RIVE teszt (PC, PS4)

Tökéletes platformer lövölde?

A Two Tribes fejlesztői remekül ötvözték az idegtépő platformerek és az effektektől tocsogó shoot ’em upok játékmenetét, ráadásul még a dizájnerek sem lógatták a lábukat, minőségi körítést álmodtak meg a Rive-nak. Aki belevág ebbe a rendkívül idegtépő, de egyben emlékezetes kalandba, az felkötheti a bugyogóját, itt az új Raymanek, vagy a Super Meat Boy idegrendszerre káros szakaszainak emlékei fognak felelevenedni, és akcióból sem lesz hiány. Úgy képes szívatni az embert, hogy nem válik igazságtalanná, csak a legjobbat próbálja kihozni a játékosból, aki hűséges rabszolga lesz az igényes munkát látva.

Veszélyes fűrészek, megrázó elektromos nyalábok nehezítik az utunkat.
Veszélyes fűrészek, megrázó elektromos nyalábok nehezítik az utunkat. [+]

Hősünk, Roughshot, multifunkciós póktankjában az űr egy meteoroktól hemzsegő veszélyes részén ébred, mígnem rábukkan egy különös csillaghajóra az aszteroida mező kellős közepén. Mivel fogytán van az üzemanyaga, így reménykedve és egy kis szerencsében bizakodva igyekszik felderíteni a veszélyesen ismeretlen űrhajót. Egy történetvezérelt játékmenetet kapunk, igaz, a cselekmény nem különösebben nevezhető sziporkázóan eredetinek, sokkal inkább a műfajokhoz igazodóan egyszerűnek. Míg átkutatjuk a hajó minden lényegesebb részét, a védelmi rendszer és a dolgozó automatizmusok komolyan megnehezítik az életünket, különösen azokét, akik már totálisan elkényelmesedtek és beleszoktak a modernkori kézen fogva vezetős módszerbe.

A főellenfelek elleni küzdelmek rengeteg újrakezdéssel járnak.
A főellenfelek elleni küzdelmek rengeteg újrakezdéssel járnak. [+]

Pilótánk egy igazi tökös Cowboy, ráadásul még humorral is megáldották, folyamatosan csípőből kommentálja az eseményeket és az ironikus beszólásai rendre megmosolyogtatják a hajszálak terén egyre nagyobb mennyiségű hiányt produkáló, vért izzadó játékost. A Spider tankunk rendszere kisebb alkalmi könnyítésekként képes meghackelni a különböző védelmi rendszereket, mindössze azok forráskódját kell előtte megtalálnunk. Kezdetben gyógyító nővérrobotok kísérhetnek helyreállítva az elszenvedett sérüléseket, később már a harchoz is szerezhetünk segítséget. Egy-egy lőtornyot az oldalunkra csábítva megduplázhatjuk a tűzerőt, vagy vad fúró robotokkal szállhatunk harcba a túlélés érdekében.

Univerzális robotpók

A robotpókunk folyamatosan fejleszthető az összegyűjtött alkatrészek elköltésével. Növelhetjük a páncélzatát és kiterjeszthetjük a széthullott csavarok begyűjtésének távolságát (ezzel a fejlődésünket gyorsíthatjuk meg), valamint négy másodlagos fegyvert is aktiválhatunk. Ezek közül a rakéták (Falcon) és talán még a shotgunra hajazó lövés (Blunder) a leghasználhatóbbak (a Tesla nevű elektromos erőtér és a Kessler féle pattogó gránátok hatásfoka közel sem olyan mérvadó). A támadásokat mindig célszerű tartogatni a meredekebb szituációkra, főleg a főellenfeleknél kell ésszerűen bánni velük. Utóbbiak mellett a pályák is mindig tartogatnak valamilyen kegyetlen rafináltságot. Vagy időre kell precízen és rendkívül gyorsan platformról platformra menekülnünk, vagy száguldozó vonatokon kell ugrándoznunk, de az is megesik, hogy az űrben találjuk magunkat és szinte csak az ágyút kell kezelnünk. Olykor még a víz alá is bekergetnek, Tetrist imitálóan dobozokat pakolászó robot elől kell kitérnünk, de a zéró gravitációs mezők között ugrándozni sem egy hétköznapi tevékenység.

