Régen minden jobb volt?

Dicsőség, pénzeső

Vegyünk egy másik példát! Alapjaiban, ha nagyon túlozni akarunk, két nagy csoportja van a játékosoknak. Az egyik sarokban ott vannak azok, akiket elsősorban a kampányok, az egyjátékos módok érdekelnek, míg a ring másik felében azok találhatóak, akik inkább a többszereplős harcokat tartják szem előtt.
Az évek során mindkét fél által kedvelt programok nagy fejlődésen mentek keresztül, legyen szó a monumentális szériákról, amelyek több részen keresztül vezetik az embereket, és amik mellett már különböző mellékhajtások is megtalálhatóak akár könyv, képregény, és egyéb média formájában. (Ide több példát is felsorolhatnánk, legyen szó akár Mass Effectről, The Witcherről, Assassin’s Creedről, vagy egyéb zseniális művekről.)


Őrületesen nagy összegekért mennek a harcok

Mindezek sokat fejlődtek az évek során, azonban nem szabad elfelejteni, hogy sok-sok évvel ezelőtt is voltak tartalmas játékok, de többnyire a későbbi tartalom hiánya miatt, valamint a mérhetetlen hype, és reklám nélkülözése nem tett jót hosszú távon néhány remekműnek. Persze kivételek mindig akadnak, de tény, a mai játékokba dollármilliókat ölnek csak azért, hogy a profitorientált cégek minél több embernek eladhassák a portékájukat. Ehhez azonban tartalom is kell, nem kevés. A multiplayer mód szerelmesei szembetűnően hatalmas változásokon mentek keresztül az évtizedek során.

Természetesen régen is voltak olyan remekművek, amelyekkel az ember akár több száz órán keresztül is játszott, holott még az sem biztos, hogy rendelkezett internet kapcsolattal. (Quake és társai ugyebár.) Évekkel ezelőtt is voltak már példák közösségi szervezésekre, valamint azokra, hogy akár díj ellenében mérjék össze tudásukat a legjobbak. Mostanában azonban egyre nagyobb fejlődésen megy keresztül az eSport is. Persze rengeteg típusú játékkal lehet versenyezni, de leginkább a MOBA játékok, valamint az FPS-ek viszik a prímet, bár utóbbiak a Counter Strike kivételével szerintem inkább konzolokon népszerűek. (Elég csak a CoD szériára gondolni.)


Rengeteg ember kíváncsi a küzdelmekre, bizonyos országokban kiemelten foglalkoznak a profikkal

Bár sokak szerint az eSport nem sport -ebbe most ne menjünk bele, végtelen vitát indíthatnánk ezzel-, azonban nem szabad elfelejteni, hogy horribilis összegekért mennek a csaták. Elég csak a többszázezer dollár összdíjazású Counter Strike, és Call of Duty harcokra gondolni, vagy a DOTA és League of Legends több milliós (!) fődíjairól említést tenni. Változtak a dolgok? Igen. Előnyére? Mondjuk. Tény, vannak csapatok, akik már jó ideje nem azért játszanak mert élvezik, hanem a nyeremények iránti vágy irányítja őket, és egy, vagy több vesztes meccs után, előfordul, hogy depressziósak lesznek, vagy egyéb egészségügyi gondokkal küzdenek majd. Sarkalatos példa, de előfordul sajnos. Ez egy ilyen üzlet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények