Rainbow Six Vegas - kettős teszt

Rainbow Six: Vegas

Rainbow Six Vegas

Chavez (Lockdown) helyett jött egy új kommandós, s vele együtt egy új grafikus motor is. Az új főhős neve Logan Keller, az új technológia pedig verziószámot növelt. Tom Clancy, a kanadai fejlesztő srácok által újabb Rainbow Six történetet írt meg. Játékát Unreal Engine 3.0 köntösben adta ki a montreali UbiSoft.
Tom Clancy, UbiSoft, Rainbow Six, Unreal Engine 3.0. Kell ennél több? Nos, igen. Egy izmos gép.
Megjegyzés: napjainkban már tökéletesen fut a játékprogram a mai átlagos gépösszeállításokon.

A Rainbow 6 osztag elit kommandósai újra bevetésre indultak, s most kivételesen Amerika városaiban kell bizonyítsanak. Az Fps játékok jellemző elemeivel és a taktikus ill. kommandós felhozatalával "megáldott" játék legújabb üdvöskéje a korábbinál gyönyörűbbé, sokkal jobbra és hangulatosabbra sikerült.

A Szívárvány -hatos- osztagának a története egy terroristanő körül forog, akinek a neve Irena Morales. A csajszi kissé orosz beütésű, "lóbaszó" sajátságú, hogy Axel Foley szavaival éljek. Hogy miért is? Kicsit termetes a hölgyemény. No, nem súlyfeleslegre gondolok én. A terrorista hölgyemény zsoldos elit csapatával bevonult Amerika "játszóterére", a bűn és a kaszinók fővárosába, Las Vegas-ba. Az idealizmus céljának érdekében mindenkit túszul ejt csapatával, majd több millió dollárt elcsór az amerikai államtól. Ezután visszatért hazájába, Mexikóba. Most majdnem Oroszországot írtam.
Ennek hatására az USA elnöke -mondjuk Barack Obama - kivezényli a híres kommandós osztagot a bűncselekmény helyszínére, Las Vegasba. Nem mellékesen a történet nem napjainkban játszódik, hanem a nem túl távoli jövőben. Azt ugye figyelembe vesszük, hogy 2006-os kiadású a játék.
Az új helyszín talán sokaknak meglepő és fordulatos, főleg akik végigjátszották és ismerik az összes Rainbow Six játékot. Kis felüdülés a helyszín a többi részhez képest.
Röviden ennyit a játék sztorijáról!

A játék főhőse ezúttal nem Domingo "Ding" Chavez, hanem Logan Keller. S még kapunk két új, állandó társat is. Nevük: Jung Park és Michael Walter. Előbbi ázsiai, utóbbi pedig színes bőrű, aki a robbanóanyagok specialistája. Logan természetesen europid. Remélem nem voltam rasszista ezzel a kijelentéssel. A karakterek hihetetlenül realisztikusan néznek ki! Küldetéseinkhez többnyire hárman vágunk neki.

Fegyvereink választéka bő felhozatal, egész korrekt. Küldetésünk során van lehetőségünk, hogy fegyvert váltsunk a különböző checkpointok közelében lévő supportládáknál. Minél előrébb haladunk a történetben, annál több fegyver lesz elérhető számunkra. A fegyverekre lehet tenni távcsövet, red dot-ot, hangtompítót. Utóbbi ajánlatos is, hiszen többször fogunk Logan-nel kommandós, lopakodós szituációkba kerülni, s nem árt a csapattársainknak is kiosztani ezt a parancsot, hogy halkabbak legyenek fegyvereik. A fegyverek és kiegészítői mellett természetesen helyet kaptak a különböző gránátfélék is (C4, repesz, füst, könnygáz, vakítógránát). Rambó talán meg is szégyenkezne, ha látná hű, amerikai -hatósági- polgártársait ezekben a felszerelésekben és fegyverválasztékokban.

Minden egyes küldetés helyszínére speciális helikopterrel érkezünk, ahol, -helyesebben- amiben egy kommandós csinibaba csajtól kapjuk az eligazgatásokat és feladatokat. Ez alatt kinézhetünk a heliből, és a gyönyörű város képe tárul elénk.. Szép, életteli városképet kapunk odafentről nézve. A feladatok VÉGRE NEM különálló küldetések, hanem szerves részét képezik az óriási bevetésnek!
A küldetések, a kötött helyszín ellenére is igen változatosak tudnak lenni, így más-más taktikai elem használatát is véghez vihetjük kommandírozásunk során. A feladatok végrehajtása kellően nehéz, van KIHÍVÁSA! Minden misszió tele van emlékezetes helyzetekkel, magas adrenalin-szintet diktáló akciókkal. Játékmenet tehát pörgős lett.

