Planetbase teszt (Xbox One)

Bázis az ismeretlenben

A konzolos játékosok örömére szolgál, hogy az utóbbi időben egyre több stratégiai játék költözik át PC-ről a kontrollerek, nappalik és nagy képernyős tévék világába. Azt már jó néhány cím bizonyította, hogy értő kezekben ez a műfaj is élvezhető lehet billentyűzet és egér nélkül, arra viszont még nem volt példa, hogy egy pár fős indie stúdiótól kiforrott, igényes stílusbeli játék érkezzen. Eddig, merthogy a spanyol Madruga Works most elhozta Xbox One-ra a Planetbase című játékát, ami egészen kellemes meglepetés.

A játék lényege nagyon egyszerű, és ilyen tekintetben pontosan azt nyújtja, amit ígér: adott egy idegen bolygó, amire megérkezik telepesek egy kis csoportja. A mi feladatunk felépíteni egy bázist, amely önellátóvá válik, és bővíteni azt, hogy még több lakó érkezzen, még tovább építkezhessünk, és így tovább. Tevékenységünket az idő, az életben maradás feltételei és különböző természeti csapások hátráltatják, amik minden helyszínen eltérőek. A kezdő helyszín még istenes, itt „csak” meteor becsapódásokkal és homokviharokkal kell számolni, később azonban a fagy, elektromos viharok, napkitörések és más szörnyűségek fogják megtépázni építményeinket.

Az első dolog, ami azonnal szembeötlik, az a Planetbase egyszerűsége és kiforrottsága. Nem túlzok, ha azt mondom, ennyire jól kezelhető és tökéletesen futó stratégiai játékot még nem láthattunk Xbox One-on. Igaz, játékmenet szempontjából csak az építkezéssel, és néhány kisebb funkcióval kell foglalkoznunk, de akkor is: a játék stabil 60 fps-sel fut, a konzolra szabott körkörös menük kezelése pedig villámgyors. Az elrendezést természetesen szokni kell, de kis gyakorlás után, amikor már tudjuk, mit hol találunk, pillanatok alatt lehet építkezni és parancsokat kiadni.

Planetbase Xbox One

Telepeseinket közvetlenül nem irányíthatjuk, azok maguktól teszik a dolgukat. A mérnökök építkeznek és javítanak, a biológusok ételt termesztenek, a munkások erőforrásokat termelnek, az orvosok gyógyítanak, és így tovább. Nekünk csak arról kell gondoskodnunk, hogy meglegyen mindenük: oxigén, víz, étel, alvás és morál. Ha mindenki jól érzi magát, a kolónia szép lassan növekedhet, és minél nagyobb az ázsiója, annál több új telepes érkezhet, illetve kereskedő- és turista hajók látogatnak meg, ami további árut és pénzt jelent. Ez viszont nem azt jelenti, hogy ez valami tét nélküli, egyszerű kis játék kezdőknek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Everspace teszt

    Független stúdió szállítja az év egyik leglátványosabb sci-fi játékát. De az Everspace szerencsére nem kizárólag a grafikájával és a változatos helyszínekkel hódít.

  • GRIDD: Retroenhanced teszt (Xbox One)

    Ha van örökzöld divat, akkor a retró szinte biztosan az. Ezt lovagolja meg az egyik legújabb indie lövöldözős játék is, amit most már az Xbox One tulajok is letölthetnek.

  • Thumper teszt (Xbox One)

    A Microsoft aktuális konzoljára is megérkezett a Drool LLC ügyességi szoftvere, mostantól az összes platform felhasználói élvezhetik az év egyik legkülönlegesebb és rendkívül nehéz ritmusjátékát.

  • Starpoint Gemini Warlords teszt (Xbox One)

    Egyszerre űrhajós és stratégiai játék: az SPGW mindenben elég jó, de igazán maradandót semmilyen téren nem nyújt.

Előzmények

  • Everspace bemutató (Xbox One)

    Napjaink egyik leglátványosabb űrhajós játékát már az Xbox One-osok is kipróbálhatják – bár a végleges állapottól még messze van.

  • Elite Dangerous: Horizons bemutató (Xbox One)

    Egy ideje már az Xbox One tulajdonosok is élvezhetik az Elite Dangerous második szezonját, lássuk, hogy mit is kínál ez a grandiózus kiegészítő.