összességében a gárda jópofa, a humorostól a drámaiig többféle jellem megjelenik, természetesen a japán rajzfilmek megszokott csapásirányában, ilyen szempontból sem fogunk nagy meglepetésbe botlani.

Scarlet Nexus Xbox

Technikailag tehát egy kiforrott, minőségi játékról beszélünk, amely a maga módján szép, szinte tökéletesen fut (az új konzolokon legalábbis), és még vizuális dizájnban is képes újat mutatni, habár nekem néha már sok ez a rengeteg vörös és sárga. Úgy gondolom, sikerült egy alapvetően érdekes, új univerzumot felépíteni. Nagyon úgy tűnik, hogy ezt a Bandai Namco is így gondolja, hiszen Japánban már debütált a játék alapján készült anime tévésorozat. Egyáltalán nincs kizárva, hogy egy nagyobb franchise születésének vagyunk tanúi, amihez a Scarlet Nexus egy egészen jó belépő lehet.

Bár valódi előrelépést nem mutat be, és a borzalmasan szétszabdalt története és felépítése miatt egy túlzottan elnyújtott, nehézkes élményként indít, de a Scarlet Nexus alapvetően jó játék, amelyben a rászánt idő függvényében rengeteg tartalom fedezhető fel. Legalább annyira vizuális novella, mint akciójáték, ha kicsit gördülékenyebb, elegánsabb, összefüggőbb felépítést kapott volna, akár az év legjobb címei között is lehetne. Így is van miért szeretni, a harcrendszere nagyon jól működik, és végre mutat néhány olyan trükköt, amit ritkán látunk a hasonló játékokban. Ha sikerül minden elemét megfelelő szintre hozni, akkor további folytatásokkal fényes jövő állhat a skarlátvörös sorozat előtt.

Pro:

  • újszerű világ jól kidolgozott szereplőkkel;
  • két főszereplő, két eltérő perspektíva;
  • nagyon élvezetes, összetett harcrendszer;
  • egyedi ellenféldizájn, érdekes főellenségek;
  • szép látvány.

Kontra:

  • fájdalmasan lassú, állóképes párbeszédek;
  • nehezen követhető, nem túl fajsúlyos történet;
  • rettentően szétszabdalt, ritmusát vesztett élmény;
  • valódi újdonságot nem hoz a műfajba.

70

A Scarlet Nexus PC-re, Xbox One-ra, Xbox Series X|S-re, PS4-re és PS5-re jelent meg.

dreampage

Azóta történt

  • Ghost of Tsushima Director’s Cut teszt

    A tavalyi nyár egyik legnagyobb játéka a Ghost of Tsushima volt – most pedig megkapta első fizetős kiegészítőjét a program. Lássuk, mit hoz az új sziget, és a PS5-ös kiadás!

  • Tales of Arise teszt

    Öt év szünet után visszatért a Bandai Namco Games szerepjáték-sorozata, mi pedig elmerültünk Dahna világában, hogy megnézzük, mit tud felmutatni a legújabb epizód.

  • Az első 17 halálom az Elden Ringben

    A kiadó jóvoltából hat teljes órát tölthettünk el az Elden Ring végleges verziójában, sárkányokkal, óriásokkal és saját képességeinkkel is vesztes csatát vívva.

  • Scarlet Nexus - Már több mint 2 millióan kipróbálták

    A játéknak nagyon jót tett állítólag, hogy bekerült a Game Pass rendszerébe.

Előzmények

  • Judgment (next-gen) teszt

    Az RGG Studio az újgenerációs konzolokra is kiadta a Yakuza sorozat mellékszálaként funkcionáló Judgmentet, ami egyúttal bepillantás is lehet a csapat munkájának jövőjébe.

  • Observer: System Redux teszt

    Az új konzolok megjelenésével egy újabb kört futhatunk a lengyel Bloober Team cyberpunk kalandjátékában. De vajon érdemes-e?

  • Cloudpunk teszt

    Éjszaka, eső és neonfények: egy igazi cyberpunk várost fedezhetünk fel az Ion Lands új kalandjátékában, amely le sem tagadhatná az inspirációs forrásait.