Potion Permit teszt

Klinika a város szélén – radikálisan kevesebb dráma, viszont sokkal több gyönyörű pixel kíséretében, mint amit anno a tévében lehetett látni.

A falu sztárja

Noha igazán sok hatása a játékmenetre talán nincs is, mégis sok időt töltöttem a helyiekkel való barátkozásra; részben azért, mert ez rendkívül egyszerűen zajlik, másrészt viszont azért, mert a legtöbb karakter mögött érdekes háttér rejlik. Nem mondom, hogy nincsenek klisék a tehénfejésnél többre vágyó fiatalember, a férjét sirató özvegy, vagy éppen a naiv és kicsit szégyellős papnő történeteiben, de még így is élveztem e sztoriszálak megnyitását. Ráadásul, legyen akármilyen bájos is a játék kinézete és hangulata, e történetek néha meglepően sötét irányba kanyarodnak – a depresszió, az imposztor-szindróma és a szegénység is előkerülnek, amint új szomszédaink igazán megnyílnak felénk.


[+]

A kapcsolat fejlesztésének a viszonylag ritka alkalomnak számító gyógyításon és ajándékozáson túl egyetlen útja van: a napi beszélgetés az illetővel. Mivel mindenki élete percről percre és napról napra ki van dolgozva (még a düledező kunyhóban lakó Zeke macskájának is pontos órarend szerint zajlik a maga titkos cicaélete!), valószínűleg nem lesz olyan nap, hogy mindenkivel tudjunk parolázni, de ez is csak érdekesebbé teszi a szociális életet. Amint sikerült valakivel az aktuális maximumra tornászni a kapcsolati mércét, kapunk egy, az illetőhöz kapcsolódó küldetést, azt végrehajtva jön a következő szint, majd a következő küldetés és így tovább – hat falusinál akár egy románc tétova kezdetéig is.


[+]

Bár igen sok időt fog elvinni társasági életünk, a Potion Permit talán legfontosabb része azért még így is az gyógyítás, illetve minden más is, ami ahhoz kapcsolódik. A páciensek ellátása papíron szimpla dolog: a klinikára befekvő betegek minden nyavalyáját diagnosztizáljuk, kikeverjük a vonatkozó gyógyító italkákat, majd azokat alkalmazzuk is – a gyógyulás pedig azonnali és teljes. A gyakorlatban persze mindez kicsit bonyoltabb, de csak azért, mert a gyógyitalok alapjául szolgáló komponenseket nekünk kell összegyűjteni a falucska melletti vadonban.


[+]

A diagnosztika például nem több egy gyors és végtelenül könnyű minijátéknál, és a gyógyszerek használata is csak egyetlen gombnyomást igényel. Az öntetek kikeverése viszont már érdekesebb dolog: minden főzet egy eltérő alakzatként kerül elénk, és ezt kell maradéktalanul kitölteni a különféle méretű blokkok formájában megjelenő komponensekkel, mintha egy nagyon fura Tetrisben lennénk. Ez azt jelenti, hogy a főzeteknek nincs is előre meghatározott receptje: ha egy formát pontosan ki tudunk tölteni, akkor az működni fog; még az is teljesen mindegy tehát, hogy virágszirmokat, állatszőröket vagy nemesfémet használunk egy-egy italban. Ezt a feladatot természetesen további nehezítések is kísérik: a későbbi italok – főleg azok, amelyek a falusiak mellékküldetéséhez kapcsolódnak – alakja például egész kacifántossá tud válni, de sok recept letilt bizonyos komponenseket, vagy épp nagyobb kondért kíván meg a lefőzésük.

Az igazi nehézség persze nem is ez, hanem a komponensek összeszedése – a vadonban való kajtatás ugyanis a legtöbb játékbeli nap cirka felét fogja elvinni. Eleinte még csupán a közeli ligetben tudunk mászkálni, de később – egyre nagyobb költségeket megfizetve – megnyithatunk egy nagyobb erdőt, egy fagyos fennsíkot, és végül egy sivatagos zónát is. Természetesen minden terület új növényeket, állatokat és érceket is jelent, no meg extra feladatokat, amelyekben mindig a régmúlt idők vegyészeinek melléfogásait próbáljuk meg rendbehozni. Mivel minden terület szívósabb ellenállást jelent (nem csak az ellenfelek terén, de még a fákat is nehezebb lesz kivágni), felszerelésünk fejlesztése sem hanyagolható el.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Cursed to Golf teszt

    Van, aki örülne neki, ha naphosszat golfoznia kellene – de még ő is átokként fogná fel, ha a purgatóriumból való szabadulása múlna minden lendítésen.

  • The DioField Chronicle teszt

    Szinte hónapról hónapra érkeznek a Square Enix legfeljebb közepes méretű játékai – a DioField Chronicle például az RTS-ek és az RPG-k házasságából született furcsaság.

  • Various Daylife teszt

    Miként sül az el, ha a Square Enix három évvel az eredeti mobilos megjelenést követően átírja konzolra furcsa fantasy életszimulátorát? Most ez is kiderült.

  • Persona 5 Royal teszt

    Élveztük először, élveztük másodjára, és most harmadszorra is megérkezett a Persona 5 – most már minden releváns platformra. De hát tudjuk jól: ismétlés a fantomtolvaj anyja!

Előzmények

  • Cult of the Lamb teszt

    Félig roguelike akciójáték, félig vidám szektamenedzselős faluszimulátor – nem mindennapi kombináció ez, a kérdés csak az, hogy vajon miként működnek egymás mellett.

  • Soul Hackers 2 teszt

    Tokiót megint démonok és démonidézők fenyegetik – és ezúttal nem is egy csapat gimnazista fogja megmenteni a világot. Igen, az Atlus is tud újat húzni!

  • Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition teszt

    A legendás Chrono Trigger folytatása már PlayStationre jelent meg – legalábbis Európán kívül. Most a Square nálunk is kiadta a szerepjátékot, mégpedig a hírek szerintalaposan felújítva.

  • Tiny Tina’s Wonderlands teszt

    Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy fantasy környezetű DLC-je a Borderlands 2-nek. A csaknem évtizedes ötletet most leporolta a Gearbox, és majdnem teljes epizóddá bővítették azt.