Resident Evil Village beszámoló

Megérkezett a széria legújabb felvonása, amelyben visszatérnek az előző részben megismert szereplők, hogy ismét egy olyan balhéba keveredjenek, amely jócskán túlmutat a hétköznapokon.

Élet a pokol után

A Resident Evil 7: Biohazard több mint négy évvel ezelőtt, 2017 januárjában jött, látott és bizony rengeteg embert meggyőzött. Sokak szerint a Capcom az előző években egyre kevésbé izgalmas epizódokkal jelentkezett a szériából, így épp ideje volt némi vérfrissítésnek, főleg az igencsak megosztó 6. rész után. Ethan Winters sztorija a Baker házban történt viszontagságok után nem ért véget, sőt talán mondhatni még izgalmasabb és egyben furcsább fordulatot is vett, miután elhagyták Amerikát.

Alig egy héttel ezelőtt jelent meg a Resident Evil Village, nézzük tehát, hogy milyen kalamajkába keveredünk ismét az új epizódban, amely PC mellett PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re jelent meg 2021 május 7-én. Mi egy Xbox Series X gépen próbáltuk ki az újgenerációs kiadást, szerencsére technikai gondunk egyáltalán nem akadt. Akik végigjátszották a hetedik részt, azok emlékezhetnek, hogy két befejezés közül is választhattunk (pontosabban a történet egy pontján választanunk kellett), nos bármilyen döntést is hoztunk anno, a Village az úgynevezett “jó” választásunk után veszi fel a fonalat 3 év elmúltával.

Falu végén kurta...kastély?

Ethan Winters egy kis kelet-európai országban (leginkább Romániára hasonlít, de ez konkrétan nem hangzik el sehol) él feleségével és Rose nevű gyermekével, azonban az idilli összképet kissé megcsúfitja, hogy míg hősünk nem igazán tud szabadulni a múlt rémisztő emlékeitől, addig párja, Mia inkább elnyomja magában a történteket, valamilyen oknál fogva arról nem igazán akar beszélni a Louisiana-ban történtekről. Ez nyilván konfliktusokat szül közöttük, sokat vitáztak a téma miatt egyébként is, azonban nincs időnk ezek túl sokáig agyalni, hiszen támadás éri a családot, megjelenik Chris Redfield (aki valamiért megint másképp néz ki mint az előző játékban), aki kivégzi Mia-t, minket és a gyereket pedig elrabolnak és egy furgonba rakva elhajtanak velünk. Aztán valami történik, mi pedig egyedül ébredve út szélén nem tudjuk, hogy mi történik velünk, barangolásunk pedig egy vészjósló kis faluba visz el minket, ami fölé egy hatalmas kastély magasodik a távolban.

Itt kezdődik meg a valódi kalandunk némi akció szekvencia után, mi pedig közel 8-10 órán át azzal fogunk foglalkozni, hogy megkeressük a lányunkat, miközben puzzle feladatokat oldunk meg, menekülünk, bújócskázunk és próbáljuk valahogy túlélni helyenként az elménket is megdolgoztató eseményeket. A játékban alapvetően 4 fő ellenféllel (ők a Lordok) kell megküzdenünk, valamint az őket irányító vezetővel, de a korábbi trailereknek köszönhetően a legtöbb figyelmet minden bizonnyal a méretes hölgy, Dimitrescu kapja sokak szemében. Tény, hogy a kastélyában eltöltött idő a játék egyik leglátványosabb etapja volt, de szerintünk összességében a beharangozottakhoz képest jóval kevesebb szerepet kapott ő is és a lányai is. (Jelen sorok írójának a “Babaház” és az utolsó helyszín például sokkal jobban tetszett) Maga a játék kis túlzással követi elődjét játékmenet szempontjából. Ugyanúgy belső nézetet kapunk, az adott helyszínekről csak úgy tudunk eltávozni, ha a szekció puzzle elemeit teljesítjük, miközben kisebb-nagyobb borzadalmak támadásait kell túlélnünk. (Mindezek mellett pedig ismét kapunk rengeteg felfedezni valót, kincseket, rejtett és kevésbé eldugott szövegeket)

Ehhez kezdetben mindössze egy késünk lesz, később azonban számos gyilkolóeszközt birtokba vehetünk, amelyekhez kezdetben kevés muníciónk lesz, de ezen segít a különleges árus, Duke felbukkanása. Nála tudunk időnként gyógyító eszközöket, töltényeket és craft recepteket szerezni (utóbbiakhoz ismét több nyersanyagok beszerzése szükséges), de fegyvereinket is tuningolhatjuk nála, sőt a pályákon leölt állatokból ételeket is készít nekünk, amelyek végleges bónuszokat adnak. A játék látványvilága remek lett, bár ezzel a 7. rész esetében sem volt gondunk, de a Village erre rátett még egy lapáttal. Bár akadnak bizonyos részek amelyek kidolgozottsága hagy kivetni valót maga után (Illetve a statikus elemek sem fognak tetszeni mindenkinek) összességében nincs okunk panaszra. Hangok terén ugyanez a helyzet és bár túl sok zenét nem fogunk hallani a végigjátszás során, azok teljes mértékben illenek a játék stílusához. Ha negatívumokat akarunk felhozni, akkor esetleg érdemes lehet megemlíteni, hogy ezúttal a PlayStation kiadások sem kaptak VR támogatást (ez nagy pozitívum volt a Resident Evil 7-ben), az akció szekvenciákból kicsit több van mint az előző felvonásban, illetve szerény véleményünk szerint kicsit rövid a játék összességében, már ami a fő sztorit illeti. Mint korábban írtam mire a sztori végére értem kicsivel több mint 10 órát mutatott az összesítő számláló, de ez akár 6-8 órára is csökkenthető játék stílusunktól függően.

Ez természetesen kitolható akár a duplájára-triplájára is egy-egy újabb végigjátszással, ahol a korábban kimaradt titkokat fedezhetjük fel és gyűjthetünk össze minden apróságot, illetve a The Mercenaries mód is ideig-óráig szórakoztató tud lenni (ennek lényege, hogy adott pályarészeken kell a hordákban ránk támadó ellenfeleket minél hamarabb eltenni láb alól), de talán lehetett volna kicsivel hosszabb a fő sztori szál. Így sem vagyunk elégedetlenek, mindent összevetve imádtuk a programot, amelynek története így is hagyott számos kérdést maga után (Pl.: BSAA, Rose), de bizonyos mértékben válaszokkal is szolgált, még ha azok nem is biztos, hogy könnyen elfogadottak lesznek egyesek számára.

A Resident Evil Village tulajdonosai eredetileg megkapták volna a Resident Evil Re:Verse című programot is, amelyben a sorozat ismert karaktereit engedték volna össze egy multiplayer alkotásban. A megjelenés előtt végül ennek premierjét elhalasztották, pontos dátumot még nem kaptunk hozzá, annyi biztos csak, hogy valamikor a nyár folyamán érkezik.

Pozitívum:

  • Fantasztikus audiovizuális körítés,
  • nyitottabb helyszínek,
  • érdekes történet,
  • izgalmas főellenfelek,
  • összességében remek játékélmény.

Negatívum:

  • A játék végén kicsit túl sok az akció,
  • sem PlayStation-ön, sem PC-n nincs hivatalos VR támogatás,
  • lehetett volna hosszabb a fő sztoriszál.

85

oriic

Azóta történt