Quantum of Solace - olvasói beszámoló

Pierce Brosnan leáldozott, vagy inkább helyesebben mondva, kiöregedett. Helyére Daniel Craig-et választották az új James Bond szerepére a hollywood-i szereposztók és a producerek. Az új szereplő ezúttal sokkal emberibb arcot kapott. Bond már nem a régi; nem tökéletes, nem macsó-vagány, nem verhetetlen, és legfőképpen nem sebezhetetlen valamint néhol eléggé brutális, realisztikus is tud lenni. Sokkal keményebb felhozatalt diktáltak a producerek Danielnek. Sokat sérült a két film során is, sőt nem egyszer volt már, hogy halálán volt. Ilyen lett az új Bond, sokkal hihetőbb karakterré vált, bár Craig szőke hercegre jobban hasonlítana, de aktori tudása mindenképpen jónak mondható az eddigi két Bond-filmben nyújtott alakítása alapján. Nagyjából ilyen stílust várhatunk az új James Bond: Quantum of Solace játéktól is, amely a Nightfire videójáték után igazi vérfrissítést kapott. A két film megnézése után döntöttem úgy, hogy jó lenne beruházni a legújabb Bond játékra, amely nálam többé-kevésbé sikereket ért el.

Visszatérve a játékra, a sztorija a Casino Royale és a Quantum of Solace cselekményeiből tevődik össze. Pontosabban a játék a Casino Royale után játszódik. Miután feltelepítettem Windows XP-re (Vista alatt is működik), és elindítottam első Bond-beli játékomat (sajnos a neves Nightfire-ről lemaradtam) megdöbbenten tapasztaltam a menü egyszerűségét és szépséget. Nemcsak hogy szép, hanem hangulatos is volt egyben. Szép színösszeállítást használtak a designerek. Sőt, kinevezném minden idők egyik legszebb menüjének is. Ezért a kijelentésért előre is bocsánatot kérnek, de szerény véleményem szerint nagyon szép menüt hoztak össze a Treyarch-os srácok. Mindemellett még részletes hang - és videóbeállításokra is szert tehetünk, ha a menüpontokat részletesen átnyálazzuk. Tökéletesen futott 1920*1200 felbontásban. A Treyarch elég jól is optimalizálta, hiszen mindent maximumra állítottam és stabilan futott a játék. Fps értékeket nem mondanék, a lényeg, hogy szépen futott egy 8800 GT-n is. Tehát, akinek szépen ment a konfigján a Call of Duty 4, annak ez is jól fog futni.
A grafika éppenséggel szép, de jónak nem nevezném. Maradjunk annyiban, hogy inkább átlagos. A hangok azok katasztrofálisak mindent egybevetve. Legdrasztikusabb a fegyverek hangja! Egyszerűen borzasztóra, de legalább a szinkron munkák igen jóra sikerültek, nem beszélve a karakterek (Craig, Kurylenko) animálásairól sem!

James Bond tökéletesen irányítható, a hangulat kellően ütős, bár olykor elvész a varázs pár óra játék után. A küldetések sok üldözést tartalmaznak, pl. az építkezéses rész. A játéknak van egy nagy erénye, ez pedig a közelharc! Látványos megoldás tud lenni, amit egerünk segítségével oldhatunk meg, és nem holmi megszokott konzolos "billentyűátirattal" (értsd: nyomd le x gombot, aztán kellő időben gyorsan az Y gombot, stb).
Legújabb kémjátékunk sajnos átmegy gyakran hentelésbe, és ritkán pedig lopakodásba. Előbbiből sok van, utóbbiból pedig sajnos nagyon kevés.
Elég nagy a fegyverválaszték, amikre felszerelhetünk hangtompítót is (alapértelmezett 4-es gomb). Történetünk során célszerű használni is.

Játék alatt Havoc fizikai motor fut. Ennek érzékelésében illetve érdekében bevezették a fedezékrendszer használatát is. Tehát az FPS programunkat a megfelelő billentyűvel átállítható TPS módba is. Persze ez csak akkor működik, ha fedezékbe vonulunk a jól meganimált Daniel Craig-el. Ezt már ismerhetitek a jól bevált, kommandós játékból, a Rainbow Six Vegas-ból, vagy éppen abból a játékból, amiben epikus csatákat vívhatunk Marcus Fenix-el az idegenek ellen. Bár, hogy őszinte legyek, ennek a fedezékrendszer használatát nagyon ritkán használtam, ez sem lett a játék erőssége.
A multiplayer úgy gondolom teljesen halott ügy a Quantom of Solace esetében, pedig a Call of Duty 4 motorja fut a program alatt is, ezt nem győzöm hangsúlyozni. A multis pályák unalmasak, a játékmódok szokványosak, az pedig, hogy pontokat nem kapunk, nem fejlődünk, igazi öngól a Treyarch számára. Maximum egy órát elleszünk majd a multiplayer szervereken a végigjátszás után. Tehát egyáltalán nem az erőssége a többjátékos mód.

Összességében nem lett egy rossz játék, de jó sem! Szigorúan a kettő közt van. Néhol érezhető a filmes hangulata. Egyszer végigjátszható mindenképpen, de másodjára már unalomba fullad, játékélményét tovább rontja a "kütyük" hiánya, meg a fokozódó hentelés is.

Ami jó:
- szép menü
- filmes hangulat
- lopakodós részek
- hangtompító alkalmazása
- kiváló közelharcok
- színészekről mintázott karakterek és hangok
- rövid játékidő (ennyi elég is volt)
- befejező küldetés

Ami rossz:
- grafika
- hangok
- néhány küldetés átvezető jellegű
- sok hentelés
- halott multiplayer

Értékelés: 70%

GT teszt HD

Azóta történt