Rocket League teszt

Második próbálkozás

Májusban számot adtunk arról, hogy a Psyonix a nem túl ismert, PlayStation 3-exkluzív, SARPBC rövidítéssel illetett játéka után újabb autósfoci játékkal próbálkozik, ha valaki lemaradt volna az előzményekről, illetve a fejlesztők ígéreteiről, az elolvashatja az előzetesünket, most kizárólag a játékmenetre koncentrálunk, a Rocket League-et ugyanis már nagyjából egy hónapja próbálgatjuk PC-n, de ezzel egy időben PlayStation 4-en is játszhatóvá vált a szoftver.

Rocket League teszt
[+]

A játék megnyitásakor kiválaszthatjuk a kívánt játékmódot, ezek alatt értünk onilne multiplayert, egy bemutató módot, akad egy végigjátszható szezon, illetve a tét nélküli gyakorlásra is lehetőségünk nyílik. Ha egy szimpla, egyjátékos meccset szeretnénk lezavarni, akkor kiválaszthatjuk az arénát, a csapatok méretét, illetve a nehézségi szintet. Ha mindent sikeresen kiválasztottunk, akkor felkészülhetünk a káoszra, a focipálya megfelelő pontján elhelyez minket a gép, az autó méretéhez képest irreálisan nagy labda a futball szabályainak megfelelően középen landol és mindenki egyszerre startol rá a játékszerre.

A pályán kívül esett labda után természetesen nem bedobás vagy belökés következik, szöglet sincs, amerre pattan a labda, arra kell menni, így szerencsére elég könnyű kontratámadásokat indítani, a kezdő módokban elég buta is az ellenfél ahhoz, hogy nekünk csak óvatosan be kelljen gurítanunk az ellenfél kapujába a labdát, mire a másik csapat játékosai a saját térfelükhöz érnek, már meg is szereztük a gólt. Ha valamelyik csapat pontot szerez, ismét középkezdés jön.

Előfordulhat, hogy egy elszalasztott lehetőség után még szemmel is elveszítjük a labdát, akkor a Space gomb lenyomásával automatikusan a játékszerre irányítja a kamerát a program. A játékmenet szerves része az ütközés, természetesen a valóság talajától teljesen elrugaszkodva, hatalmas pörgések, látványos repülések tarkítják az egyébként sem unalmas környezetet és ha már megemlítettük a látványvilágot, akkor essen néhány szó a grafikáról. Az egyszerűségéhez mérten a gépigény sem túl magas, az ajánlott szint teljesítéséhez elég 2 gigabájtnyi szabad hely a merevlemezen, egy négymagos 2 GHz-es processzor, 4 gigabájtnyi memória, illetve Nvidia 260 szériánál vagy ATI 5850-nél jobb videokártya. A szoftver maximum 1440 x 2560 pixeles felbontást támogat.

Rocket League előzetes
[+]

Ha minden lehetséges grafikai beállítást maximálisra állítunk, akkor szépek a stadionok, remek a látótávolság, az árnyékok is hellyel-közzel rendben vannak, az autók kidolgozottságára sem lehet panasz. A motorhangok nem épp a legjobbak és egy igazán jó, hangulatos háttérzene is hiányzik, de a többi hangeffekt kifejezetten mókás, életszerűségről viszont nyilván kevéssé beszélhetünk. Az éjszakai pályák is hangulatosak, felettünk a csillagos égbolt, de a környező tereptárgyak (fák, hegyek) már érezhetően gyengén vannak megalkotva. Az biztos, hogy a Rocket League nem a grafikájával veszi le a játékosokat a lábukról, de nem is kell folyamatosan azzal foglalkozunk, hogy miért végeztek rossz munkát a grafikusok.

Apróbb hiányosságok még vannak

A gépi ellenfelek általában nem túl szórakoztatóak, ha könnyűre állítjuk a szintet, akkor teljesen fogalmatlanul rohangálnak körülöttünk, ezzel alapvetően az lenne a probléma, hogy túl egyszerű megszerezni a győzelmet, de egyébként ez nem sűrűn van így, hiszen ilyenkor a mi csapattársaink sem túl profik, sőt, képesek olyan öngólokat lőni, hogy gyakran egy csapattárs képes nagyobb veszélyt jelenteni a kapunkra, mint a másik csapat összes tagja együttvéve. Profibb szinten már sokkal nehezebb dolgunk van, a labdához sem túl könnyű hozzájutni ilyenkor, és bár a mi csapatunk ilyenkor nagyobb eséllyel támadja a másik kaput, mint a sajátunkat, hozzá kell tenni, hogy ilyenkor is gyakran képesek hátráltatni minket egy-egy támadásban és a csapatjátékról alkotott képük sem túl összetett.

Rocket League előzetes
[+]

Egy mérkőzés 5 percig tart, a végén értelemszerűen az a csapat nyer, aki több gólt tudhat magáénak. A Rocket League már egyjátékos módban is képes órákig szórakoztatni, de került bele osztott képernyős és online multiplayer is, ami még az eddigieknél is nagyobb szórakozást nyújthat, valódi játékosok ellen játszani sokkal komolyabb élményt és nagyobb feszültséget jelent, igazi fellélegzés az erőteljesen gépies, csapatban nem gondolkodó robotok játéka után.

A szoftver természetesen idővel megadja a lehetőséget a járművek tuningolására, új kocsik beszerzésére, ráadásul egy augusztusi DLC-nek (Supersonic Fury) köszönhetően az alapjátékhoz képest is két új autót és számos egyéb extrát is kipróbálhattunk. Apróbb hibák, lefagyások még előfordultak a teszt első részében, de szinte folyamatosan letölthetővé válnak a javítócsomagok, a legutóbbi körülbelül egy hete érkezett meg hozzá.

A Rocket League körülbelül 20 dollárnyi összegért vásárolható meg PC (Windows, Linux, Mac) és PlayStation 4 platformokra, az online multiplayer esetén átjárhatóság van az eszközök között, ami egy ilyen játéknál nem elhanyagolható szempont. Ennyi pénzért a játékosok tulajdonképpen nem kapnak mást, mint egy nagyon jól megalkotott időégetőt, ami az egyszerűsége és a látszólagos értelmetlensége ellenére remekül működik a valóságban, ezt már a számok is igazolják, hiszen a több mint egymillió darab eladott PC-s példányról már közel 20 000 steames visszajelzés érkezett, ezeknek pedig jelenleg 93%-a pozitív. Kidolgozatlansági problémákkal természetesen még mindig küzd a szoftver és az apróbb technikai bakik is rontják az összképet, de összességében a Psyonix remek munkát végzett.

Pro:

  • Jópofa játékmenet, hosszútávú szórakozás;
  • helytálló irányítás;
  • cross-platform multiplayer.

Kontra:

  • Grafikailag akadnak hiányosságok;
  • kisebb technikai bakik előfordulnak.

84

A Rocket League július óta elérhető PC és PlayStation 4 platformokon.

szentkuti11

Azóta történt

Előzmények