Reckless Racing 3 teszt (iOS, Android)

Előzmények, történet, menü

Azzal, hogy a mobiltelefonok okosakká váltak, bizony képesek lettek alkalmazások futtatására, amit manapság a fejlesztők előszeretettel hasznának ki. Rengetek program és játék lát napvilágot, számos nagyon érdekes produktum születik, ám azért még mindig kevés például az olyan autóversenyzős játék, amivel órákat el lehet ütni még egy viszonylag kisebbnek mondható kijelzőn is. A Reckless Racing viszont pont ilyen, és habár egyáltalán nem szimulátor, mégis izgalmas játékmenetet garantál. A szoftversorozat első részét még a Polarbit fejlesztette, és 2010 év végén került kiadásra, a kritikusok pedig kitörő lelkesedéssel fogadták a játékot.

Nem véletlen, hogy nem sokkal később jött a folytatás, és most itt nem csak a második részre kell gondolni, hanem a Getawayre is, hiszen ott a versenyzés helyett már inkább a sérülés nélküli célba érés, valamint az ellenfelek kilökése volt az elsődleges. A fejlesztést egyébként már 2014-ben átvette a Pixelbite, az ő kezeik közül került ki tesztünk alanya, a Reckless Racing 3 is. A játék a sorozat korábbi tagjaihoz tökéletesen illeszkedik, hiszen most is az a cél, hogy különféle járgányokkal a verseny után a dobogó legfelső fokára álljunk fel. A game-et iOS-re és Androidra lehet letölteni, sajnos Windows Phone variáns nem készült belőle.


[+] Személyre szabhatjuk az irányítást

A menürendszer nagyon jól áttekinthető, alul a fő módokkal találkozunk: verseny, árkád, egyszeri esemény, bolt, jutalmak, opciók. Ha valaki nem akar nulláról indulni, akkor az alkalmazáson belül meghatározott mennyiségű pénzösszegeket is vásárolhat, hiszen ez alapján lehet például pályákat, autókat feloldani. A csomagok 25-től több mint 1 millió dollárig terjednek (ez a játékon belüli virtuális bankót takarja), nyilván utóbbihoz nem kevés pénzt kell a fejlesztők számlájára átutalnunk. A beállításokon belül a két legfontosabb talán a grafika és az irányítás. A vizuális kinézeten felbontás, árnyék, részletesség és élsimítás növelésével vagy csökkentéséve is változtathatunk, így akár egy régebbi, gyengébb IGP-vel rendelkező eszközön is futtathatjuk a játékot.


[+] Rengeteg jutalmat gyűjthetünk a játék során

A Pixelbite fejlesztése már támogatja akár a Bluetooth-on keresztül csatlakoztatott kontrollereket, de természetesen kijelzőről is vezérelgetjük az autókat. Ilyenkor nem csak azt változtathatjuk meg, hogy kormánnyal, vagy sima gombokkal szeretnénk kanyarodni, hanem hogy automatikus legyen-e a gázadás, vagy hogy az említett billentyűk a megjelenítő mely részén helyezkedjenek el. Az Achievements (azaz jutalmak) szekcióban XP-pontokat gyűjthetünk, amiket az első kocsivásárlásért, a maximális nehézségi szint teljesítéséért, a világbajnokság megnyeréséért, az első egymillió dollár megkeresésért és még sok másért kaphatunk, így a Game Centeren vagy a Play Gamesen keresztül megmérkőzhetünk barátainkkal eredményeivel is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Angry Birds Fight! bemutató (iOS, Android)

    Ha valaki úgy gondolta, nem lehet már több bőrt lehúzni a sorozatról, az nagyot tévedett. Az új rész többféle módot egyesít egy játékban, a mérges madarak fanatikusain kívül kevesen fogják kedvelni.

  • Mini Motor Racing WRT bemutató (iOS, Android)

    A Binary Mill fejlesztésének második része is jól sikerült, még több pálya, licencelt autók, izgalmas offline és online küzdelmek jellemzik, ráadásul ingyen tölthető le.

  • Absolute Drift bemutató (PC)

    Gyakorlatilag egyszemélyes kanadai fejlesztőcsapat első munkáját próbáltuk ki, ami egy feltűnően jó ötleten alapuló, egyszerű, de szerethető kis játék lett.

  • Super Dangerous Dungeons bemutató (iOS, Android)

    Bár ránézésre tucatjátéknak tűnik, jó hangulat, remek irányíthatóság, titkos pályák és egy csipetnyi retro-érzés teszi érdekessé.

Előzmények