Ruiner teszt (Xbox One)

Bosszú a jövőben

A mindig népszerű cyberpunk stílus sötét, füstös-neonfényes világát és hangulatát már sok film és videojáték próbálta meg visszaadni több-kevesebb sikerrel. A Ruiner megjelenése talán nem is véletlen, hiszen a mozikban is épp most hódít a műfaj egyik alapkövének tartott Szárnyas Fejvadász folytatása, a Devolver Digital kiadásában megjelenő új akciójáték pedig épp ezt a miliőt fogja meg nagyon jól. A játék ennek ellenére nem tökéletes, de a világ, amit bemutat, kétségtelenül nagy potenciállal rendelkezik.

Ruiner Xbox One

A távoli jövőben járunk, a helyszín Rengkok metropolisza, annak is a legmélyebb, legpiszkosabb, legbűnösebb városrésze. Ebben a disztopikus világban mindennapos a bűnözés és az elnyomás, az emberek agyának meghackelése, a legszegényebb rétegek a csillogó-villogó megacég, a Heaven árnyékában tengetik mindennapjaikat. Hősünk arctalan (és néma), csupán a sisakjába épített kijelzőn keresztül kommunikál a külvilággal. Testvérét elrabolták, őt magát pedig egy olyan gyilkosságra próbálták rávenni, ami fenekestül forgatta volna fel Rengkok életét. Miután ez kiderül, bosszúra indulunk, hogy megmentsük a testvérünket (ha még lehet), és nagyjából kinyírjunk mindenkit, aki az utunkba áll.

A sztori tehát nem világbajnok, de a helyszínhez és a hangulathoz tökéletesen illik. Játékmenetét tekintve egy felülnézetes akció programmal van dolgunk, ami részben hagyományos kétkaros lövöldözős játékként működik (amennyiben lőfegyvert tartunk a kezünkben), de ebben nem merül ki a tudománya, sőt! A lövöldözésnél is fontosabbak a közelharci támadások, és a karakterünk „térugrásai” (dash), illetve egyéb különleges képességei, amiket a harc során megszerzett tapasztalati pontokkal (itt Karmának hívják) nyithatunk meg.

Ruiner Xbox One

Bár a játék központi tere egy szabadon bejárható, viszonylag méretes városrész, ahol több mellékszereplővel is beszélhetünk, maga a produkció jóval kisebb, lineárisabb és rövidebb, mint amilyennek elsőre tűnik. Valójában egy játéktermi akciójátékokra hajazó alkotással van dolgunk – az akció pályák szűk folyosókon és lezáródó zárt „szobákban” játszódnak, ahol a ránk támadó ellenfelek tucatjait kell hidegre tennünk, mielőtt tovább mehetnénk. Nincsenek igazi mellékküldetések, így a karakterfejlesztés üteme is megtévesztően gyors, csak úgy kapkodjuk magunkra az újabb Karma szinteket, hiszen a történet nagyon rövid. Úgy tűnik, mintha ez egy sokkal terebélyesebb játéknak indult volna, csak aztán a pénz- és időhiány miatt inkább egyszerűsítettek rajta.

Ruiner Xbox One

Hősünk sokféle high-tech képességet használhat, energia pajzstól kezdve időlassításon át különböző gránátokig és más fejlesztésekig. Ezekre szükségünk is lesz, a Ruiner ugyanis egy nagyon nehéz játék. Néhány ütés vagy találat végez velünk, így a folyamatos mozgás, az elugrálás, és az ellenfelek módszereinek kiismerése lesz a legjobb barátunk. Az élmény sokszor inkább hasonlít egy verekedős reflexjátékra, mint hagyományos akció programra. És ha ezekkel a reflexekkel nem rendelkezünk, akkor még „Easy” fokozaton is el fogunk akadni. Ez a sajnálatosan túltolt kihívás jelentősen csorbítja az egyébként nagyon hangulatos és látványos játék élvezeti értékét.

A Ruiner technikailag sem áll a helyzet csúcsán. Bár a cyberpunk világ kidolgozása nagyon jó, szép éles és részletes, a pályák szinte mindvégig ugyanazokból a textúrákból és elemekből épülnek fel, csak a bevilágítás színe eltérő. A tesztelt Xbox One verzió képfrissítése is gyenge, a megcélzott 60 fps-t gyakorlatilag soha nem hozza, emiatt aztán a játékmenet sem olyan sima, amilyennek tervezték. A grafikán is az látszik, hogy sokkal több lett volna benne. A központi városrész, vagy a 3D-s átvezetők kidolgozása például kiváló, videojáték nagyon ritkán adja át ennyire jól ezt a sötét, füstös, nyomott hangulatot. Ebből akár egy nagyszabású akció-RPG is születhetett volna, sajnos ez most nem jött össze.

Ruiner Xbox One

Rövidségét a nehézséggel próbálja ellensúlyozni, emiatt aztán a Ruiner csak a legügyesebb, legtürelmesebb játékosoknak ajánlható jó szívvel. Az alapok nagyon rendben vannak, így remélhetjük, hogy idővel látunk majd egy folytatást, ami nagyobb, nyugodtabb tempójú, érdekesebb és változatosabb produkció lesz. A stílust nagyon jól eltalálták a fejlesztők, így vizsgamunkának tökéletes, sokkal többre egyelőre nem hivatott.

Pro:

  • Összetett, feszes játékmenet;
  • Remek cyberpunk látványvilág;
  • Ütemes, izgalmas zenék;
  • Sötét és nyomasztó hangulat, ami nem ereszt.

Kontra:

  • Túl nehéz ahhoz, hogy szórakoztató legyen;
  • Túl rövid;
  • Akadozó képfrissítés.

70

A Ruiner PC, PS4 és Xbox One platformokra jelent meg, utóbbira Xbox Play Anywhere támogatással, vagyis konzolra és Windows 10-re egyszerre megkapjuk.

dreampage

Azóta történt

Előzmények