RiftStar Raiders teszt (Xbox One)

Ügyetlen űrrablók

Amióta videojátékok léteznek, a világűr egy csodálatos helyszín, ami nagyszabású kalandoknak, felfedezésnek, tudományos és fantasztikus történeteknek ad otthont, ahol a fantázia szabadon szárnyal. Sokan, sokféleképp használták a mélyfekete vásznat és a fénylő csillagokat, hogy olyan világokba vigyenek el bennünket, ahol még sosem jártunk, és olyan történeteket meséljenek, amiket még nem hallottunk. Na, a RiftStar Raiders nem ilyen játék.

A Climax Studios legújabb produkciója egy egyszerű, felülnézetes kooperatív kétkaros lövöldözős játék (twin-stick shooter), amely afféle Frankenstein szörnye módjára, más műfajok játékmeneti elemeiből lett összerakva. Ez önmagában nem baj – az árkádos akciót „rogue-lite” tápolás, erőforrás gyűjtögetés, illetve a szerepjátékokra jellemző lootolás egészíti ki. A probléma az, hogy ez egy végtelenül fapados, puritán csomagban áll össze, a kivitelezés pedig annyira középszerű, sőt, inkább az alatti, hogy tulajdonképpen nem is szórakoztató vele játszani.

RiftStar Raiders Xbox One

A történet szerint egy idegen faj lerohanja az emberiséget, a világ pedig veszélybe kerül. Az egyetlen, aki megmentheti a homo sapiens fajt, azok mi vagyunk, pontosabban mi és barátaink, hiszen kooperatív játékról van szó (persze egyedül is játszható). A csavar az lenne a sztoriban, hogy mi nem hagyományos jófiúkat, hanem úgynevezett rablókat (Raider) alakítunk, akiket egyébként üldözne a törvény ereje, de most fontosabb a túlélés, úgyhogy segítenünk kell. Ne számítson senki nagyszabású történetmesélésre, mindezt egyszerű írott formában kapjuk, olyan párbeszédablakokkal, amiket már csak a színük miatt is nehéz elolvasni…

A játékmenet alapja egy teljesen egyszerű kétkaros lövöldözős játék lenne. Azért csak lenne, mert a játék nem ennyire egyszerű, és rögtön a kezelés alapjainál eltérések vannak a műfajhoz képest. Kis űrhajónk lendülete ugyanis trükkössé teszi az irányítást – nem úgy és nem akkor vált irányt, amikor akarjuk, hanem végig olyan érzés, mintha fél másodperces lag lenne benne. A jobb karral célozhatunk bármelyik irányba, de ha ezt tesszük, hajónk lelassul, így nagyon könnyen eltalálnak. Tűzerőnk és életerőnk minimális, így a mindössze 10 pálya teljesítéséhez extrém mennyiségű tápolásra van szükség.

RiftStar Raiders Xbox One

Itt jönnek képbe a „rogue-lite” mechanikák. A pénz, amit játék közben gyűjtünk, halálunk után is megmarad, illetve gyűjthetünk különböző perkeket (állandó bónuszokat) és más eszközöket, amikkel fejleszthetjük a hajónkat. Rengetegféle fegyver van, de lehet a pajzs és a hajótest erejét is növelni, ahogy a sebességet és a manőverező képességet is. A baj csak az, hogy a játék túl nehéz, a tápolás túl lassú, a fejlesztők már a kampány elején ránk küldik a fél galaxis hadseregét, nehogy túl hamar túl messzire jussunk.

És ez az egész ráadásul nincs is igazán szép vagy élvezetes formába öntve. A játékmenetről már esett szó, kétkaros lövöldözős anyaghoz képest meglepően körülményes és ingerszegény, de ehhez társul a többi is: ennyire generikus hangzást és grafikát ritkán látni/hallani, majdnem olyan, mintha valaki egy játékkészítő játékkal alkotta volna. Az egységekben és a tereptárgyakban, sci-fi hátterekben nincs semmi egyediség, nincsenek érdekes effektek, ráadásul a színpaletta is olyan erőteljes, hogy gyakran azt se látni tisztán, merre kéne lőni, vagy mi hol vagyunk éppen. Egy jó shmup alapja, hogy a játékos mindig tökéletesen átlássa a helyzetét, ez itt gyakran lehetetlen. Ha pedig még ez sem lenne elég, a játék rettentően képes beszaggatni, ha sok minden kerül a képernyőre – még Xbox One X-en is.

RiftStar Raiders Xbox One

A RiftStar Raiders egy teljesen középszerű, valójában teljesen érdektelen játék, ami mechanikáival akár még tök jó is lehetett volna, lett volna benne potenciál, de ebben a formában nem érdemes vele foglalkozni. Arról már ne is beszéljünk, hogy bár van benne online koop mód, azt csak barátokkal használhatjuk, publikus matchmaking vagy bármi ilyesmi nincs. Ez is egy kihagyott ziccer, ahogy az egész játék is hamarosan feledésbe merül majd. A műfajban sokkal jobb címek vannak minden gépen, érdemes inkább azok közül válogatni.

Pro:

  • Játékmechanikák érdekes keveréke;
  • intenzív, árkádos kooperatív akció.

Kontra:

  • Generikus grafika;
  • optimalizálatlan teljesítmény;
  • nincs publikus online játéklehetőség.

50

A RiftStar Raiders PC, PS4 és Xbox One platformokra jelenik meg 2018. február 28-án.

dreampage

Előzmények