Az új grafikai motornak köszönhetően új "játékmód" fedezhető fel, ez a fedezékrendszeren alapuló taktika, valamint az embereink és a terroristák is új, okos AI-t kaptak. Végre egy játék, ahol fel lehet nézni csapattársaink segítőkészségére, és végre egy olyan játék, ahol meg is becsülöm az ellenfelet. Igen, a fejlesztők nagyszerű kiképzést adtak az MI-nek. Például a fedezéket a terroristák is előszeretettel használják, nemcsak hűséges társaink.
Csapattársaink nélkül nem is lehetne végigjátszani a Vegas történéseit. Akció során a kommandós bajtársaink fedeznek minket és végre önállóan is cselekednek, akkor is mikor adrenalinszintünk a legmagasabb! Tehát nem kell külön parancsokat keresgélni billentyűzetünkön, az akció idején. Egy nagy területű épületrészt (mondjuk egy nagy helységet), ahol több bejárat is van, például meg is tervezhetjük annak behatolásának módját. Egyik bejárathoz oda vezényeljük a két társunkat, a másikhoz pedig mi magunk állunk. Ilyenkor van módunk dönteni, hogy először ki rontson be a bennlévőkre. Én speciel, először mindig a két társamat küldtem be, majd utána én törtem be az ajtót és ijesztettem halálra őket, pontosabban sokszor jött ki úgy, hogy hátba támadtam a rossz fiúkat, amíg elvoltak a társaimmal. Nagyon örömteli érzés fogott el ilyenkor. Ajánlom mindenkinek a taktikus, megtervezett lerohanást! Mellesleg ha valamelyik társunk megsebesül, van rá lehetőségünk a helyre pofozásukra. Ilyenkor Logan fog egy csúnya injekciós tűt és mint a második világháborús filmekben, morfiumot szúr szerencsétlenbe. És folytathatjuk akciónkat hármasban a terrorszervezet ellen.

Az új játékelemnek, a fedezékrendszernek köszönhetően át tudunk váltani a megfelelő gombbal TPS, külső nézetbe, sőt, a falhoz lapulva lopakodni is tudunk. Véleményem szerint, és ha nem csal az emlékezetem, ezzel az egész játékot, és a játéktörténelmet forradalmasították. Ennek a fedezékrendszernek a használatát több játék is felhasználta, többek között: az epikus Gears of War, Brothers in Arms Hell's Highway vagy a Quantum of Solace.
Különböző épületeknél lehetőségünk van a falon való mászásra, a speciális kötélen pedig a fejjel lefelé csüngés opciókra is. Támadások során igen látványosak tudnak lenni ezek a megmozdulásaink. Mindenképpen próbáljátok ki ezt, mert hangulatfokozó!

A grafikára nem lehet egy árva panaszunk sem, pazar! A textúrák még 1024-es felbontásban is élesek maradtak, a fények, és a velük való színjátszások gyönyörűek. Hisz nem is csodálom, ha már Vegas a játék címe, akkor...
A hangok némileg hozzák a kötelezőt, mind zeneileg, mind fegyver hangilag is. Főleg előbbi. Bár az UbiSoft-nak ez mindig etalon volt.

Összességében egy rendkívül részletes, kommandós játékkal van dolgunk. Persze nem lett egy Rainbow Six: Raven Shield az akció-tervezést illetően. Ez a rész pörgősebb annál, az árkádos Lockdowntól pedig jóval bevetés és- sztori orientáltabb. Minden kategóriában csak dicsérni tudom ezt a platformot. A játékmenet és a hangulat valamint az adrenalin a legfontosabb ami egy ilyen játékban számít.
Minden játékosnak merem ajánlani!

Értékelés
9 Játékmenet:
Jó ideig nem látott kommandós hangulat, változatos küldetések és pörgős játékmenet jellemzi.
10 Hangulat:
Kiváló kommandós hangulat, erre nem lehet szavakat találni.
9
Grafika:
Néhány éve, amikor megjelent ez a játék, az egyik legszebb Unreal Engine játék volt, és még most is megállja a helyét
7.5
Hangok:
Kissé tompa hangok fedezhetőek fel, de abban hozza az átlagos kategóriát.
9.5
Összességében:
Egy rendkívül jól felépített kommandós játékról van szó, amelyben nagy szerepet játszik a hangulat, az adrenalin és a pörgős játékmenet. Aki teheti próbálja ki!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt