Hirdetés

Resident Evil 4 teszt

Az egykor az egész sorozatát teljesen új szintre emelő Resident Evil 4 jópár új kiadást kapott 2005 óta, de ez az első alkalom, hogy a Capcom teljességgel újraalkotta azt.

Hirdetés

Kés a vajban

Aki próbálta a mindhárom platformon elérhető demót, az pontosan tudja, hogy a Resident Evil 4 játékmenete alapvetően nem alakult át: ahogy a korábbi remake-ek is hűek maradtak az eredeti játékok működéséhez, úgy most is nagyjából ugyanaz jelenik meg a képernyőn. A sorozat fejlődésének köszönhetően rögzített nézetekkel nem kell szenvednünk, a kamera általában Leon jobb válla fölött lebegve mutatja az eseményeket. Anno ez hatalmas forradalom volt, ami gyakorlatilag minden korabeli fejlesztőt inspirált, legyen szó a Gears of War, vagy éppen a Dead Space készítőiről – ma persze már pont a RE4 sikere miatt sokkal megszokottabb a dolog.

A felújítás természetesen a lehető legmodernebb irányítást használja: a kamerát a jobb karral vagy egérrel szabadon forgathatjuk – sőt, ha lassan is, de célra tartás közben még mozogni is lehet. Ez cseppet sem ront a játék feszültségén, és abszolút nem csinál a Remake-ből holmi akciójátékot (sőt, nem egy blőd QTE-részt még ki is vágtak a fejlesztők), hanem egyszerűen folyékonyabbá, élvezetesebbé teszi a harcokat – így például lehet hátrálás közben is lőni. És ha már irányítás, a második-harmadik rész felújításából természetesen átkerült ide is az, hogy akár nyolc tűzfegyvert (vagy gránátot) is bekészíthetünk egy gyorsmenübe. Amikor most az összevetés végett kipróbáltam az eredeti, GameCube-os verziót, az okozta a legfőbb gondot, hogy a fegyverek közt csak a tárgyainkat tartalmazó aktatáska-nézetben lehetett váltani.


[+]

És ha már az ilyen, technikai jellegű frissítésekről beszélek, hát muszáj kitérni a Resident Evil 4 Remake igazi sztárjára, Leon harci késére is! Bár az eredeti verzióban is igen hasznos volt a penge a földre került ellenfelek halálra szurkálásában, no meg a zsákmányt tartalmazó hordók-ládák-vázák feltörésében, most a kés sokkal univerzálisabban használható. Ha sikerül óvatosan hátulról megközelíteni valakit (igen, most már lehet lopakodni is), akkor azt garantált halált okozva szúrhatjuk nyakon – és most a földre esett lényeknél is rendelkezésre áll ez az opció. Sőt, a késsel a RE2 Remake mintájára az összes szemből érkező támadást levédhetjük, legyen az a mocskos vízből előugró zöldszemű rovar, felénk hajított balta, vagy akár a zsákkal borított fejű bestia máskülönben halálos láncfűrésze. Még a leginkább lelkiismeretes ügynökkel is megtörténik, hogy a harc sűrűjében egy pillanatra elveszíti szem elől a megvédendő hölgyet – a Remake-ben ilyenkor Ashleyt valamelyik szektás a vállára dobja, és megpróbál elmenekülni vele. Bár az illetlen alakot nyilván le is lőhetjük, a penge itt is hatékonyabb, hisz egy tokaszúrás, és Ashley máris a saját lábán sikoltozhat tovább.


[+]

A fegyverek csaknem mindegyike visszatért az új verzióban (és természetesen néhány újdonság is megnyitható), egyedül a gyújtógránátnak kell búcsút mondani. Hogy ne bánkódjunk, kibővülve tért vissza a második rész remake-jéből a lőszer-készítés lehetősége. Lőport, illetve Resource névre hallgató tárgyakat kombinálhatunk, a receptek ismeretében tetszőleges lőszert vagy gránátot létrehozva így. Mivel a lőszer a játék utolsó harmadában már meglehetősen szűkösen áll rendelkezésre, e lehetőséggel sokkal többet fogunk élni, mint a RE2R-ben. Természetesen a három eltérő színű növény kombinálása sem tűnt el, és ahogy korábban is, most is a maximális életerőnket is növelő sárga virágok jelentik az egyik legnagyobb kincset a játékban.


[+]

Az eredeti játék egyik legnagyobb sztárja vitathatatlanul a játék legvalószerűtlenebb pontjain feltűnő kereskedő volt, aki a veszélyekre tekintet nélkül kínálta portékáit. Természetesen ő sem hiányozhat az új verzióból: most is nála lehet fegyvereket venni és fejleszteni, eladni a talált kincseket (ezek ára sokszorosára növekedhet, ha a talált ékköveket megfelelő kombinációban beillesztjük ezekbe!), és különleges ajándékokra (sok más mellett például kincses térképekre) beváltani az így-úgy szerzett rózsaszín spinell köveket. A kereskedő intézi az összesen 19 mellékküldetés jutalmazását is: ezekre a figyelmet kéken ragyogó poszterek hívják fel. Ezek során néha az eredeti játékban is szereplő, de most sokkal jobban elrejtett kék medálokat kell kilőni, de lesz, amikor egy különlegesen erős ellenfél likvidálása, vagy mondjuk egy aranytojás megkeresése lesz a feladat. Aktatáskánkat is lecserélhetjük, az új és új darabok mind valami specifikus tárgy találásának esélyét növelik – az erre aggatható függők pedig egyéb passzív bónuszokat biztosítanak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Like a Dragon: Ishin! teszt

    Közel egy évtizede, a PS4 rajtjához időzítve jelent meg Japánban a Yakuza-széria e XIX. században játszódó mellékszála – a mostani remake-láz viszont ezt is felszínre hozta.

  • Hogwarts Legacy teszt

    Hatévnyi fejlesztést és titkolózást követően megnyitotta kapuit a Roxfort varázslóiskola. Oly sok félresikerült próbálkozást követően vajon milyen lett a XIX. századi feldolgozás?

  • Dead Space teszt

    Tizenöt év telt el azóta, hogy megismertük Isaac Clarke-ot, a galaxis talán legpechesebb mérnökét – az Ishimura bányász űrhajó újabb bejárása pedig ma is nagyszerű horrort jelent.

  • The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me teszt

    Féltávhoz érkezett a Dark Pictures horrorantológia: megjelent végre a negyedik rész is. A játékmenet hasonló a korábbiakéhoz, a történet viszont ezúttal egy horrorhotelbe vezet.