Samorost 3 bemutató (Android, iOS)

Világok arca

A főhős a természet elemeivel, mindenféle, gyakran rovarok és az erdei élővilág által ihletett, esetleg a Miyazaki-filmből ismerős lényekkel és elemekkel kommunikálhat kalandja során. Point-and-click helyett itt touch-and-move a mobilos irányítás elve, azaz a főhős a számos, végletekig kidolgozott pályán oda araszol, ahova a játékos az ujját érinti, és ez a fajta mászkálás minden esetben valamiféle logikai feladvánnyal és némi elidőzéssel végződik, a kreatív energiákra tehát szükség lesz.

Egy a sok felfedezhető világból
Egy a sok felfedezhető világból [+]

Nincs fogódzópont: a gamer egy főmenü helyett is mindjárt az interaktív, élő világban találja magát, ahol verbális kommunikáció vagy szöveges rásegítés helyett képek és hangok segítségével kell, hogy felvegye a Samorost 3 ritmusát és fondorlatos kihívásait. Személy szerint imádom ezeket a szemet, fület és agysejteket egyaránt megdolgoztató, egyéni ritmushoz igazodó és nyugalmat árasztó kalandjátékokat, és ami átjöhet vizuálisan a képek alapján, arról csak mesélni lehet eme hasábokon: a hangzásvilág legalább annyira hangsúlyos, mint a képi.

Egy világ, távolabbról
Egy világ távolabbról [+]

A főhős eleve egy kürtszerű tölcsér felfedezésével kezdi megismerni saját környezetét. Széles végét a füléhez tartva minden apró nesz a természet zenéjévé válik, az égből pottyant hangszert megszólaltatva pedig a világ rezonál a játékos fuvallataira. Öt világ számos pályáján és logikai feladványain át vezet az út, és az aprólékos animációk, a részletes hátterek, a kellemes zene, valamint finom hang- és zenei effektek együttesen teszik emlékezetessé ezt a szürreális, álomszerű, a gyermekkort megidőző élményt.

Felejthetetlen az Amanita Design legújabb művészi játéka abból a szempontból is, hogy néha komoly fejtörő elé állítja az embert, és bizony nem mindig egyértelmű, hogyan tovább. Aztán persze kiderül, hogy a megoldás pofonegyszerű volt, nem árt tehát mindig minden pályaelemet interaktívnak gondolni. Kapcsolók, kártyák, kirakósok és egyéb fejtörők színesítik és nehezítik a játékmenetet, és 3-4 óra tiszta játék biztosan kijön első nekifutásra, de lesz abból második és harmadik is annak, aki fogékony az ilyen kalandra. Az irányítás egyszerűsége és precizitása remek összhangban áll a fejlesztőcsapat audiovizuális kreativitásával, így alighanem Steamen, Windowson és Mac X-es is annyira élvezetes a Samorost 3, mint Androidon vagy iOS-en.

Pro:

  • Csodálatosan kreatív, szürreális egyéni világ;
  • legalább annyira emlékezetes hangzásban, mint képben;
  • szórakoztató és komoly feladványok;
  • alacsonyabb indulóár a számítógépes kiadáshoz képest.

Kontra:

  • Nem kritika, mindenesetre nagyobb képernyőn élvezetesebb.

90

Bone123

Előzmények

  • Limbo bemutató (Android, iOS)

    Hosszú idő után a már több platformon nagy sikert aratott Limbo Androidra is kijött, így már a Google rendszerén is játszható a klasszikus.

  • Monument Valley bemutató (iOS, Android)

    Bár nem új játék, a Monument Valley-t és kiegészítőjét, a Forgotten Shorest érdemes bemutatni, mivel a mai napig igazi különlegesség.

  • Adventures of Poco Eco bemutató (iOS, Android)

    Az Adventures of Poco Eco - Lost Sounds egy remek zeneközpontú, mászkálós játék magyar fejlesztőktől, egy elektronikus zenei albummal megfűszerezve.

  • Type:Rider teszt (Android, iOS)

    A tipográfia világába vezet be a tesztünk részét képező, rendkívül látványos 2D-s platformer, amely művészi megjelenés mellett csodálatos hangvilággal is rendelkezik.