Project Cars teszt

Grafika, irányítás, játékélmény

A grafikáról címszavakban már esett szó, de tényleg érdemes foglalkozni a játék megrajzolásáról, mert lélegzeteállítóan gyönyörű. Egyszerűen szinte minden fontos részletre figyeltek a fejlesztők, időjárás, rázókövek elhelyezése, háttér, fények. Ez az a szimulátor, amit szinte csak maximum grafikán, vagy újabb generációs konzolokkal lehet teljesen átélni, mert ki lettek dolgozva a fák között átszűrődő napsugarak, a motorháztető alatti részek, az aszfalt töredezett részei, vagy példának lehetne említeni a SETA modellt, ami a kerekekkel kapcsolatos fizikai behatások vizualizálását teszi méginkább lehetővé. Tényleg csodálatos látni, ahogy a felverődő víz az egész kijelzőt lelocsolja, vagy ahogy a köd elolszlik, a gomolyfelhők megjelennek az égen. A törésmodell is kiváló, bár azért a valóságosnál egy kicsit kevésbé rongyolódnak szét az elemek, kivéve persze, ha valamilyen nyitott kerekű autóval versenyzünk, hiszen elég egy kis érintés, és máris darabokra hullik a kasztni a hirtelen felpördüléstől (ehhez persze a sérülést is engedélyezni kell, legalább vizuális szinten).


[+] Gyönyörű, ahogy a fákon átszűrődő napsugarak megcsillannak az autókon

Többféle nézetből versenyezhetünk, lényegében mindenkinek jut számára megfelelő fókuszpont, amiket egyébként személyre is lehet szabni. Van hátsó nézet, tudjuk vezérelni a járművet kvázi csak a földet nézve, kamerát szegezhetünk a motorháztetőre, lehet a kormány vagy a bukósisak mögül szemlélni az eseményeket, és lehet mondhatni TV állásból nyomni a gázt. Kismillió dolgot láthatunk egyébként a képernyőn versenyzés közben, bal felül a pályarajzot, középen a visszapillantó tükröt, a jobb felső sarokban pedig a köridőket. Hasznos, hogy nem csak a pozíciót és a kör számát jelzi a játék, hanem azt is, hogy mennyire van előttünk vagy mögöttünk a vetélytársunk. Ha nem az előbbieket szeretnénk látni, akkor a balra gombot kell megnyomni, és máris a gumikra helyeződik a hangsúly, a nyomásértékeket, a kopottságot és a hőfokot is figyelemmel kísérhetjük, felül pedig a fordulatszámot, a fékerőeloszlást és a G-hatás erősségét tekinthetjük meg.


[+] Formaautóknál elég egy kis hiba, és máris romokban hever a kocsi

Ugyan a legtöbbet PS4-en nyomtam a játékot, PC-n keresztül volt szerencsém billentyűzettel is kipróbálni. Nem mondok újat: a klaviatúra sajnos nem méltó ehhez a játékhoz, egyszerűen nem lehet annyira precízen kormányozni, hogy megfelelő élményt nyújtson a vezetés. Félig-meddig igaz ez joystick esetén is, bár ott legalább magának a karnak köszönhetően lehet apróbb mozdulatokat végezni, illetve a triggereknek köszönhetően finomabb gázadásra is lehetőség nyílik, ami a kanyarból kifelé jövet egy bivalyerős autónál kötelező, különben seperc alatt eldobjuk a fenekét. A legjobb viszont egyértelműen a kormány és pedál kombinációja lehet, nem véletlen használják egyre inkább ezt a játékot a nagyobb szimulátorcégek is, én sajnos ilyen kiegészítővel nem rendelkezem.


[+] "Fejjel" a falnak

Az irányításhoz tartoznak segítségek is, hiszen az autóversenyzős játékkal ismerkedőknek hasznos lehet az automatikus fékezés, a kipörgésgátló, a könnyített kormányzás. Szintén ki, illetve bekapcsolható az, hogy versenyzés közben lássuk-e a helyes nyomvonalat és féktávot, amit manapság már megszokott módon kis nyilacskák jeleznek, méghozzá zölden, ha tövig nyomhatjuk a gázt, narancssárgán és pirosan, ha ideje már a fékre lépnünk. Mondani sem kell, hogy ez a tapasztaltabb versenyzőknek már csalásnak számít, a teljes élményért érdemes ettől a lehetőségtől megszabadulni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Project Cars előzetes

    A Slightly Mad Studios által fejlesztett autóversenyzős játékra sokan kíváncsiak vagyunk, valóságnak megfelelően megrajzolt pályák, lélegzetelállító grafika és számos autómárka teszi majd színesebbé a játékmenetet.

  • Fistful of Frags teszt

    A crossplatform játék a régi LAN-partik hangulatát hozza el, ingyenesen tölthető le, mégis korrekt grafika, jó játékmenet és izgalmas csaták jellemzik.

  • Driveclub teszt

    A Driveclub az egyik legszebb grafikával és jó online módokkal rendelkező autós játék, mely jól láthatóan a Forza-sorozatot megszorongatására készült.