Hirdetés

Prince of Persia - próbakör

Hirdetés

ELSŐ OLDAL


A méltán híres Prince of Persia sorozat immáron másodszorra kapja meg a maga tabula rasa-ját: az új generációba lépve a Ubisoft az előző trilógiától független, és néhány szempontból teljesen újszerű epizódott álmodott meg. A Games Convention-ön zárt ajtók mögött ismerkedtünk a játékkal.

Új Herceg, új világ, új külső: a Prince of Persia szakít a Sands of Time trilógiával, és egy teljesen új főhőst mutat be számunkra, akinek a sötétség ősi istene, Ahriman által megcsúfított világot kell megtisztítania a gonosztól, mindez pedig rendkívül egyedi módon lesz illusztrálva, hiszen a játék a cel-shading renderelés egy sajátos formáját használja, rajzolt, ámde részletgazdag külsőt imitálva ezzel.


A Games Convention-re a Ubisoft nagy örömünkre nem a korábban bemutatott E3-as build-et, hanem annak egy új változatát hozta el, így kapásból egy új útvonallal ismerkedhettünk meg. Ez rögtön alá is támasztotta azt, hogy a totális linearitásnak mindenképpen búcsút mondhatunk: egy-egy helyszínt több módon is megközelíthetünk, és ez lett szemléltetve ezúttal is. Már csak azért is, mert a Herceg az előzmények jellegzetes akrobatamutatványai mellett néhány újjal is gazdagodott, mint például a roof-run-nal, amit ezen az új pályarészen láthattunk először: az út egy vízszintes sziklafalon át vezetett, melyből kampók álltak ki, és egy-egy megkapaszkodás között ezen látványos mozdulat segítségével juthattunk tovább, alkalmazásával ugyanis hősünk néhány lépés erejéig képes a plafonon futni.


A Herceg terelgetése egyébként akárcsak az előzményekben, most is pofon egyszerű, és rendkívül pontos: nincsenek bonyolult gombkombinációk, minden könnyedén kivitelezhető, hősünk pedig mindig oda ugrik, ahova mi szeretnénk, és a komplexebb akadályoknál sem akad probléma. Mindez tehát azt jelenti, hogy a gyakorlottabbak és az ügyesebbek akárcsak az előzményekben, most is gyönyörűen "végigfolyhatnak" az akadályokon, a falon futva, megkapaszkodva, arról elrugaszkodva, vagy éppen éles karmokkal felszerelt kesztyűnket használva lecsúszva azon, hiszen ezúttal már a vertikális dimenziót szemlélve is komoly kihívások várnak ránk.


Felmerül a kérdés, hogy mi van akkor, ha hibázunk - mégis csak veszedelmes csapdákon és szakadékokon át vezet az utunk. Az előzményekben (legalábbis az előző háromban) erre a kérdésre az Időhomok volt a válasz, amely lehetővé tette az idő visszapörgetését egy bizonyos tartományban, így egy-egy végzetes hibánál még nem kényszerültünk arra, hogy végignézzük Hercegünk elhalálozását, most azonban nem holmi porszemek, hanem egy másik személy, a gyönyörű Elika lesz fő segítségünk. Elika mágikus erővel bír: a duplaugrás látványos alternatívájaként átlendíti a Herceget a nagyobb szakadékok felett, a világító rúnákról elrugaszkodva hatalmas távolságokat szelhetünk át, ám ami a legfontosabb, hogy ha hibázunk, és a mélybe zuhannánk, akkor a lány elkap bennünket, és így újból nekilódulhatunk a kritikus akadálysorozatnak a legelső platformról, kihajítva ezzel az ablakon az idézőjeles game over képernyő frusztrációját és a játékos büntetését.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek: