Rad Rodgers - World One

Rad, túl király az iskolához

A 3D Realms az eredetileg Duke Nukem játéknak készült kétes minőségű csajos lövölde, a Bombshell után ismét együtt dolgozott az Interceptor Entertainment csapatával. A dán brigád a feldolgozások után saját ötlet fejlesztésébe kezdett és egy klasszikus platformert álmodtak meg, mint amilyenek a ’90-es években hódítottak. A Commander Keen vagy a Jazz Jackrabbit tökéletes inspirációként lebegtek a fejlesztők előtt, így született meg a Rad és Dusty párosa, akiket elnyel egy videojáték. A projekthez még egy 50 000 dolláros Kickstarter gyűjtést is összehoztak, aminek a vége 81 000-nél állt meg.


[+]

A történet egyfelől bitang mód hangulatos lett a gamerek számára, igaz főleg a fiatalabb játékosokat célozza meg, ahogy az a játékmenetében is tetten érhető. Hősünk egy igazi kis vad kocka, ezerrel vereti a játékokat konzolján, még a szüleivel is vitába száll, ha egy pálya közben találják meg az esti pizsamás projekt ügyében. Egyik este azonban különös dolgok részese lesz, valamilyen anomália jön létre a szobájában, melynek eredményeként a TV-jében futó videojáték beszippantja kedvenc konzoljával egyetemben. A színes virtuális világ rengeteg izgalmat és ellenséget rejt, így Rad és kifejezetten harcias konzolja, Dusty nekivágnak a kalandnak.


[+]

Dusty nem csak hangulatforrásként, de aktív játékelemként csücsül hősünk hátán. Karjaival képes Radet felhúzni bizonyos peremekre, a kiemelkedő csőrendszereket megragadva könnyedén mászhatnak és ha az ellenfelek energiamaradványaiból feltöltöttük Dusty-t, akkor még közelharcban hatalmas csapással le is sújthatunk a dögökre. Míg Dusty a mozgásunkat segíti, addig Rad a multifunkciós fegyverével rendezi le a dzsungelt megszálló ellenfeleket. A fegyvere alapjáraton végtelen lőszerrel van ellátva, amit rendszeresen erősebb módosítókkal szerelhet fel. A Rapid Fire minigunná, a Phoenix Cannon tűzmadár eregetővé, a Laser Blade rózsaszín sugárvetővé, míg a Bomb Barrage gránátvetővé varázsolja az alap fegyverünket. Ezek közül a pattanó gránátok dobnak kicsit a játékmeneten, elvégre a kijelzett útvonal révén taktikusan is harcolhatunk a többi kicsit átlagosabb felhasználási móddal megáldott variációkkal szemben.


[+]

A pályák teljesítése során többször futunk majd a digitális világ hibáiba, melyek meg kell jegyezni, hogy nem a fejlesztők trehányságát jelző bugok, hanem alternatív pályaszakaszok Dusty számára. Ezeket a kisebb glitcheket csak belülről, a program belsejében lehet helyrehozni, így mikor egy elpixeleződött szakaszhoz érünk, akkor Dusty aláveti magát a veszélyekkel teli háttérvilágnak és a védelmi rendszereket elkerülve megkeresi az elkószált objektumokat, vagy az utunkat véletlenül elzáró tereptárgyakat semmisíti meg. Az ötlet kifejezetten jó, csak a kivitelezés sikerült álmosítóra, bár ha csak a játékmenet változatosabbá tétele volt a cél, akkor ezt elérték. Érezni, hogy sokkal többet kilehetett volna hozni a koncepcióból a szűk helyeken történő lavírozáson felül.


[+]

Rad Rodgers - World One első világa hét pályát vonultat fel 12 euróért, melyből az utolsó egyetlen főellenfél harcot tartogat, így a teljes egyszeri játékidő két órában maximalizálódik, de a 100%-os teljesítéshez egy-egy szintnek többször neki kell veselkednünk, hogy minden rejtekhelyet és begyűjthető cuccot megtaláljunk. A grafika bájosan színes és élvezetes, a retrós pixelek sem maradhattak el, jól bántak az Unreal Engine 4-el, hőseink animációi ízlésesek, a szinkronhangok pedig telitalálatnak számítanak. Radet Hunter Pratt kelti életre, míg Dusty-t Duke Nukem hangjaként már bizonyító Jon St. John szólaltatja meg. A zenékkel igyekeztek az előző évezred midi témáihoz visszakanyarodni, de különösebben nem sikerült jellegzetesre a végeredmény. A széles korosztály megszólítása egyébként a menüben is tetten érhető, hiszen szülői felügyelettel kikapcsolható a vér és a trágár szövegek alkalmazása.

A World One amellett, hogy egy remek platformjáték alapjait fektette le, sajnos több problémát is felvet a folytatása kapcsán (persze azért mindenképpen nagyon várjuk a folytatást). Az első világ esetében hamar felütötte a fejét a monotonitás, nem tudott újabb ötletekkel szolgálni és az ellenfelek sem különösebben változatosak vagy fantáziadúsak. A folytatás esetében komolyan oda kell tenniük magukat a fejlesztőknek, ha a keménykedős, mocskos szájú és humoros Radet és konzolkáját sikerre akarják vinni. Az alapok kifejezetten jól sikerültek, rendben van az audiovizuális körítés is, már csak mélyebb tartalommal, változatossággal (főleg fegyverek, feladatok és ellenfelek terén) kellene megáldani, mert lelke már lenne. Minden a részleteken és sziporkázó ötleteken fog múlni.

A Rad Rodgers - World One 2016 december 1-én jelent meg PC-re.

Pro:

  • Rad és Dusty párosa;
  • kellemes retrós hangulat;
  • a szinkronmunka rendben van.

Kontra:

  • Nem elég változatos;
  • az akció részeken még lehetne finomítani.

76

Rage23

Azóta történt

  • Rocketbirds 2: Evolution

    Egy hétköznapi csirke csak retteg az elnyomó rezsimtől, de egy valamire való harcos fejkendőt feszít tarajára és betárazza fegyvereit, hogy vérét ontsa a totyogóknak.

Előzmények

  • RIVE teszt (PC, PS4)

    Hollandiából érkezett az utóbbi idők egyik legtalpraesettebb platformer shootere. A Rive nem viccel, a legprofibb zsonglőröket megszégyenítve.

  • Bound teszt (PS4)

    Művészi, tartalmas, mélységesen elvonatkoztatott, csodás komplexitású, nagyon jó formai és tartalmi összhanggal büszkélkedő 3D platfomrer, csak játéknak nem túl jó.

  • Bombshell teszt

    Kezdetben Duke Nukem: Mass Destruction néven ismertük, de a jogi útvesztők sötét bugyraiból már csak Bombshell címen tért vissza a 3D Realms alkotása, ami próbálkozott hű maradni az eredetihez.

  • 2016 legjobban várt platformjátékai

    Van olyan ugrálós játék, ami átcsúszik jövőre, de azért az idei esztendő számos érdekes platformjátékkal kedveskedik majd a műfaj szerelmeseinek.