[PROTOTYPE]

Első oldal



Mindenek előtt leszögezném, hogy kifejezetten vegyes érzelmekkel vártam a játékot. Az egyik oldalról semmit nem mutattak a trailerek amit nem láthattunk volna eddig máshol, a másik oldalról viszont felkeltette bennem a reményt, hogy végre lesz egy játék, ahol végre jól meg lesz oldva az a játékmenet, amit az Activision játékai nagyon nem tudtak nyújtani, akármennyire is próbálták. De álljunk meg egy pillanatra. Hadd kezdjem újra.

A Marvel Szuperhősös játékoknak a fejlesztéseit az Iron Man kivételével mindig is az Activision végezte. Pókember 1, 2, 3, Friend of Foe, Web of Shadows, Hulk, Hulk - Ultiumate Destrucion, The Incredible Hulk, az Xmen játékok, és még sorolhatnám, de most csak ezekre koncentrálunk, ugyanis ezek a jellemzően fontosak. Mindegyik játék lehetett volna briliáns, de sajnos mindegyikből kihagytak valamit, ami miatt emlékezetes lett volna, leszámítva talán a WoS-t és mint ahogy hallottam, már a Wolverine is eléggé kiforrott lett. Persze ezek a dolgok megmagyarázhatóak azzal, hogy a film bejelentésével egy időben el kell kezdeni a játék fejlesztését, és folyamatosan alkalmazkodni kell a Producerek és a fejlesztők kéréseihez. Ezért van az, hogy ha van egy jól bevált játék, akkor azt módosítják úgy, hogy időben be lehessen fejezni, mert mint ugye azt tudjuk, a játék kiadási dátuma egybe kell, hogy essen a filmpremierrel, de ennél jobban ne vesszünk el a részletekben. a lényeg, hogy az Activition végre rádöbbent, hogy hogyha jobban akar szakítani a filmkísérő játékokkal, akkor minél hamarabb meg kell csinálniuk azt a játékot, amit kopipésztelnek a következő filmadaptációhoz (ami VSZ vagy az Iron Man 2, vagy a Thor lesz). Így született a Prototype. mit is mondhatnék, találó a név.

A játék azzal kezdődik, hogy Alex Szétcsap egy pár tankot és mutánst, majd átvezető film következik, ahol elmagyarázza egy katonának a már leégett New York egyik magas épületének a tetején, hogy hogy is kezdődött az egész. A keretes történeteket mindig is szerettem, de mikor a következő pillanat az, hogy hullaházban ébred amnéziásan, igen erőteljesen kedvemet szegte. Tisztában vagyok azzal, hogy nem eredetiségre, hanem tökéletességre vágytak a fejlesztők, de nyeeeeh... majd ezután elindul a 18 napos sztori, ahol ki kell derítenünk, hogy mi is történt velünk, miért akarnak minket katonák szitává lőni, hogy miért nem hat rajtunk a szitává lövés, és egyáltalán, mi történt New York városával. Mint a játék szinte minden darabja, a történet is vegyes érzelmeket keltett bennem.

A sztori elemeket azzal szedhetjük össze, hogy embereket eszünk, és ezzel minden tudásukat magunkba szívhatjuk. Az mondjuk egy elég érdekes koncepció, hogy minden emlékdarab megjelenik egy úgynevezett "web of intrique"-ben, ahol Alex a szálakat összekötve rábukkanhat a múltjára. persze semmi ilyet nem fontos csinálni, mert a legfontosabb sztori elemek úgyis a főküldetések alatt jönnek. Itt tenném hozzá, hogy mennyire sablonos a sztori. Kitör egy vírus, ami kretén zombikká alakítja a lakosságot, és néhány emberből szuper erős, szuper nyálas mutánst csinál. Természetesen soha nem láttunk semmi ilyet, főleg a Resident Evil Sorozatban nem, de hogy még jobb példát mondjak, a Vírus mindenkit megfertőz, és mindenki agyatlan zombi lesz, csak egy embernek ad szuper erőt, aki persze kitalálja, hogy megmenti a világot, semmi ismerős sehonnan. De lépjünk tovább. Alex a Vírus hatására megváltozott, és tudja irányítani is azt, képes formálni a testét, képes másokat magába szívni, hogy visszakapja az életerejét, és az áldozatai külsejét felvegye. Ráadásul, ha túlette magát, a vírus hatására csápszerű dolgok jönnek ki belőle, amik mindenkit felnyársalnak a közelben. Persze nem hasonlít egy Marvel karakterre sem. Később mindezek mellett képes lesz olyan képességek megszerzésére, amik az amúgy sem nehéz játékmenetet tovább könnyítik. Ha jól számoltam 5 különböző fegyverré tudja átalakítani a kezeit. Az első a sorban az, hogy a három karom nő ki a kezén, a második az, hogy irdatlan nagy, és acélkeménységű öklöket növeszt, ostorrá, pengévé alakítja a karját, vagy embertelen méretű izmokat növeszt, amikkel jobban tud dobálni (?). Most hagy ne kezdjem írni, hogy mi honnan van, szerintem mindenki ki tudja találni, feltéve, hogy eddig nem az Alfa Centaury volt megnevezésként a lakcímkártyáján tartózkodási helyként. Persze később úgy bonyolódik a sztori, mint a barátok közt vagy a jóban-rosszban teljes cselekményszála egy félórás epizód alatt. A sztori röviden annyi, hogy "Meg lettem fertőzve, és ezért a katonák a felelősek, úgyhogy megölöm őket!" És mint mindenhol, itt is vegyesen érzek a játék iránt, mivel az egyik oldalról itt is pofátlanul bugyuta és egyszerű a sztori, de a másik oldalról találtam az átvezetőkben valami érdekeset.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények