Rise of the Tomb Raider teszt (PC)

Miss Croft kezétől nincs, ami ne sülne el

Az előző Tomb Raider kaland sikere a tökéletes receptben rejlett, pontosabban a hozzávalók precíz kimérésén. A harcokat kellőképpen színesítették platform szakaszok és rendre valamilyen nagyon látványos, egyben baromi kellemetlen, de igencsak adrenalindús szituációba keveredett hősnőnk. Ez persze még nem minden, mivel karakterünk fejleszthetősége (Brawler, Hunter, Survivor) mellett még az arzenálját is tuningolhattuk, amivel fokozatosan újabb képességek, ezáltal pedig újabb élmények részeseivé váltunk. A folytatásra is megmaradt Lara tapasztalati pontból való erősíthetősége, de ezúttal sokkal komolyabb és részletesebb craftolási lehetőségeket kaptunk. Érceket bányászhatunk, fákat gallyazhatunk, bogyókat, gombákat, tollakat gyűjtögethetünk, vagy bőröket nyúzhatunk. Utóbbi kapcsán jelentősebb szerephez jutott a vadászat, és itt nem csak a mókusok, nyulak, vagy őzek elejtésére kell gondolni, hiszen drabális Mici macikat is kifektethetünk.


[+]

A fő történeti szálon vagy ösvényen haladva egy 10-15 óra alatt letudható a sztori mód, de szerintem ez nem az a játék, amit képes lenne egyetlen játékos is ennyire félvállról venni. Egy csomó tárgyat, ereklyét, érdekességet gyűjtögethetünk a nagyobb nyílt terepeken, ahol tovább számos feltárandó sír vagy barlang várja, hogy meghódítsuk (egyszerűbb puzzle-öket megoldva) busás jutalom reményében. Lara még különböző emlékműveket tanulmányozva a nyelvtudását is fejleszti, ezáltal újabb érdekességekre bukkanhat, de meg kell említeni az opcionális mellékküldetéseket is, melyekkel rendszerint NPC-k fognak megbízni. A játék során a csatákban ismét találkozhatunk QTE szekvenciákkal, amik nehéznek egyáltalán nem nevezhetőek, viszont ezúttal megjelentek a csapdák, melyeket az utolsó pillanatban még elkerülhetünk. Bullet time módra Lara érzékei kiélesednek (lelassul az idő) és megpróbálhatja átugrani a lezuhanó pallók alatt meredező gyilkos karókat, vagy a rejtett kapcsolók révén aktiválódó csapdákat fegyverével semmisítheti meg. Ha minden rejtély végére szeretnék járni és minden fellelhető csecsebecsét zsebre akarunk vágni, akkor készüljünk fel, hogy legalább kettő, de simán akár három tucat órát is rááldozhatunk az értékes életünkből.


[+]

Az egyjátékos mód kipucolásán túl ezúttal nem kapunk többjátékos lehetőséget, de a fejlesztők úgy érezték, hogy szeretnék még tovább kitolni a Rise of the Tomb Raider tartalmasságának mércéjét, így az Expedition mód révén, többszörösen is újraélvezhetjük a küldetéseket. A kihívások teljesítéséért dől majd a credit, de döngethetünk időre is a Score Attack lehetőséget választva. Az ínyencek számára az igazi finomság azonban a Remnant Resistance lesz, ahol saját beállításokkal alkothatnak küldetéseket, megadva a feladatokat, az ellenfelek fajtáját és mennyiségét, valamint a körülmények paramétereit. Tapasztalt fejlesztői leleménnyel megbolondították az Expedition játékmódjait egy jópofa kártyás rendszerrel, így az összeharácsolt kreditünket kártyacsomagokra költhetjük, melyekkel tovább színesíthetjük a játékmenetet. Különböző nehezítéseket (nincs visszatöltődő élet), előnyöket állíthatunk (több sebzést bírunk el), különböző kosztümökben vághatunk neki a menetnek vagy humoros jellemzőket aktiválhatunk, mint például a Big Head Mode.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények