RIDE 4 teszt

Az olasz Milestone csapata visszatért az öt éve indított motorversenyes sorozatával, hogy ismét a kétkerekűek rajongóinak kedvében járjon. Kipróbáltuk, mit tud a RIDE 4.

Száguldás, motor, szerelem

Az ma már közhelynek számít, hogy a Milestone hogyan vált évről évre egyre jobb fejlesztőcsapattá, így ezzel nem is untatnék senkit. A hosszú évekig középszerű játékokkal próbálkozó, majd néhány éve kizárólag a motoros játékokra összpontosító milánói gárda ma már a versenyes műfaj élvonalába sorolható. Bizonyos szempontból nincs nehéz dolguk, hiszen a motorverseny műfaja nem túl népes – játékaik azonban többnyire bármelyik nagy névvel egy lapon említhetők, akár az autós testvérekkel is. Az idén tavasszal piacra került MotoGP 20 is egy parádésan jó játék lett, az itt szerzett tapasztalatokat pedig most a RIDE 4-ben kamatoztatják tovább. Ez az a sorozat, amelynek célkitűzése, hogy a „motoros Forza Motorsport” legyen, ez a negyedik rész pedig pontosan így foglalható össze röviden. De azért következzen a hosszabb verzió is.

A RIDE 4 nem árul zsákbamacskát, lényege pontosan az, ami a 2015-ben indult szériának mindig is volt. Egy motorversenyzői karriert futhatunk be, elindulva az alapoktól és a legkisebb kategóriáktól egészen a legfelső szintekig, bejárva a világ legjobb versenypályáit és országútjait, a legszebb, legvadabb motorok nyergében. A különböző sportlicencekkel (MotoGP, Monster Energy Supercross, MXGP) szemben itt a hagyományos motorok jutnak szerephez, ezáltal mi is közelebbinek érezhetjük őket magunkhoz.

A játék sava-borsát a hatalmas karrier mód adja. Pilótánk létrehozása után először regionális bajnokságokban kell bizonyítani rátermettségünket. Választhatunk, hogy Európában, Ázsiában vagy Amerikában kezdjük-e világhódító utunkat, ennek megfelelően először az ottani helyszíneken kell vitézkedni. Más jelentősége nincs, később mindhárom regionális sorozatot teljesíthetjük. Ezek után megnyílik a Világliga (World League), ami a játék legnagyobb része, nem kevesebb, mint 92 bajnoksággal. Itt felvonul az összes kategória és versenyhelyszín, természetesen folyamatosan változó napszakokkal, időjárási viszonyokkal, sőt a normál versenyek mellett egyéb kihívásokkal. Ahhoz, hogy a regionális bajnokságokban, illetve a Világligában részt vegyünk, először is licencet kell szerezni, kihívások teljesítésével – ez a mechanika a Gran Turismo játékokból lehet ismerős. Ha pedig már a Világligában is elég eredményt mutattunk fel, megnyílik a Végső Liga (Final League), ahol két, teljes értékű bajnokságban vehetünk részt: Superbike és – a sorozatban most először – Endurance, azaz megbízhatósági versenyek.

Nem véletlen, hogy a karrier felépítése kapcsán a nagy autós címeket lehet felhozni, a fejlesztők egyértelműen ezekből merítettek ötletet, ami nem baj. Ez a felépítés a RIDE 4-ben is nagyszerűen működik. A karrier rendkívül hosszú, de változatos, köszönhetően a rengeteg motornak, az eltérő kategóriáknak, a sok-sok pályának és a dinamikus körülményeknek. Ha úgy vesszük, ez is csak egy hosszú lista, amit végig kell „pipálgatni”, de az okosan kitalált, pontalapú előrehaladási rendszerrel mindig van ösztönzés a további kupákra és bajnokságokra, hogy még újabbakat nyissunk meg. Nem arról van szó, hogy minden nyitott, nekünk pedig csak végig kell zongorázni rajtuk. Sikerült eltalálni a megkötések és a szabadság megfelelő egyensúlyát, ezáltal a karrier tartalmas, érdekes és motiváló.

RIDE 4 Xbox One

Ezen kívül még a Ride menüben találkozhatunk egyjátékos módokkal. Itt létrehozhatunk saját versenyt, vagy gyakorolhatjuk a pályákat a Time Attack módban, természetesen világranglistákkal. Van online multiplayer is, ami teljesen hagyományos, egyszerű, de funkcionális lobbirendszerben működik. A várakozást én egy kicsit soknak találom két online futam között, de a rendszer alapvetően jól működik, rendesen pörögnek a versenyek, az pedig különösen jó, hogy az itt megszerzett pénz és XP is megy a közösbe, vagyis a karrierben felhasználható a többi játékmódban megszerzett összeg. Nincs „felszabdalva” az előrehaladási rendszer, és ennek így is kell lennie. Bármelyik részén játsszunk is, a RIDE 4 mindig jutalmaz valamivel a végén, így nem érezzük kárba veszett időnek a hosszas gyakorlást, vagy a haverokkal való versengést sem.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Dirt 5 teszt

    Egy év után visszatért a Codemasters „piszkos” sorozata, a komolyabb rali után egy abszolút árkádos felvonással, maximálisra csavart látvánnyal. De vajon elég ez az üdvösséghez?

  • Ride 4 - Megérkezett a nextgen kiadás

    A PlayStation 5 verzió többek között támogatja a Dualsense egyedi képességeit.

  • Forza Motorsport teszt

    Két kiváló Forza Horizon-felvonásban volt részünk, mióta a legutóbbi Motorsport megjelent – hat év alatt pedig történt egy s más a szimulátorvilágban.

Előzmények

  • Hotshot Racing teszt

    Időutazásra hív bennünket a Lucky Mountain Games új játéka, amely a letűnt korok autóversenyeinek hangulatát próbálja meg visszaidézni – fél sikerrel.

  • WRC 9 teszt

    Idén is nekiveselkedhetünk az FIA Rali Világbajnokság hivatalos játékának, a Kylotonn Racing sorozata pedig, ha most nem is nagyot, de ismét szép határozottan lépett előre.

  • Snowrunner teszt

    Visszatért az extrém off-road játékok királya, a sár mellett pedig most már a hó és a jég birodalmában is helyt kell állnunk. A Snowrunner megmutatja, hogyan kell folytatást készíteni.