Hackelő módba váltva egy rövid ideig a szolgálatunkba állíthatjuk az ellenséges gépeket.
Hackelő módba váltva egy rövid ideig a szolgálatunkba állíthatjuk az ellenséges gépeket. [+]

Személyi számítógépen történő lövöldözés során végig ott fog motoszkálni az emberben, hogy kontrollerre cseréli a vezérlést, ámbátor a billentyűzet és az egér kombinációja is tökéletesen alkalmas a gyors, reflexiós irányításra, de ha egyszer valami twin-stick shooter jellemzőkkel rendelkezik, az bizony az analóg karokkal lesz totálisan élvezhető (a klaviatúra azért nem tökéletesen pontos). Az audiovizuális élmény meglepően jól sikerült és minőségi összhangot sugároz. A Two Tribes igyekezett mindenre odafigyelni, így a szinkronmunkát sem vették félvállról. A Star Warsban vagy a Szörnyecskékben is hallható Mark Dodson jót tett a végeredménynek, aki egyszerre szólaltatja meg Daryl Lloyd-Lancastert és Roughshotot is.

A meghackkelt turret jó szolgálatot tesz, ha nagyobb mennyiségű ellenfél zúdul ránk.
A meghackkelt turret jó szolgálatot tesz, ha nagyobb mennyiségű ellenfél zúdul ránk. [+]

Kétdimenziós vizuális művészetre nem kell azért számítani, de az átlagnál jóval szebbek az effektek, kidolgozottak a modellek, ízlésesesen futurisztikus a környezet, pókunk animációja pedig professzionális. A megvalósítás meglepően magával ragadó, a magyar illetőségű Sine Mora kapcsán tapasztalható zsáneri alázat köszön vissza, ráadásul módjával képes még megújulni is és változatosságot felmutatni. A változatosság mondjuk főként a jókor feltűnő főellenfeleknek és az egyes stílusok időközönkénti markánsabb jelenlétének köszönhető. Sajnos itt kell megemlítenünk, hogy egy negatívumot is beállíthatunk pozitívumnak, hiszen a 6 óra körüli játékidő nem olyan tetemes időintervallum, hogy vért izzadva kellett volna kreatívkodni a változatosság címéért. A rövidségen a megnyíló Speed run és Single-credit játékmódokkal igyekeztek korrigálni, azonban az árazás tükrében további opciókat is megkívánt volna a Rive, a különböző ranglisták nem csillapítják az étvágyat. Csak a hardcore réteg fogja szeretni, de az idetartozók biztosan teljes szívvel teszik majd ezt.

RIVE 2016. szeptember 13-ától érhető el PC-n és PlayStation 4-en.

Pro:

  • Élményszámba menő műfaji kavalkád;
  • ízléses, addiktív, humoros;
  • sikerélményt ad.

Kontra:

  • Egyeseknek beletörhet a bicskája;
  • egyszerűcske történet;
  • túlságosan rövid.

85

Rage23

Azóta történt

  • Rad Rodgers - World One

    Egy videojáték, melyben lövöldöznünk kell egy kissráccal és az életre kelt konzoljával. A 2D-s klasszikus platformerek egyik legújabb, remekül sikerült reinkarnációja a World One.

  • Rocketbirds 2: Evolution

    Egy hétköznapi csirke csak retteg az elnyomó rezsimtől, de egy valamire való harcos fejkendőt feszít tarajára és betárazza fegyvereit, hogy vérét ontsa a totyogóknak.

  • Dystoria teszt (PC)

    Vállaltan a Tron komputergrafikáját, neon színeit és a 80-as évek synthwave zenéjét idézi meg a Tri-Coastal indie űrhajós akciójátéka, amely retróérzésben jeles.

Előzmények

  • Bound teszt (PS4)

    Művészi, tartalmas, mélységesen elvonatkoztatott, csodás komplexitású, nagyon jó formai és tartalmi összhanggal büszkélkedő 3D platfomrer, csak játéknak nem túl jó.

  • Kirby: Planet Robobot 3DS teszt

    A Nintendo rózsaszín torkosborza újabb felvonást kapott 3DS-en, elvégre Dream Landet valamilyen robotizált lények szállták meg, így Kirby egy percig sem tétovázik.

  • Alienation teszt (PS4)

    A Housemarque fejlesztése kiváló ajánlat lehet azoknak, akik csodás látványvilágra, izgalmas küzdelmekre és pörgős játékmenetre vágynak, vagy csak kipróbálnák a shoot 'em up stílust.

  • Ratchet & Clank előzetes

    Visszatér PlayStation 4-en a kicsi űrkalandor Lombax és hű társa a kis robot, hogy megmutassák modernizálva, milyen volt közel tizenöt év távlatában egy jó kis akció-platformer.